به ثمر رساندن 3 گل تازه در همان مسابقه نخست یاران تری و مالودا در فصل جدید لیگ برتر فوتبال انگلیس، نشان می‌دهد دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی تیم چلسی فرق چندانی با فصل درخشان گذشته نکرده و کارش را از همان نقطه‌ای آغاز کرده و پی گرفته است که فصل پیش تمام کرده بود. به واقع دروگبا موج تازه گلزنی‌هایش را آغاز کرده است.
کد خبر: ۳۵۰۳۱۰

زدن 29 گل در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، عنوان آقای گلی این لیگ را به دروگبا بخشید و او در مجموع جام‌های مختلف 37 گل برای پیراهن آبی‌های لندن به ثمر رساند و با این که مصدومیتی کهنه و مزمن دروگبا را آزار می‌داد و او تازه از آن رها شده، نمایش وی در برابر وست برومویچ البیول (W.B.A) در هفته نخست فصل جدید چنان محکم و قوی بود که گویی وی اصلا مصدوم نبوده است.

ادامه درخشش این مهاجم بلند قد و قدرتی در حالی که وی تا 3 ماه بعد 34 ساله خواهد شد، عجیب‌ترین قسمت قضیه است.

اما دروگبا که بعد از رفتن مربی محبوبش خوزه مورینیو از استمفورد بریج سر ناسازگاری با جانشینان پرشمار وی داشت، سرانجام در دوره 5/4 ماهه مربیگری، گاس هیدینک هلندی کوتاه آمد و از نو شکوفا شد. او در 15 ماه اخیر که کارلو آنچلوتی ایتالیایی در لندن سکاندار شده، روال بازیابی خود را کامل کرده و رضایت داده است همانی باشد که باید باشد و در توانش هست.

دیگر نیازی نیست

دروگبا که صبر کرده تا عمل جراحی روی پایش را بعد از اتمام جام جهانی 2010 انجام بدهد، می‌گوید: «4، 5 سال بود که کم یا زیاد از این درد کهنه رنج می‌بردم و خودم را عادت داده بودم که با وجود این درد، کار و بازی کنم و چگونه حرکت نمایم تا این درد شدت نگیرد. در آن روزها گاه حتی از برخی جلسات تمرینی صرف‌نظر می‌کردم تا جراحت عمیق‌تر نشود. امروز شرایط فرق می‌کند و آن ناراحتی رفته و راحت‌تر می‌توانم تمرین و در مسابقات شرکت کنم. از این بابت بسیار خوشحالم. در آن روزهای دشوار گاهی حتی کپسول‌های ضددرد می‌خوردم و چاره‌ای جز این برای تخفیف درد پایم وجود نداشت؛ اما اینک دیگر نیازی به آن قرص‌ها حس نمی‌کنم.

اگر در آن ایام مجبور شده بودم حتی سیستم دویدن و شوت زدنم را عوض کنم تا فشار بر من کمتر شود، اکنون نیازی به این کار نیست و می‌توانم همپای دیگران و طوری کار کنم که واقعا به آن نیاز است. هدف من این است که آن قدر گل بزنم که هواداران چلسی هیچ‌گاه مرا از یاد نبرند. نمی‌دانم که آیا قطعا از آمار فصل پیش فراتر می‌روم یا خیر، اما مصمم به ارائه نمایش‌هایی عالی برای چلسی هستم تا این تیم صاحب افتخاراتی تازه شود».

پایان خستگی‌ها

حقیقت آن است که بعد از به ثبت رسیدن 3 شکست متوالی در مسابقات «پیش فصل» و باخت 1ـ3 در برابر منچستر یونایتد در دیدار خیریه آغاز فصل (Community Shield) کمتر کسی فکر می‌کرد باشگاه متولی لندنی که در سال‌های اخیر کمتر از گذشته برای ابتیاع بازیکنان جدید خرج کرده است، در همان مسابقه نخست خود در فصل جدید لیگ، تیم W.B.A را آن گونه به توپ ببندد.

آنچلوتی حتی بعد از شکست شاگردانش در برابر یونایتد بابت نزولی که گفتیم ابراز عدم نگرانی کرده و گفته بود وقتی ملی‌پوشان متعدد چلسی از ملیت‌های مختلف از خستگی حضور در جام‌جهانی نوزدهم رها شوند، این تیم روال قبلی و نتایج مثبت خود را تکرار خواهد کرد. در نقطه مقابل مایکل اسی‌ین غنایی و جان اوبی‌میکل نیجریه‌ای از مصدومیت‌هایی که باعث عدم شرکت‌شان در جام‌جهانی شد، رهایی یافته‌اند و رامیرز هافبک برزیلی بنفیکای پرتغال به عنوان تنها بازیکن تازه استخدام شده چلسی باید هر چه سریع‌تر با یاران جدیدش وفق یابد.

بیش از گذشته

چلسی می‌تواند روی یوری ژیرکوف روسی و دانیل استاریج انگلیسی هم که در اولین فصل حضورشان در استمفورد بریج چهره‌ای موفق داشتند حساب کند و بعد از جواب گفتن بالاک تنبل شده، جوکول آسیب‌پذیر، «دکو» کم تاثیر شده و جولیانو بلرتی که هرگز از منظر کارلتو جایگاهی بالاتر از ایوانوویچ و فری‌یرا را به خود اختصاص نداد، به فرداهایی تازه و موفق بیندیشد. دروگبا بر این باور است که مردان چلسی با این که در هفته نخست W.B.A را قلع و قمع کردند و حالا رامیرز را هم در جمع نفرات خود دارند باید کار و تلاشی بیش از گذشته داشته باشند، زیرا تکرار یک عنوان همیشه سخت‌تر از کسب آن در مرتبه قبلی است. چلسی به لطف طراحی خوب کارلتو و گل‌های پایان‌ناپذیر دروگبا و البته بازی‌های علی مالودا و نمایش قابل قبول لمپارد، میکل و اشلی کول فصل پیش برای نخستین بار در تاریخ حیات این باشگاه به افتخار فتح توامان لیگ و جام حذفی انگلیس نایل شد ولی همان توفیق نادر که فقط 5 تیم در انگلیس به آن دست یافته‌اند، رقبا را برای ناکام کردن آبی‌های لندن در فصل تازه مصمم‌تر کرده و این همان مساله‌ای است که دروگبا اصرار به مهار و برخورد عاقلانه با آن دارد.

شکلی کامل

دروگبا که در ابتدای تابستان 2004 و در شروع زمامداری مورینیو در استمفورد بریج در ازای 24 میلیون پوند از مارسی فرانسه خریداری و جذب چلسی شد و در تمامی این مدت حتی فراتر از تری و لمپارد نماد بزرگ این باشگاه بوده، می‌گوید: تمرینات ما تازه از اواسط آگوست (اواخر مرداد) شکل کاملی یافت و تمرینات 40 روز قبلی به سبب تعدد نفرات غایب و فقدان یک نقشه راه کلی با توجه به خستگی ملی پوشان و مشخص نبودن تعداد خرید و فروش‌ها و ایرادهایی از این دست، تاثیرگذاری و امیدسازی لازم را نداشت.

عده‌ای به ما خرده گرفته‌ و گفته‌اند که به سبب کمبود خریدهای پرشمار در تابستان امسال فاقد توان مبارزه‌جویی لازم در این فصل خواهیم بود ولی می‌دانیم که با همین نفرات نیز قادریم راهی طولانی را طی کنیم و بعید می‌دانم در مراحل نهایی تمام جام‌های پیش رو حاضر نباشیم. رامیرز نیروی مستعد و تازه‌ای است که به جمع ما پیوسته و قطعا گره‌هایی را از کار ما خواهد گشود اما اگر او هم نمی‌آمد، کیفیت لازم در اینجا برای طی کردن راه‌های پیش رو وجود ‌داشت. البته این کار فقط زمانی تحقق می‌یابد که ما همان جنگندگی فصل پیش را در دستور کار خود قرار دهیم.

نه به «سیتی»

یکی از افراد پرشماری که گفته می‌شد باشگاه بسیار ثروتمند منچسترسیتی در پی اوست، دروگبا است اما او بر این نکته تاکید دارد که باشگاه وی تا اطلاع ثانوی همچنان چلسی خواهد بود و او با پیراهن تیم دیگری رویت نخواهد شد. مشکل و غصه اصلی رقبای چلسی نیز دقیقا همین مساله است. زیرا مهار او و جلوگیری از گلزنی‌های پایان ناپذیر کاپیتان تیم ملی ساحل عاج واقعا سخت است.

روزنامه Daily Mail / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها