خداحافظ دیه گو، خداحافظ مسی!

تیم ملی فوتبال آلمان با سرمربی حسابگر خود، آرژانتین مارادونا را با تحمیل شکستی سنگین به خانه فرستاد تا حالا همه روی ژرمن‌ها به‌عنوان مدعی شماره یک قهرمانی در جام جهانی 2010 حساب باز کنند. آلمان که پیش از این نیز انگلیس را در دام خود گرفتار کرده بود، در این بازی و از همان آغاز حملات دامنه‌داری را روی دروازه آرژانتین تدارک دید تا با زدن گلی سریع در دقیقه 3، روز سخت مارادونا و تیمش را رقم بزند. توماس مولر، پدیده آلمان‌ها در عرصه جام نوزدهم زننده گل برتری تیمش بود که سانتر مواج شواین اشتایگر را با ضربه سر به درون دروازه آرژانتین هدایت کرد تا بازی تاکتیکی و حساب شده یواخیم لو تیم مارادونا را تحت تاثیر خود قرار دهد.
کد خبر: ۳۳۸۴۰۳

هر چند آلمان بعد از این گل نیز به برتری اش ادامه داد و حتی می‌توانست توسط میروسلاو کلوزه به گل دوم خود دست یابد، اما آرژانتینی‌ها که تحت تاثیر بازی غیر قابل پیش‌بینی آلمان‌ها عصبی و نامنظم بازی می‌کردند، در ده دقیقه پایانی نیمه اول تا حدودی به خود آمدند تا حملاتی را روی دروازه حریف تدارک ببینند، اما دفاع منظم مردان لو به خوبی در مقابل این حملات ایستادگی کرد تا لیونل مسی نیز که محو شده‌ای بیش نبود نتواند از ضربات ایستگاهی خود خطری جدی را متوجه دروازه آلمان کند.

در نیمه دوم آشفتگی بازی یاران مارادونا کاملا به اوج خود رسید تا ژرمن‌ها از این مساله نهایت استفاده را به‌عمل آورده و دو گل دیگر را نیز در کیسه حریف مغرور آمریکای جنوبی بدوزند. میرو کلوزه، گلزن برجسته آلمان در دقیقه 68 و روی پاس طلایی پودولسکی، گلی دیگر را به نام خود نوشت تا با این گل دفاع آرژانتین حسابی خلع‌سلاح شده و به نوعی سناریوی آبروریزی را تکمیل کنند. 6 دقیقه بعد از این گل فردریش روی نفوذ و پاس رو به بیرون شواین اشتایگر، دروازه تیم آرژانتین را برای بار سوم به تسخیر درآورد تا ناکارآمدی دیه گوی معروف و دوست داشتنی دنیای فوتبال در عرصه مربیگری به تصویر کشیده شود. البته این پایان بازی نبود و میرو کلوزه با زدن گل چهارم خود در دقایق پایانی بازی گل چهاردهم خود را در عرصه بازی‌های جام جهانی به ثمر رساند تا با رکورد گرد مولر معروف برابری کرده و در آستانه شکستن رکورد گلزنی رونالدوی برزیلی با 15 گل زده قرار گیرد. با این شکست آرژانتین نیز به‌سان برزیل سرشکسته و مغموم با جام نوزدهم وداع گفت تا این بار برزیلی‌ها به حذف تحقیرآمیز آنان بخندند.

لیونل مسی، ستاره بی‌چون و چرای دنیای توپ گرد نیز در این بازی حرف خاصی را برای گفتن نداشت تا بدون گل زده، وداعی تلخ با جام جهانی داشته باشد و در طرف مقابل تیم جوان و بدون ستاره آلمان با برد 4 بر صفر بر حریف، شگفتی‌های خود را تکمیل کند. توماس مولر یکی از ستارگان آلمان در مقابل آرژانتین در نیمه اول با گرفتن کارت زرد، دو اخطاره شد تا بازی مرحله نیمه نهایی را ازدست بدهد.

شواین اشتایگر؛ بهترین بازیکن زمین

یک ارسال مواج در دقیقه 3 و یک نفوذ کم‌نظیر در دقیقه 74 از سوی باستین شواین اشتایگر زمینه‌ساز گل‌های اول و سوم تیم ملی آلمان مقابل آرژانتین شد تا این هافبک طراح که قبل از شروع جام آمده بود جای میشائیل بالاک مصدوم را پر کند، به عنوان بهترین بازیکن دیدار آلمان و آرژانتین معرفی شود. در بازی دیروز که یکی از به یادماندنی ترین بازی‌های تاریخ جام‌جهانی بود، لوکاس پودولسکی هم 2 بار به کلوزه پاس گل داد، اما نقش شواین اشتایگر در پیروزی تاریخی آلمان مقابل آرژانتین، با دوندگی‌های بی‌امانش در زمین، حتی از کلوزه‌ای که 2 گل در این بازی زد بیشتر بود.

هافبک بازیساز بایرن مونیخ در این بازی 11/3 کیلومتر دوید که در نوع خود جالب بود. او 95 پاس هم داد که 60‌ تای آن از جمله 2 پاس گلش، سالم بود. شواین اشتایگر 5 شوت به دروازه آلمان هم داشت، اما هیچ کدام در چارچوب نبود تا نتواند در بهترین روز فوتبالی‌اش نامش را در بین گلزنان به ثبت برساند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیرگروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها