اگر گفتید رابطه بین موریانه و نوجوان های اسکاتلندی چیست؛ نمی دانید؛ به همان نسبتی که موریانه از چوب چیزی باقی نمی گذارد، آنها هم از خوردنی های توی خانه چیزی نمی گذارند.
کد خبر: ۳۴۴۵۸
درست مثل جاروبرقی عمل می کنند و به محض این که مامان و بابا پایشان را از خانه می گذارند بیرون ، یخچال را جارو می کنند... بله... جارو می کنند!
برای همین در بیشتر مواقع مامان و باباها نوبتی از خانه بیرون می روند و تا جایی که بتوانند، از یخچال های قفل دار استفاده می کنند.
آن وقت توقع دارید چاق ترین و خپل ترین بچه های دنیا اسکاتلندی نباشند؛
آنا - یک دختر 14 ساله 81 کیلویی - می گوید:... دست خودم که نیست. من عاشق شیرینی و شکلاتم. دست و پایم می لرزد، وقتی یک کیک گردویی می بینم...
اوضاع بچه ها در امریکا هم چندان تعریفی ندارد. آنها آن قدر چیپس و بستنی می خورند که داد همه پدر و مادرها را درآورده اند. تازه این که چیزی نیست. امان از این مراسم پاپکورن خوری.
هر جا که شما فکرش را بکنید. از سینما و تئاتر گرفته ، تا سالن کنسرت و حتی زیر نیمکت ، کلاس بچه ها پاپکورن می خورند. مدیر یکی از این مدارس ابتکاری به خرج داده و صبح به صبح بچه ها را صف می کند و عملیات جستجو را بجا می آورد. بله...
آقای ناظم ، تمام کیفها را می گردد و بدا به حال بچه ای که پاپکورن ، چیپس ، پاستیل و شکلات تو کیفش باشد. این دانش آموز شکموی نگون بخت مجبور است تمام حیاط مدرسه را جارو بکشد و صد بار هم روی تخته سیاه سالن اجتماعات بنویسد: من دیگر هله هوله نمی خورم.
او می گوید: تازگی ها بچه ها هم اسم رویم گذاشته اند و دائم به من می گویند جاروبرقی!
برایان مک کیبن ، یکی از ناظمهای نه چندان خوش اخلاق این مدرسه می گوید: «این بچه ها بدجوری آدم را کلافه می کنند.
یا خرچ خرچ چیپس می جوند یا ترق ترق آدامس می ترکانند، یا تند تند پاپکورن می خورند. مگر زمان ما از این چیزها بود؛» و البته واضح و روشن است که آقای ناظم در دوران نوجوانی شان هله هوله های دیگری می خوردند.
بچه های انگلیسی هم برای این که از بقیه عقب نمانند، دیوانه وار بستنی می خورند.
فرقی هم نمی کند گردویی باشد یا کاکائویی و نارگیلی و وانیلی... از نظر آنها بستنی ، بستنی است و البته لذیذترینش هم بستنی قیفی است. مامان کاترین ، نوجوان انگلیسی 15 ساله ، تعریف می کند: یک شب خاله عزیز و عمه جان و مامان بزرگ را دعوت کرده بودم.
بعد از شام که خواستم دسر سرو کنم ، آبرویم رفت... کاترین تمام بستنی ها را خورده بود! در فرانسه هم مثل همه جای دیگر هله هوله خوری بین بچه ها رایج است.
دختر و پسرهای فرانسوی عاشق شیرینی و شکلات اند و حتما باید سر میز غذایشان یک تکه شیرینی یا شکلات باشد. آنها بیشتر پول توجیبی شان را صرف خرید آبنبات ، اسمارتیز، شکلات و شیرینی می کنند و احتمالا همین دلیل کافی است که سر قنادی های فرانسوی همیشه شلوغ باشد.
پدر ژاک - آندره وقتی نتوانست او را راضی کند تا یک ساعت بیشتر برای امتحان ریاضی درس بخواند، کیک شکلاتی پس از شام را از برنامه غذای هفتگی حذف کرد... و جواب هم داد: ژاک آندره ، این هفته 4 ساعت بیشتر درس خواند و البته 4 قطعه کیک اضافی نصیبش شد.
میخائیل روسی هم خاطرات جالبی دارد. او و خواهرش زویا کلوچه مربای تمشک را خیلی دوست دارند و همیشه سعی می کنند، چند تایی بیشتر از سهمشان بخورند.
یکی از این روزهایی که در آشپزخانه تند تند داشتند ته کلوچه ها را درمی آوردند، مامان سر رسید و از شدت عصبانیت آنها را مجبور کرد به مدت یک هفته هر روز بروند و تمشک بچینند... و حتما می دانید که تمشک چیدن به این آسانی ها هم که فکر می کنید نیست... جنگل تاریک و زوزه حیوانات و البته بوته های پر از خار!
تازگی ها در گوشه هایی از دنیا اتفاقات جالبی افتاده و مدیران مدارس را به فکر انداخته تا کاری بکنند. بچه های تگزاسی چندان میوه دوست ندارند و حتی شیر هم به زحمت می خورند. به جایش... قلپ قلپ نوشابه می خورند و جالب اینجاست که با هم مسابقه هم می دهند.
در خیلی از دبستان ها ممنوع شده که بچه ها نوشابه بخورند. مدارس راهنمایی هم تنها حق دارند زنگ ناهار آن هم یک بار در هفته نوشابه بفروشند. دبیرستانی ها هم می توانند 3 بار در هفته نوشابه مصرف کنند؛ اما همه جا هم این طور نیست.
بسیاری از مدیران مدارس ورود و فروش هر گونه نوشیدنی غیر از شیر، آب معدنی و آب میوه را در مدرسه شان ممنوع کرده اند. معلوم نیست این خبر کی به گوش ونیزی ها رسیده ، چون آنها هم در یک اقدام مشابه نوشیدن هر گونه نوشابه گازدار را در مدارس ممنوع کرده اند.
جالب تر این که چون بچه های ایتالیایی عاشق پیتزا هستند و حتما می دانید که بهترین پیتزا، پیتزای ایتالیایی است و تا جایی که بتوانند لب به غذای دیگری نمی زنند؛ مادرها دست به ابتکاری زده اند و به مدت یک ماه پیتزا را از برنامه غذایی بچه ها حذف کرده اند و به جایش انواع و اقسام سبزی و ماهی را جایگزین کرده اند...
در ایران خودمان هم کلی کارخانه چیپس و پفک و اسنک و نوشابه به راه افتاده و بچه ها که از این اوضاع خوشحالند، روزی 7، 8، 10 بار چیپس و پفک و اسنک و نوشابه می خرند و با چه لذتی هم میل می کنند.
راستش را بخواهید، خود من هم چندان از شیرینی و شکلات و چیپس و پفک بدم نمی آید؛ اما وقتی یاد جواب آزمایش خونم می افتم و آن شبی که به خاطر کمی... بله فقط کمی زیاده روی در خوردن هله هوله رفتم زیر سرم ، ترجیح می دهم بی خیالش بشوم.
کمی چاقی ، کمی کم خونی و البته کمی هم سوء تغذیه یادگار مراسم چیپس و پفک خوران است. حالا خود دانید...

نازلی حقانی پرست
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها