فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کتیبه سنگی مسجد وکیل شیراز که نیمه اردیبهشت امسال به سرقت رفته بود، کشف شد. سردارعلی مویدی، فرمانده انتظامی استان فارس دیروز در جمع خبــــرنگاران افزود: 7 مردادماه امسال ماموران پلیس آگاهی شهرستان مرودشت، سنگنوشته‌ای را پشت یک واحد آپارتمانی مسکونی کشف کردند. وی اظهار کرد:‌ این کتیبه تاریخی برای بررسی در اختیار یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس قرار گرفت و تحقیقات کارشناسان آن اداره در خصوص تشخیص قدمت این سنگنوشته آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۹۲۸۸

مویدی ادامه داد:‌ پس از انجام تحقیقات و کارشناسی لازم مشخص شد این سنگ‌نوشته تاریخی همان کتیبه سنگی مسجد وکیل شیراز است که 3 ماه قبل به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: ‌از زمان سرقت این کتیبه، پیگیری این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت و خوشبختانه با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان مرودشت، این کتیبه سنگی کشف شد و هم‌اکنون در اختیار یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی این استان قرار دارد. مویدی افزود:‌ تاکنون در این زمینه تعدادی مظنون شناسایی شدند که تحقیقات از آنها انجام خواهد شد.

کتیبه تاریخی مسجد وکیل شیراز در ابعاد 125 در 70 سانتی‌متر در دالان ورودی مسجد نصب شده بود و آیاتی از سوره توحید و آیه الکرسی روی آن نقش بسته است. این کتیبه 15 اردیبهشت امسال از مسجد وکیل سرقت شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها