رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اعلام اینکه داروی ایرانی ایدز (آیمود) تا پایان سال وارد بازار دارویی کشور می‌شود ، گفت: نتایج این طرح ملی نشان می‌دهد که آیمود نه تنها عارضه ای جدی ندارد بلکه سبب ارتقای سلامت ، کاهش میزان عفونت ها و افزایش امید به زندگی در مبتلایان می‌شود.
کد خبر: ۳۴۵۴۳۲

دکتر مینو محرز در حاشیه افتتاح طرح توسعه مرکز تحقیقات ایدز ایران در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) به مهر گفت: داروی آیمود مصوبه وزارت بهداشت و دو کشور اروپایی اتریش و آلمان را دارد و به ثبت جهانی رسیده است.

وی با اعلام اینکه این دارو بر روی 300 نفر از بیماران مبتلا به ایدز استفاده شده افزود: داروی آیمود هیچگونه عارضه‌ای نداشته و درمان موثر و مثبتی برای بیماران داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اعلام اینکه آیمود تاکنون در 22 مرکز ایدز کشور مورد استفاده قرار گرفته ، اضافه کرد: بیماران مبتلا به ایدز در 13 استان کشور تحت درمان این دارو قرار دارند.

دکتر محرز با بیان اینکه این داور به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد ، افزود: نتایج به دست آمده از این طرح ملی نشان می‌دهد که آیمود نه تنها هیچ عارضه جدی برای بیماران مبتلا به ایدز ایجاد نمی‌کند بلکه سبب ارتقای سلامتی، بهبود کیفیت زندگی، کاهش میزان عفونتهای فرصت طلب و همچنین افزایش امید به زندگی در مبتلایان می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران از درخواست برخی کشورهای منطقه و آفریقایی برای استفاده از داروی آیمود برای درمان بیماران مبتلا به ایدز خبر داد و گفت: این دارو در مرحله دوم فاز 4 قرار دارد و تا آخر سال وارد بازار دارویی کشور می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها