صدر جدول حالا دیگر آن فشردگی هفته‌های گذشته را ندارد، چون فقط 3 تیم هستند که امتیازات خود را دو رقمی کرده‌اند؛ اولی ذوب‌آهن 13 امتیازی، دومی پرسپولیس 12 امتیازی و سومی پاس 10 امتیازی. هفته پنجم با 2 بازی پرگل به پایان رسید، دیدارهایی که هر کدام 5 گل داشت و با برتری 3 بر 2 تیم‌های پرسپولیس و شهرداری تبریز به پایان رسید. شاگردان علی دایی که مصمم بودند سومین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرند، مقابل راه‌آهن روان‌ترین بازی پنج هفته اخیرشان را به نمایش گذاشتند و در یک فوتبال تماشاگر پسند با گل‌های امیرحسین فشنگچی دقیقه 41 و محمد نوری در دقایق 49 و 62 بر حریف خود پیروز شدند.
کد خبر: ۳۴۸۳۷۸

البته این پیروزی چندان ساده به دست نیامد چون راه‌آهن نیز توسط رودریگو لوپز در دقیقه 56 و حمید هدایتی در دقیقه 68 به گل رسید تا 20 دقیقه پایانی این بازی لحظات استرس‌زایی برای دایی، تیمش و هواداران پرسپولیس باشد.شاید به همین خاطر هم سرمربی پرسپولیس در پایان بازی عنوان کرد این تنها 50 درصد از فوتبالی است که از پرسپولیس انتظار دارد: «در این بازی با وجود این‌که موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم 7 ـ 8 گل به راه‌آهن بزنیم اما روی اشتباهات فردی گل خوردیم که باید برای رفع این مشکل تمرینات بیشتری را انجام دهیم.» دایی در عین حال ابراز امیدواری کرد پرسپولیس در ادامه رقابت‌ها با بهره گرفتن از تمام توانش، فوتبال بهتر و زیباتری را به نمایش بگذارد.رسول کربکندی نیز که حالا پس از 4 باخت متوالی راه‌آهن بیشتر از هر زمان دیگر خطر برکناری را احساس می‌کند، در پایان این بازی با اشاره به این‌که در 20 دقیقه پایانی بازی باید گل می‌زدیم، نتیجه مساوی را عادلانه خواند و گفت: «هیچ جای دنیا به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند. ما تمام توان و موجودیت‌مان را در بازی‌ها می‌گذاریم، اما بضاعت راه‌آهن همین است.»

در دیگر بازی پایانی هفته پنجم، شهرداری تبریز هم طعم اولین 3 امتیاز خود در لیگ برتر را چشید و در خانه، صنعت نفت آبادان را با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کرد. میثم بائو در دقیقه 34، سعید دقیقی در دقیقه 79 و علی کریمی در دقیقه 89 برای شهرداری گلزنی کردند و گل‌های تیم نفت آبادان را نیز روح‌الله عرب در دقیقه 45 و امید شریفی‌نسب در دقیقه 80 وارد دروازه شهرداری کردند.

نکته جالب در پایان این بازی اظهارات مربیان دو تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر بود، جایی که اکبر میثاقیان مدعی شد: تیم صنعت نفت مقابل ما حرفی برای گفتن نداشت و کاسیمیرو، سرمربی پرتغالی تیم نفت نیز گفت: نتیجه بازی مقابل شهرداری باید مساوی می‌شد و تیم ما مستحق شکست نبود.

رضا پور عالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها