گل خریدن برای خیلی از ماها بیشتر یک کار لوکس و شیک است تا یک کار ضروری. خیلی وقت‌ها فقط برای مناسبت‌هایی مانند ملاقات دوست یا آشنایی در بیمارستان، تولد یکی از دوستان نزدیک و روز مادر سری به گل‌فروشی می‌زنیم و در اغلب موارد هم بدون واقف بودن به این نکته که برای خرید گل آداب و رسومی هست، از میان سبد‌های مختلف موجود در گلفروشی چند شاخه گل را جدا می‌کنیم و به دست گل‌فروش می‌دهیم. او هم که معمولا از سلیقه آن چنان خوبی در پیچیدن و دسته کردن گل‌ها برخوردار نیست، احتمالا آنها را به صورت کوتاه و بلند لای یک زرورق می‌گذارد، کمی از آن دانه‌های براق اکلیل روی آن می‌پاشد و آن مجموعه نامتناسب را به دست ما می‌دهد.
کد خبر: ۳۴۴۳۸۰

اما شما باید در انتخاب، خرید و دسته‌بندی گل‌ها خوب دقت کنید. اهدای گل با خودش مفهوم و معناهایی دارد که با هر هدیه دیگری متفاوت است. گل‌ها هدیه‌های ارزان قیمتی هستند، اما حسی که همراه خودشان دارند، می‌تواند براحتی در روابط بین افراد جاری شود. مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین احساسی که با هدیه دادن چند شاخه گل منتقل می‌شود، ابراز دوست داشتن و علاقه است. خودتان فرض کنید که از کار چند ماهه اخیر خسته و درمانده شده‌اید، این گرما هم که دیگر حسابی رمقتان را گرفته‌است، دوستی به دیدارتان می‌آید، آن هم با دسته‌ای از گل‌های داوودی. شک نکنید که همان چند شاخه گل ناقابل می‌تواند زندگی شما را برای مدتی با شادی‌ای که نمی‌دانید از کجا آمده، همراه کند.

وقتی می‌خواهید به کسی گل هدیه کنید به روان‌شناسی و مفهوم هر گل و رنگ آن هم توجه کنید. ممکن است هدیه گیرنده هم به اندازه شما از معنای هر گلی با هر رنگ و بویی، باخبر نباشد اما تاثیری که آن گل بر او می‌گذرد همان چیزی است که به آن روان‌شناسی گل‌ها می‌گویند. البته بعضی از این مفاهیم بسیار همه‌گیر شده‌اند. مثلا شما نمی‌توانید چند شاخه رز قرمز را برای مراسم تدفین پدربزرگ دوستی ببرید که خودش هم در آن مراسم حضور ندارد یا نمی‌توانید برای اولین سالگرد ازدواجتان چند شاخه بلند بامبو را در یک لیوان آب بگذارید و تقدیم همسرتان کنید. برای این کار بهتر است سراغ گل‌های میخک، آفتابگردان یا رز سفید بروید.

برای خودتان هم گل بخرید. گاهی لازم است با یک شاخه گل داوودی نشان بدهید که هنوز می‌توانید خودتان را هم خوشحال کنید. نتیجه را که دیدید، گل بعدی را برای دوستی بخرید که از شما دلخور است و مدت‌هاست که نمی‌‌دانید برای خوشحال کردنش باید چه کنید. برای شروع پیشنهاد ما گل هدیه دادن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها