استاندار کرمان تاکید کرد

پیگیری بازسازی بازار کرمان

اسماعیل نجار با اشاره به اهمیت بازار کرمان گفت: بازسازی بازار 1500 ساله کرمان و احیاء مجدد حرفه های منسوخ شده باید با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۳۶۱۹۶۱

به گزارش مهر از کرمان، اسماعیل نجار عصر شنبه در بازدید از بازار تاریخی کرمان اظهارداشت: این بازار هزار و 500 ساله نمادی از تمدن غنی استان کرمان است و با توجه به اهمیت این بنا در جذب گردشگر باید در بازسازی این بنا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی گفت: اقدامات خوبی در راستای بازسازی این بنا تاکنون صورت گرفته است که باید ادامه یابد.با وجود اقداماتی که در بحث حفاظت و مرمت این بنا صورت گرفته است اما این بازار تاریخی نیازمند کارهای زیادی است که باید با هماهنگی لازم انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی صنایع دستی بومی منطقه در بازار کرمان در حال منسوخ شدن است گفت: در این ارتباط باید فنی و حرفه ای و معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به وجود بافت فرسوده شهر کرمان در اطراف بازار کرمان گفت: شهر کرمان دارای بافت فرسوده وسیعی است که کمتر توسط مردم برای سکونت مورد استفاده قرار می گیرد اما از سوی دیگر شاهد توسعه شهر در اطراف کرمان هستیم.

نجار با اشاره به وسعت شهر با توجه به میزان جمعیت شهری کرمان گفت: این مسئله موجب شده است در بافت تاریخی و فرسوده شهر کرمان شاهد وجود زمینها و سازه های خالی باشیم.این روند در خدمات رسانی به مردمی که در اطراف کرمان مستقر شده اند نیز مشکلاتی ایجاد می کند.

استاندار کرمان خواستار برنامه ریزی در راستای کنترل وسعت شهر کرمان شد و گفت: باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه عمران شهری در کرمان با سرعت دنبال شود و به این وسیله تمایل افراد برای سکونت در مناطق مرکزی شهر افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها