هالک جدید معرفی شد: مارک روفالو

خیلی هم خوش شانس بودم

پسر مارک روفالو، بازیگر آمریکایی تعجب خودش را با شنیدن این خبر که پدرش نقش هالک را بازی خواهد کرد، این طوری بیان کرد: «تو؟ پدر تو؟».
کد خبر: ۳۴۵۸۸۰

این بازیگر 42 ساله که برای بازی در فیلم‌های بازیگر محور، شهرتی فراوان کسب کرده است، هفته پیش رسما به عنوان بازیگر بعدی نقش غول سبز بزرگ، هالک معرفی شد. این فیلم قرار است با عنوان «انتقام جویان» ساخته شود و مارک روفالو می‌گوید با دریافت این پیشنهاد همان قدر جا خورد که پسر 9 ساله‌اش!

حالا روفالو قرار است در نقش یک ابرقهرمان ظاهر شود که در حقیقت کسی نیست جز یک دانشمند جوان به نام بروس بنر. او که برخلاف خیلی از بازیگران دیگر تا حالا کشته‌مرده بازی در فیلم‌های اکشن نبوده، می‌گوید فکر می‌کنم چیزی بیش از این از من می‌خواهند و البته به این معنی است که حداقل باید 10 پوند دیگر به وزنم اضافه کنم.

روفالو سومین بازیگری خواهد بود که در سال‌های اخیر در نقش هالک بازی می‌کند. پیش از او اریک بانا سال 2003 در نقش هالک ظاهر شد و بعد هم ادوارد نورتون در سال 2008 توانست موفقیت بیشتری با ایفای این نقش به دست آورد.

با این حال هفته پیش و در جریان برپایی جشنواره کتاب‌های مصور سن دیگو که چند سالی است به محفل کارگردان‌ها و بازیگران فیلم‌هایی که بر مبنای کتاب‌های کمیک (کمیک‌استریپ) ساخته می‌شوند بدل شده، اعلام شد که ادوارد نورتون نمی‌تواند بار دیگر نقش هالک شگفت‌انگیز را بازی کند و رسما از مارک روفالو برای ایفای این نقش نام برده شد.

انتقام جویان، قرار است سال 2012 اکران شود و ترکیبی از شخصیت‌های آثار کمیک مارول را با هم جمع کرده است، ازجمله «نیک فوری» که ساموئل ال جکسون نقش آن را بازی می‌کند، «بیوه سیاه» که اسکارلت جوهانسون در نقش او ظاهر می‌شود و «تور» که کریس همس‌وورت در نقش آن بازی می‌کند. رابرت دانی جونیور، کریس اوانس، جرمی بنر و کلارک گریک هم در این فیلم حضور دارند. قرار است جاس ویدون، کارگردانی انتقام جویان را انجام بدهد.

هالک جدید ابراز خوشحالی کرده که مجبور نیست مثل دیگر بازیگرانی که نقش ابرقهرمان‌ها را بازی می‌کنند، دست به تمرین‌های قوی بدنسازی و حرکات رزمی بزند. بر مبنای قراردادی که او با کمپانی مارول امضا کرده، امتیاز ساخت 5 تا 7 فیلم با حضور او با این کمپانی بسته شده است.

نظر روفالو درباره این فیلم

اول از همه درباره بازی در نقش قهرمانان کتاب‌های مصور بگویید.

این خیلی هیجان‌انگیز است و فکر می‌کنم خیلی خوش‌شانس بودم که برای این نقش انتخاب شدم. کتاب مصور جایی است که قهرمان‌های من از آنجا می‌آیند. من از آن بچه‌هایی بودم که با کتاب‌های مصور بزرگ شدم. من عاشق هالک و انتقام جویان بودم و بازی در این فیلم آنقدر مهم است که انگار می‌خواهی تازه به عنوان یک بازیگر وارد دنیا شوی. تا پیش از این اصلا تصورش را هم نمی‌توانستم بکنم.

برای دادن پاسخ مثبت، خیلی نگران بودم و نمی‌دانستم چه چیزی در انتظار من است. مثل این است که بخواهی بروی و یک دفعه ستاره سینما بشوی. هواداران این کتاب‌ها احساس خیلی عمیقی نسبت به قهرمان‌های کتب مصور دارند و این خیلی مهم است. باید در برابر آنها پاسخگو بود.

درباره جایگزین ادوارد نورتون شدن توضیح دهید.

من از دوستان ادوارد هستم و این خیلی خوشایند نیست که کسی از پروژه‌ای کنار برود، اما به نوعی فکر می‌کنم این میراثی است که او برای من بجا گذاشته است.

حس او نسبت به بروس بنر و هالک چیست؟

او جوانی است که 2 بخش در وجودش دارد؛ یک بخش روشن و یک بخش تاریک و هر چیزی که او در زندگی اش انجام می‌دهد کنترل شده است. من با سریال تلویزیونی بیل بیکسبی در دهه 70 بزرگ شدم که فکر می‌کنم با نگاهی انسانی به هالک نگاه می‌کرد.

بازیگرانی که نقش هالک را بازی کردند

اریک بانا: اولین فیلم از مجموعه هالک با بازی اریک بانا، بازیگر میانسال و خوش‌قیافه استرالیایی به روی پرده رفت. در حالی که همه فکر می‌کردند که اریک بانا می‌تواند در قسمت‌های بعدی از مجموعه فیلم‌های هالک بازیگر نقش اصلی باشد، بازی در دومین قسمت این فیلم به بازیگر دیگری رسید. اریک بانا با فیلم‌هایی همچون «تروا» ساخته الیور استون و «مونیخ» ساخته استیون اسپیلبرگ به شهرت رسید. زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب اریک بانا برای ایفای نقش «انیشتین» هم به گوش می‌رسید که با کنار کشیدن براد پیت در این نقش، بازی بانا در نقش نابغه دنیای فیزیک دور از ذهن نخواهد بود.

ادوارد نورتن: اغراق نیست اگر بگوییم نقش هالک با بازی خوب ادوارد نورتن دیده شد. بازی خوب او در این نقش بود که توانست شخصیت تخیلی هالک را باورپذیر کند. شاید به همین دلیل بود که وقتی خبر رسید قسمت سوم این فیلم بدون حضور نورتن کلید خواهد خورد، بسیاری از کارشناسان سینمایی قسمت سوم فیلم را بدون حضور او یک شکست تجاری عنوان کردند. جالب این که زمانی که نورتن برای ایفای نقش هالک انتخاب شد برخی از رسانه‌ها به دلیل جثه ریز و آسیب‌پذیر او به تهیه‌کننده این فیلم انتقاد کردند، هر چند بعد از موفقیت قسمت دوم هالک، کسی به این انتقاد‌ها توجهی نکرد.

مارک رافلو: شهرت این بازیگر در دنیای سینما شاید بیشتر از دو بازیگر قبلی هالک باشد. بازی رافلو در فیلم‌های متفاوت‌تر و کار با کارگردانانی مشهورتر توانسته از او چهره موجه‌تری بسازد. شاید به همین دلیل باشد که خود رافلو از انتخاب در نقش هالک متعجب شده است. رافلو بتازگی فیلم «شاترآیرلند» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی را روی پرده داشت. «زودیاک» ساخته دیوید فینچر، «کوری» ساخته فرناندو مریلس و «درخشش ابدی یک ذهن پاک» ساخته مایکل گوندری از مشهورترین فیلم‌هایی هستند که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

مترجم: آرزو پناهی

منبع: دیلی تلگراف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها