گروه اخوان‌المسلمین مصر نسبت به پخش سریالی در مصر درباره این گروه که جماعت اخوان‌المسلمین را گروهی تروریست نشان می‌دهد، اعتراض کرد. به گزارش فارس،‌محمد بدیع، رهبر جماعت اخوان‌المسلمین خطاب به هواداران خود اعلام کرده است: هجمه علیه این گروه و تلاش برای تحریف تاریخ آن امر جدیدی نیست که ما را از دعوت خود و وظایف خود در قبال امت منصرف سازد.
کد خبر: ۳۴۷۶۲۲

بنابراین گزارش قسمت‌های اولیه سریال «جماعت» باعث اعتراض بسیاری داخل جماعت اخوان‌المسلمین شده است؛ به‌گونه‌ای که «سیف‌‌الاسلام البنا» پسر «حسن البنا» موسس این گروه با ارائه شکوائیه‌ای علیه نویسنده این سریال، سریال «جماعت» را خلاف حقوق مالکیت معنوی خانواده البنا و توهین به وی دانسته است.

سریال «جماعت» زندگی «حسن البنا» رهبر اخوان المسلمین را از لحظه تولد در روستای محمودیه در استان بحیره مصر در سال 1906 تا زمان ترورش در میدان «حلمیه جدیده» در قاهره در سال 1949 و نحوه شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های دینی و اسلامی در کشورهای عربی را نشان می‌دهد. این سریال که هم‌اکنون از 4 شبکه تلویزیونی پخش می‌شود، به کارگردانی محمد یاسین و نوشته وحید حامد زندگی حسن البنا و دیگرشخصیت‌های تاریخی مصر چون ملک فواد، ملک فاروق، محمد نجیب، جمال عبدالناصر، انورسادات، محمد فرید و سعد زغلول را به تصویر کشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها