هفته چهارم لیگ برتر فردا آغاز می‌شود

اولین عقب‌نشینی سازمان لیگ

هفته چهارم لیگ برتر تحت‌الشعاع بازی دوستانه تیم ملی با ارمنستان در ایروان قرار گرفت. هفته‌ای که قرار بود 8 بازی آن فردا شب در شهرهای مختلف برگزار شود، با اعتراض تیم‌های استقلال و سپاهان مبنی بر عدم رعایت قوانین فیفا و نداشتن نفرات ملی‌پوش خود آن هم 48 ساعت قبل از بازی‌ها، موجب شد تا سازمان لیگ مقابل این اعتراض برحق، ناچار به عقب‌نشینی شده و اولین تغییر در برنامه‌ها را با قبول تعویق 24 ساعته دیدارهای این دو تیم با حریفانشان در هفته چهارم اعمال کند.
کد خبر: ۳۴۵۶۶۴

تراکتورسازی ـ پاس
سکانس آخر سکوت

همچنان سکوهای ورزشگاه یادگار امام خالی خواهد بود و تراکتورسازی برای سومین بار در این سکوت به میدان خواهد رفت. برای تیمی که در فصل گذشته به فریاد های تماشاچیان متعصب خود خو گرفته بود، سخت است که بخواهد این فضای سوت و کور را تحمل کند.

هرچند آنها در 2 بازی قبلی در این سکوت 4 امتیاز مقابل راه‌آهن و شهرداری کسب کرده‌اند ولی به هر حال فوتبال بدون تماشاگر، دقیقا حکم غذای بی‌مزه‌ای را دارد که فقط از سر اجبار باید آن را تحمل کرد. در نقطه مقابل، پاس همدان خوشحال از غیبت ده‌ها هزار طرفدار تبریزی می‌آید که در ورزشگاه یادگار امام دست خالی نماند و حالا اگر شاگردان مدیر روستا موفق شوند هر سه امتیاز را به چنگ آورند مایه بسی مسرت برایشان خواهد بود.

پاس گرچه فصل گذشته هم موفق شد تراکتورسازی را در خانه‌اش متوقف کند ولی به هر حال تیم فعلی همدانی‌ها تغییرات بنیادینی نسبت به فصل قبل دارد. در عین حال آنها با کسب پیروزی در 2 مسابقه خانگی قبلی نیم‌نگاهی هم به صدر جدول دارند،‌ حتی اگر فقط یک شب دوام داشته باشد. پاس و تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات هم مختصر اصطکاکی بر سر رفتن و بعد نرفتن مهدی ثابتی به پاس داشتند و در حال حاضر هم حضور 2 مهاجم فصل گذشته تراکتورسازی یعنی فرهاد خیرخواه و امیر محبی در خط حمله پاس می‌‌‌تواند بر جذابیت‌های این مسابقه بی‌تماشاگر بیفزاید.

نفت تهران ـ فولاد
شگفتی‌سازان

نتایج نفت تهران و کسب 5 امتیاز از 3 مسابقه گرچه در ظاهر قضیه هیچ مورد عجیب و غریبی نیست ولی وقتی بضاعت تیم تحت هدایت حسین فرکی را با بقیه تیم‌های لیگ مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که نفت یک شگفتی‌آفرین صرف بوده و متوقف کردن استیل آذین در خانه‌اش هم در هفته سوم ادامه روند مثبت نفتی‌ها بوده است. زردپوشان تهرانی گرچه ستاره شاخصی ندارند و خیلی هم روبه‌ جلو و تهاجمی بازی نمی‌کنند ولی تمام حضورهایشان در نیمه زمین حریفان موثر و خطرناک بوده و در حقیقت بین تمام تیم‌های لیگ بیشترین بازدهی از حملات را همین نفت تهران داشته است.

فردا شب آنها میزبان تیمی هستند که بی‌تردید این حریف هم جزو شگفتی‌سازان این فصل است. پیش از شروع لیگ دهم کمتر کسی تصور می‌کرد که فولاد در هفته‌های نخست با توجه به حریفان سختی که دارد بتواند حرکتی انجام دهد ولی فولاد پس از شکست‌دادن استقلال در تهران، ترمز مدافع عنوان قهرمانی یعنی سپاهان را هم در یک بازی سزاوارانه و برتر کشید تا به همه ثابت کند برای لیگ دهم نقشه‌هایی در سر دارد. نقشه‌هایی که با رسیدن مصدومان و حل شدن مشکل بازی مهاجم برزیلی می‌‌تواند برای خیلی از بزرگان و مدعیان لیگ، فولاد را در حکم یک کابوس جلوه‌گر سازد.

مس کرمان ـ شهرداری تبریز
امضای میثاقیان پای حکم مرفاوی یا برعکس؟

کمتر کسی باور می‌کرد که مس کرمان به‌رغم خریدهای خوبی که به خصوص در خط میانی خود انجام داده بود، در 3 هفته ابتدایی لیگ دهم دست خالی بماند. ولی این اتفاق افتاد تا ضمن بروز برخی حواشی در کرمان و تیم مس، عبدالصمد مرفاوی سرمربی این فصل مس روی لبه تیغ قرار بگیرد. هرچند فتح‌الله ‌نژادزمانی مدیرعامل مس وعده داده که حتی بیشتر از مدیر فصل گذشته استقلال از مرفاوی حمایت خواهد کرد ولی تجربه ثابت کرده که چنین ادعاهایی در فوتبال ایرانی محلی از اعراب ندارد.

البته تیم میهمان هم وضعیت جالبی ندارد. شهرداری تبریز که یک فصل کامل در دسته اول را بدون باخت پشت سر گذاشت و مقتدرانه به لیگ برتر صعود کرد، با کسب تنها یک امتیاز از 3 بازی قبلی حتما متوجه شده که لیگ برتر عرصه متفاوتی است.

درواقع نبرد فردا شب کرمان جنگ فانوس به دستان است و هیچ بعید نیست که سرمربی تیم بازنده نتواند هفته پنجم را در جایگاه فعلی‌اش شروع کند. مسلما هم مرفاوی و هم اکبر میثاقیان برای گرفتار نشدن در این شرایط ناهنجار تمام دانش و تجربه خود را در میدان کرمان به کار خواهند گرفت.

صبای قم ـ‌ راه‌آهن
جنگ آشنایان اصفهانی

ظاهرا هیچ‌کدام از 2 تیم حاضر در میدان فرداشب قم، جزو مدعیان و همچنین پرستاره‌های لیگ نیستند، ولی تا دلتان بخواهد سوژه برای جذابیت دیدار 2 تیم وجود دارد. از یک طرف سرمربیان هر دو تیم جزو کهنه‌سواران اصفهانی فوتبال ایران هستند که حالا در تیم‌های قم و تهران مشغول کار هستند.

محمود یاوری 2 فصل پیش هدایت راه‌آهن را بر عهده داشت که طی توافق با محمدحسن انصاری‌فرد از این تیم جدا شد و حالا سرمربی صبای قم است.

در نقطه مقابل رسول کربکندی فصل گذشته در دور برگشت صبای قم را احیا کرد و حالا در قالب سرمربی راه‌آهن مقابل تیم فصل قبل خود قرار می‌گیرد، ‌البته جذابیت‌ها فقط منحصر به نیمکت‌ها نیست، چون داوود حقی و احمد تقوی 2هافبک کارساز صبا تا همین 2 فصل پیش جزو ستاره‌های راه‌آهن بودند که حالا در کنار هادی اصغری آقای گل لیگ هفتم راه‌آهن رودرروی تیم اسبق خود می‌ایستند.

صبای قم با 4 امتیازی که طی 2 هفته اخیر گرفته به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سروسامان داده، ولی راه‌آهن پس از متوقف کردن سپاهان در هفته اول، طی بازی‌های بعد 2 شکست سنگین مقابل تراکتورسازی و صنعت نفت داشته و در این بازی در پی راهی برای خروج از جاده منتهی به بحران ناکامی می‌گردد.

آرش رستم‌نمدی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها