معاون امنیتی وزیر کشور تشریح کرد:

جزییات حمله تروریستی در سنندج

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشورامروز جمعه اعلام کرد که بر اثر حمله تروریستی غروب پنجشنبه در سنندج پنج نفر شهید و 10نفر مجروح شده اند.ساعت 17 و 10 دقیقه روز پنجشنبه دو نفر مسلح به سلاح کلاشینکف، ایستگاه و خودروی نیروی انتظامی را در حاشیه شمال غربی میدان آزادی شهر سنندج به رگبار بستند.
کد خبر: ۳۵۸۰۹۳

علی عبدالهی روز جمعه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه از همان لحظه وقوع حمله تروریستی، بررسی ها آغاز شده و اقداماتی در این رابطه در دست انجام است، گفت: تاکنون هیچ یک از گروهک های تروریستی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی مسوولیت این تیراندازی را به عهده نگرفته اند.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان، 'علی محمدی' یکی از شهدای این جنایت کور،از عابرین این حادثه بوده است.

همچنین،'احمد جعفری هاشمی'، 'مصطفی کرامتی'، 'رامین امیرقلی' و 'شهرام نصراللهی' چهار شهید دیگر این حادثه از کارکنان نیروی انتظامی اعلام شده اند.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان پیش از این اعلام کرده بود که در جریان این تیراندازی 9 تن مجروح شدند که پنج تن از آنها مردم عادی و چهار تن دیگر از کارکنان نیروی انتظامی هستند.

بر اساس این گزارش، علی خسروی، رسول سولگی ، سهراب نجفی و علی حیدری از جمله مجروحان این جنایت غیر انسانی معرفی شده اند که به غیر از نفر آخر، بقیه از کارکنان نیروی انتظامی بشمار می آیند.

گفتنی است تروریست ها با سوءاستفاده از شلوغی میدان و اطمینان از امتناع نیروی انتظامی در پاسخ به آتش آنها به علت انبوه شهروندان حاضر در صحنه،اقدام به فرار کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این خصوص تاکید کرد که در هر عملیات تروریستی عوامل خارجی و در راس آن رژیم صهیونیستی دست دارند که در حال بررسی موضوع هستیم.

درعین حال به گزارش شبکه خبر،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان شمار شهدا و مجروحان جنایت تروریستی میدان آزادی سنندج را 14 نفر اعلام کرد .

سرهنگ کـاظمی نژاد گفت : 2 تروریست بـا اسلحه کلاشینکف ساعت 17 و 10 دقیقه روزپنجشنبه درمیدان آزادی سنندج اقدام به تیراندازی بی هدف به مردم و نیروهای انتظامی کردند که در نهایت پنج نفر شهید و 9 نفر زخمی شدند .

وی افزود : یک نفر از شهدا و چهار نفر از مجروحان عابر پیاده بودند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با وخیم خواندن حال یکی از عابرین مجروح گفت: عملیات شناسایی و جستجو برای دستگیری عوامل این تیراندازی شروع شده و سرنخ های مناسبی نیز به دست آمده است.

سرهنگ کاظمی نژاد از توضیح بیشتر در مورد اطلاعات بدست آمده به دلیل مسایل امنیتی اجتناب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها