معاون وزیر کار و امور اجتماعی با تشریح جزئیات بسته حمایت از کارآفرینی که در شورای عالی اشتغال مورد تایید قرار گرفت، گفت: تاکنون مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل تابستان را اعلام نکرده است.
کد خبر: ۳۵۸۸۱۴

به گزارش مهر، حمید حاجی عبدالوهاب عصر امروزدوشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان دفاتر کارآفرینی دستگاه‌های اجرایی با تشریح جزئیات بسته حمایت از کارآفرینی، گفت: بسته حمایت از کارآفرینان برتر در سطح ملی در کارگروه تخصصی شورای عالی اشتغال تکمیل شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی با تاکید بر مشخص شدن چارچوب اجرایی این بسته، اظهار داشت: به زودی با مشخص شدن چارچوب اجرایی بسته، دستورالعمل اجرایی آن نیز به استانداران ابلاغ می شود تا از این طریق بتوان درخواستهای کارآفرینان را در قالب دستورالعمل مورد توجه قرار داد.

حاجی عبدالوهاب ادامه داد: یکی از بندهای مهم این مصوبه مربوط به ایجاد کانون کارآفرینان در استانهای سراسر کشور است تا با نهادینه کردن کارآفرینی بتوان مقدمه ایجاد سازمان نظام کارآفرینی را دنبال کرد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون دستورالعمل ایجاد کانونهای کارآفرینی به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است، همچنین مصوبه دیگر بسته حمایت از کارآفرینی این است تا پس از کسب نظر دستگاه‌های اجرایی به صورت لایحه تاسیس نظام کارآفرینی به دولت تقدیم شود.

به گفته معاون وزیر کار، با ایجاد سازمان نظام کارآفرینی توسعه کارآفرینی توسط بخش غیردولتی به صورت نظام مند دنبال می شود به نحوی که بسیاری از امور مورد پیگیری وزارت کار از صدور مجوزها تا حمایتهای دیگر به این نهاد غیردولتی منتقل می شود.

حاجی عبدالوهاب افزود: برای تسریع در کار مجموعه، هیئت امنایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا به این وسیله تا آنجا که ممکن است از توانمندی بخش غیردولتی استفاده بهینه به‌عمل آید.

این مقام مسئول در وزارت کار اولویت دادن به کارآفرینان برتر در استفاده از وجوه اداره شدن دستگاه‌ها را یکی دیگر از بندهای مهم بسته حمایت از کارآفرینی اعلام کرد و گفت: از این طریق صدور مجوزهای لازم برای احداث مراکز رشد، شهرکها، نواحی صنعتی و مجتمع‌های دامداری و کشاورزی دنبال خواهد شد.

معاون وزیر کار از برنامه ریزی برای عضویت کارآفرینان برتر در شورای توسعه و برنامه ریزی استانها خبر داد و اظهار داشت: این افراد با عضویت در شوراها در تصمیم سازیهای توسعه انسانی حضور خواهند یافت، ضمن اینکه می توانند در کمیته برنامه ریزی شهرکها هم حضور پیدا کنند.

حاجی عبدالوهاب در خصوص وضعیت نرخ بیکاری تابستان سالجاری نیز گفت: این نرخ تاکنون از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها