مهمترین خبر حاشیه جلسه هیات دولت ، بحث رد صلاحیت ها و واکنش های مربوط به آن بود.
کد خبر: ۳۵۵۹۳
از جمله در حاشیه جلسه هیات دولت ، مشهود شدن اختلاف وزیر کشور با معاون پارلمانی رئیس جمهوری بر سر شمار افرادی بود که در دوره های قبل تایید صلاحیت شده اند. محمد علی ابطحی ، این تعداد را حدود 360نفر اعلام کرد؛ اما عبدالواحد موسوی لاری از تهیه فهرست 618نفره از این اشخاص خبر داد و افزود: ما این فهرست را در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم و شورای نگهبان می تواند آن را (با رعایت موارد مشخص) تایید صلاحیت کند.

دیدار خصوصی

وزیر کشور با اشاره به دیدار دوشنبه شب خود با احمد جنتی ، دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: خدمت ایشان عرض کردم که بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب ، تمام کسانی که در مراحل قبلی تایید شده اند ، اینها مورد تایید هستند؛ مگر این که مطالب خاصی بعد از آن برای آنها پیش آمده باشد و ما فهرست 618نفره اینها را آماده می کنیم.

دیداری نبوده است

3وزیر کابینه عضو هیات 5نفره پیگیری صلاحیت ها در برابر این سوال «جام جم» که آیا دیداری میان هیات با شورای نگهبان بوده است ، پاسخهای مختلفی دادند. بیژن زنگنه ، وزیر نفت گفت : هیچ دیداری صورت نگرفته است . اما صفدر حاج حسینی ، وزیر کار اضافه کرد: قرار بود دیداری داشته باشیم ، اما به دلیل ناهماهنگی جلسه برگزار نشد. اسحاق جهانگیری هم سومین عضو هیات 5نفره تاکید کرد: دیدار با شورای نگهبان برگزار نشد ؛ اما دیدارهای دیگری با رئیس مجمع تشخیص مصلحت و دیگران داشته ایم . وی درباره نتیجه رایزنی ها تنها به این گفته بسنده کرد: ما تلاش های خود را کرده ایم و حالا منتظر نتایج هستیم . وزیر کار هم با بیان جمله مشابهی ، خواستار اقدام عملی شورای نگهبان براساس رهنمودهای کارگشای رهبر انقلاب شد.

خاتمی موافقت نکرد

علی صوفی ، وزیر تعاون گفت : امروز (چهارشنبه) تعدادی از وزرا استعفایشان را به رئیس جمهوری تقدیم کردند ، اما آقای خاتمی موافقت نکرد. صوفی درباره اینکه وزرا چگونه استعفای خود را به خاتمی که در سوئیس به سرمی برد تقدیم کرده اند ، توضیحی نداد.

از وزیر اقتصاد بپرسید

علی عبدالعلی زاده ، وزیر مسکن هم که بسرعت از حاشیه خبرنگاران عبور کرد ، در پاسخی کوتاه به خبرنگار ما گفت : ما قطعا با افزایش وام مسکن موافقیم ؛ اما علت عملی نشدن آن را از وزیر اقتصاد بپرسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها