اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم: مشاور وزیر بهداشت درطب سنتی گفت: درآینده نزدیک دانشکده طب سنتی در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد. محمد مهدی اصفهانی در اولین کارگاه طب سنتی و مکمل در اردبیل افزود: با راه‌اندازی این دانشکده که شعبه‌ای ازمرکز تحقیقات ومطالعات طب سنتی و اسلامی است، این گونه طبابت توسعه بیشتری خواهد یافت.
کد خبر: ۳۵۵۲۳۷

ایلام ـ مهر: جانشین فرمانده پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: آمار وقوع تصادفات جاده‌ای و نفرات فوت شده در ایلام به حدی کاهش یافته که استان از این نظر، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

پرویز باقری افزود: استان ایلام از نظر کاهش وقوع تصادفات جاده‌ای و نیز تعداد نفرات فوت شده سوانح جاده‌ای در 5 ماه گذشته، رتبه برتر کشور را به دست آورده است. وی بیان کرد: در این مدت آمار وقوع تصادفات فوتی 7‌/‌13 درصد و تعداد نفرات فوت شده در تصادفات 6‌/‌30 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: میزان بارندگی استان در مدت سپری شده از سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5‌/‌48 درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسلان هاشمی، مجموع بارندگی ثبت شده تا آخر مرداد سال آبی جاری در استان را 9‌/‌389 میلی‌متر ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به متوسط بارش درازمدت نیز 4‌/‌36 درصد افزایش یافته است. وی درخصوص وضعیت رودخانه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: بررسی مقادیر جریان رودخانه‌های استان در اواخر مرداد سال جاری نشان می‌دهد که مجموع جریان اکثر رودخانه‌ها در سال جاری به غیر از لیقوان نسبت به سال آبی گذشته افزایش داشته است.

کرمان ـ خبرنگار جام‌جم: اولین جشنواره کرمان‌گردی با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان کرمان در هفته گردشگری برگزار خواهد شد. محمد جهانشاهی، مدیر بازاریابی و تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان و دبیر اجرایی جشنواره با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در قالب غرفه‌های نمایشگاهی و برنامه‌های جنبی متنوع در محل یخدان مویدی برپا می‌شود. وی افزود: اقشار مختلف جامعه می‌توانند برای اولین بار در گردهمایی تخصصی شاهد بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان پهناور کرمان باشند.

زاهدان ـ ایسنا: هدایت‌الله میرمرادزهی، فرماندار نیکشهر با اشاره به سیل پاکستان گفت: امکان ورود هرگونه بیماری در شهرستان با توجه به نزدیکی به مرز و ارتباط فامیلی و رفت و آمد افراد به این شهر وجود دارد.

دکتر مهرداد دیو بند ،سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیکشهر نیز گفت: هم‌اکنون تعداد 14 مرکز بهداشتی ـ درمانی روستایی، تعداد 6 مرکز بهداشتی ـ درمانی شهری، تعداد 112 خانه بهداشت،‌ 4 پایگاه اورژانس جهت خدمات‌رسانی با امکانات و تجهیزات مجهز، تعداد 7 مرکز تسهیلات زایمانی فعال و بیمارستان 22 بهمن با 58 تخت فعال به صورت شبانه‌روزی آمادگی کامل جهت مقابله با هرگونه بیماری را دارند.

اصفهان ـ موج: براساس مطالعات تحقیقاتی، کاشت درختان زیتون، توت و کاج جایگزین درخت چنار در استان اصفهان شده است. سرپرست سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از کاشت بیش از 800 هزار اصله درخت در سطح این کلانشهر با هزینه‏ای بالغ بر 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: براساس مطالعات تحقیقاتی، کاشت درختان زیتون، توت و کاج جایگزین درخت چنار شده است.

مهندس داریوش فتحی افزود: این سازمان در راستای اقدامات توسعه‌ای فضای سبز شهر اصفهان که در سال‌های اخیر با شتابی بیشتر در حال اجراست، امسال نیز با کاشت بیش از 800 هزار اصله درخت در فضای سبز درون‌شهری، تحولی تازه به محیط زیست می‌دهد.

ایلام ـ مهر: تهیه طرح‌های حفاظتی برای تپه‌‌ها و قنا‌ت‌های تاریخی ایلام در اولویت برنامه‌های معاونت حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی استان در سال جاری است.

معاون حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان ضمن اعلام این مطلب افزود: ازجمله پروژه‌های جدید امسال تهیه طرح‌های حفاظتی برای تپه‌های پیش از تاریخ دهلران به عنوان خاستگاه تمدن 10 هزار ساله و بخش مهمی از تاریخ پرافتخار ایران است.محمدجواد خانزادی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستا به یک طرح جامع و منسجم دست پیدا کند.

اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم: فرماندار اردبیل گفت: از اول مهرماه توقف وسایط نقلیه سنگین و کامیون‌ها داخل محدوده شهر ممنوع می‌شود. یوسف اکبری در جلسه شورای ترافیک اردبیل افزود: با بهره‌برداری از شهرک حمل و نقل، امکان پارک خودروهای سنگین و کامیون‌ها به تعداد بیش از 700 دستگاه خودرو در این مرکز با هدف کاهش ترافیک در محدوده شهری فراهم شده است.

وی با یادآوری این‌که شهرک حمل و نقل در12 هکتار با اعتبار ی بالغ بر 3 میلیارد تومان احداث شده است، افزود: انتقال برخی مشاغل مزاحم در تردد روان و آسان عمومی از جمله اتحادیه‌های مصالح ساختمانی و آهن‌آلات استحفاظی می‌تواند در گره‌گشایی سنگین ترافیکی موثر واقع شود.

خرم‌آباد ـ مهر: مسوول مرکز خزنده ـ دوزیست‌شناسی خاورمیانه از کشف یک‌ گونه سوسمار در استان لرستان تحت عنوان «جکوی برگ انگشتی گرانول‌دار» خبر داد. فرهنگ ترکی افزود: استان لرستان دارای تنوع زیستی بالایی است به طوری که این استان را به دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد به عنوان بام طبیعت ایران می‌شناسند. وی درباره نام علمی این‌گونه گفت: نام فارسی این‌گونه کشف شده «جکوی برگ انگشتی گرانول‌دار» است. نمونه اصلی (هولوتایپ)‌ است که در موزه برلین با کد ZMB نگهداری شده است.

قاین ـ ایرنا: فرماندار قاین گفت: از تمبر ملی زعفران در جشنواره زعفران که به میزبانی این شهرستان در آبان‌ امسال برگزار می‌شود رونمایی و به تمام دنیا نیز ارسال می‌‌شود.

غلامرضا طاهری افزود: دهیاران باید در راستای برگزاری باشکوه مراسم هفته دفاع مقدس اقدام کنند. بعلاوه با توجه به ضرورت انجام کارهای فرهنگی در هفته دفاع مقدس، باید در مدارس فضاسازی و کارهای فرهنگی ـ هنری چشمگیری انجام شده و با اقداماتی نظیر خاطره‌خوانی، ارتباطی عاطفی با دانش‌آموزان برقرار شود. همچنین هنرمندان در هفته دفاع مقدس باید آثار مرتبط با دفاع مقدس را به صورت هرچه بهتر و بیشتر ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها