خبرهای کوتاه از فرانسه

چین با فرانسه در صنعت گردشگری

روزنامه لزاکو از مشارکت یک شرکت چینی با آژانس گردشگری فرانسوی خبر داد. گروه چینی فوسون FOSUN ماه گذشته 7 درصد سهام آژانس گردشگری فرانسوی کلوپ مدیترانه Club Méditerranée را خریداری کرد .
کد خبر: ۳۴۱۷۰۲

 طبق قرارداد منعقده، طرف چینی می تواند مشارکت خود را تا میزان 10 درصد افزایش دهد. هدف سرمایه گذاری طرف چینی استفاده از تجربیات شرکت فرانسوی جهت احداث شهرک های تفریحی در مناطق روستایی برای جذب و پذیرش گردشگران است. شرکت چینی در سال 1992 تاسیس شده و سرمایه گروه مالی آن Fosun International  به حدود 4 میلیارد یورو بالغ می گردد.

فعالیت های این گروه در 5 زمینه به شرح زیر می باشد: 1-دارو ، 2- مستغلات ، 3- فولاد ، 4- معدن  و   5- توزیع ، خدمات و سرمایه گذاری.


ورشکستگی اولین تولید کننده سیمان در جهان

به گزارش روزنامه لزاکو، شرکت سیمان سازی لافارژ  Lafarge که در رتبه اول تولید کنندگان سیمان در جهان قرار دارد، در راستای کاهش بدهی های خود تدریجاً بخش هایی از دارایی های خود را در خارج به فروش
می رساند.

این شرکت در نظر دارد 11  درصد از سهام خود را در مالزی به فروش برساند. بدین ترتیب لافارژ امیدوار است با فروش این بخش از سهام شرکت Lafarge Malaysian Cement Berhad مبلغ 141 میلیون یورو به دست آورد. شرکت لافارژ در سال 2009 نیز بخشی از سهام شعب خارجی خود را به میزان 900 میلیون یورو به فروش رساند.


رکورد هواپیمای بدون خلبان امریکا

به گزارش روزنامه لوفیگارو، یک هواپیمای بدون خلبان فوق العاده سبک امریکا که با انرژی خورشیدی حرکت می کند توانست با پرواز هفت روزه در آریزونای آمریکا رکورد جهانی مدت پرواز بدون خلبان را از آن خود کند. گروه انگلیسی quinetiq سازنده نمونه مذکور است و نام آن را "زفیر" گذاشته است.

زفیر دارای 22 متر طول و 50 کیلوگرم وزن است که توانسته بیش از 168 ساعت بدون خلبان پرواز کند و در حین یک رزمایش نظامی ارتش امریکا در منطقه "یونا" در آریزونا این تمرین را انجام دهد.

رکورد قبلی اینگونه هواپیما متعلق به نوع دیگری از "زفیر" بوده که در سال 2008 انجام شد و طی آن پروازی معادل 82 ساعت و 37 دقیقه انجام گردیده است ولی این پرواز در حضور نماینده فدراسیون هوانوردی بین المللی FAI انجام نشده بود لذا این بار نماینده این فدراسیون هم حضور داشت. اولین رکورد از این نوع پروازها در سال 2001 به مدت 24 ساعت و 30 دقیقه انجام شد که توسط یک هواپیمای بدون خلبان جاسوسی امریکایی به نام  " گلوبال هاوک" به جای گذاشته شده بود.

زفیر که از جنس فیبر کربنی ساخته شده به یمن صفحات نصب گردیده روی بال هایش انرژی خورشیدی را جذب می کند و نور خورشید باتری های "لیتیومی" آن را برای استفاده در شب قابل استفاده می کند. بنا به اطلاعیه صادره از سوی شرکت سازنده، این نوع هواپیمای بدون خلبان می تواند برای بررسی و مطالعه زمین و همچنین رله های ارتباطی در عملیات نظامی هم کاربری داشته باشد.


رژیم صهیونیستی یک سپر موشکی ایجاد کند

به گزارش روزنامه لوفیگارو، یک سامانه جدید ضد موشکی برای ردیابی و مقابله با موشک هایی که از لبنان یا غزه به سوی اسرائیل شلیک خواهد شد، در اسرائیل راه اندازی می شود. اسرائیل قصد دارد این سامانه را تا ماه نوامبر آینده نهایی کند.

این سامانه" گنبد آهنین " نام دارد و توسط یک شرکت متخصص در این زمینه به نام "رافائل" طراحی و اجرا شده است که اسرائیل اخیراً اولین آزمایش های آن را با موفقیت انجام داده است. سرویس های اطلاعاتی اسرائیل معتقدند که حماس در غزه چندین هزار موشک دست ساز در اختیار دارد و حزب الله نیز از حدود 40هزار موشک نوع" کاتیوشا" بهره می برد.

"متان ویل نی"، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  گفته است ما همه موشک ها را به طور 100 درصد           نمی توانیم ردیابی کنیم ولی رقم 80 درصد کنونی خود یک موفقیت است".  حزب الله در جنگ سال 2006 حدود 4000 موشک کاتیوشا به شمال اسرائیل شلیک کرد.

امریکا مقاومت چندانی در باره بکارگیری سامانه "گنبد آهنین" از خود نشان نداده است و کنگره آمریکا در حال بررسی اختصاص بودجه 205 میلیون دلاری برای کمک به ارتش زژیم صهیونیستی  جهت تجهیز خود به تسلیحات گوناگون از این نوع است.


بازی دوباره سارکوزی با برگ "امنیت"

هفته نامه لوپوئن طی مطلبی در بخش اخبار داخلی خود می نویسد: «"نیکلا سارکوزی"، رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر با شدت و قوت موضوع امنیت را در دست خود گرفته است.»

سارکوزی در نشست هیئت وزیران این کشور با اشاره به درگیری های اخیر در "ایسر" (Isère) که مدتی است به طول انجامیده، اظهار داشت: «حوادث بسیار وخیمی که در روزهای اخیر در این مناطق به وقوع پیوسته است، از وجود دور جدیدی از خشونت ها به ویژه خشونت علیه نیروهای انتظامی حکایت می کند.»

وی که موضوع امنیت برایش اصلی ترین شعار انتخاباتی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 بود، تاکید کرد: «این حوادث اصلاً قابل قبول نیست. اتفاقات اخیر حکایت از یک جنگ واقعی علیه جنایتکاران دارد.»

این نشریه اضافه می کند: «دولت با تشدید تدابیر امنیتی و به منظور مهار این بحران از ابتدای هفته جاری بیش از 300 نیروی پلیس و 300 نظامی را در منطقهLoir-et-Cher  مستقر ساخته است.»

روزنامه لوفیگارو نیز با اشاره به همین موضوع می نویسد: «رئیس جمهور فرانسه در حالی که تصور می کرد هنوز لباس وزرات کشوری فرانسه را بر تن دارد، برای برخورد جدی با ناآرامی های شهری در فرانسه، فرماندار این منطقه را تغییر داد.»

سارکوزی با اشاره به اینکه در این وقایع مستقیماً به سوی پلیس تیراندازی شده است، گروههای مختلف همچون قاچاقچیان مواد مخدر، رومانی تبارهای حومه نشین و"مسافران خارجی" را به عنوان هدف های برخورد خود با آنها معرفی و بر ضرورت برخورد با افرادی که مخل امنیت فرانسه هستند، تاکید کرد.


همچنین هفته نامه لوپوئن با اشاره به ناآرامی های اخیر در گرونوبل و بسیج گسترده نیروهای پلیس و ارتش برای مهار آن می نویسد: «رهبران حزب سوسیالیست و حزب جنبش دمکراتیک در این خصوص به انتقاد از سارکوزی پرداختند و او را به تحرکات بی اثر در این زمینه متهم کردند.»

به نوشته این نشریه "فرانسوا بایرو"، رئیس حزب جنبش دمکراتیک موسوم به "مودم" اظهار داشت: «سارکوزی در جریان این حوادث با جایگزینی فرماندار شهر "ایسر" عملاً از وی به عنوان یک فیوز استفاده کرد، این در حالی است که کار یک فرماندار محدود به مسائل پلیس نمی شود.»

"بنوآ هامون"، سخنگوی حزب سوسیالیست نیز در مصاحبه ای با شبکه ال ث ئی، ضمن ابراز تاسف از برکناری فرماندار شهر ایسر گفت: «به رغم این اقدامات، خشونت در جامعه فرانسه رو به افزایش است و این امر در اصل از شکست شخصی نیکلا سارکوزی حکایت دارد.»
 


نمایندگان غایب در فرانسه جریمه می شوند

هفته نامه اکسپرس می نویسد: «از ژانویه 2011 آیین نامه ای در مجلس ملی فرانسه اجرا خواهد شد که بر اساس آن نمایندگانی که بیش از دو جلسه غیبت غیرموجه داشته باشند، با جرائم نقدی روبرو خواهند شد. بر اساس این آیین نامه سقف این تنبیهات می تواند تا 25 درصد حقوق، یعنی معادل 353 یورو بابت هر جلسه غیبت باشد.

در همین حال روزنامه لوفیگارو نیز با استناد به مقررات جدید مجلس ملی فرانسه می نویسد: «93 نفر از نمانیدگان مجلس فرانسه به دلیل غیبت های مکرر در جلسات کاری و نشست های کمیسیون های تخصصی تنبیه می شوند.»

در پی در نظر گرفتن جریمه های نقدی که مبلغ آن تا بیش از 2119 یورو براساس تعداد غیبت های نمایندگان مجلس فرانسه هم قابل افزایش است، برخی از نمایندگان جناح چپ فرانسه با مضحک خواندن تصمیم تنبیه نمایندگان، از این موضوع انتقاد کرده و آن را نوعی تنزل مقام نمایندگان در حد بچه های دبستانی توصیف کردند.

هماهنگی های فرانسه و آلمان در الیزه

روزنامه لوفیگارو می نویسد: «مرکل که در آلمان تضعیف شده به دنبال تفاهم با پاریس است. به همین دلیل ولفگانگ شاوبل، وزیر اقتصاد آلمان دیروز در جلسه هیات وزیران فرانسه شرکت کرد.

حضور وزیر آلمانی در جلسه مذکور، نتایج نظرسنجی های مختلف صورت گرفته در بیشتر کشورهای اروپایی را تایید می کند مبنی بر اینکه آلمان و فرانسه نیاز دارند تا باز هم به نقاط مشترکی در موضع گیری های خود برای مقابله با بحران مالی و در اروپا برسند و هر چه می توانند بایستی نقاط افتراق را کمتر کنند.

در این جلسه، رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: «آلمان و فرانسه باید به یک همگرایی مالی برسند.» فرانسه و آلمان با آغاز طرح ابتکاری حضور وزرای کابینه در جلسات هیات وزیران طرف مقابل، مشورت های کاری برای رویکردهای مشترک را تقویت کنند.

"برونو لومر"، وزیر کشاورزی فرانسه اولین کسی خواهد بود که از سوی فرانسه در یکی از جلسات هیات وزیران آلمان طی سپتامبر آتی شرکت خواهد کرد.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در فرانسه

به گزارش روزنامه لوفیگارو، ژنرال گابی اشکنازی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی آخر هفته گذشته در فرانسه به سر برد و با دریادار "اوارد گیو" همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

تا قبل از انتخاب سارکوزی، یعنی برای یک دوره چهل ساله هیچ دیداری به این صورت میان روسای ستاد ارتش فرانسه و رژیم صهیونیستی  صورت نگرفته است.

یک عضو عالی رتبه در این خصوص می گوید: «ما حتی گفتگوهای استراتژیک هم با اسرائیل  نداشیم و روابط میان ستاد های ارتش دو کشور از زمان جنگ اسرائیل با لبنان بر ضد حزب الله در سال 2006 آغاز شده است.»

ایران نیز از محورهای دستور کار اشکنازی در دیدارهای خود با همتای فرانسوی اش بود. 
اوضاع جنوب لبنان نیز یکی از موضوعات در این دیدار بود. گفتنی است سربازان فرانسوی مستقر در قالب فینول اخیراً از سوی مردم که از سوی حزب الله تحریک شده بودند، مورد حمله قرار گرفته اند.
 
با این اینکه نزدیکی روابط موضوعی انکار ناپذیر است ولی اسرائیل مایل است فراتر از این برود. یک نظامی فرانسوی می گوید به ما گفته می شود که به دوران خوش جمهوری پنجم برگردیم.. زمانی که اسرائیلی ها در دفتر وزیر دفاع فرانسه فرانسه یک دفتر مخصوص داشتند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها