سردار حسین آبادی خبر داد:

افزایش ناخالصی مخدرها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: به دلیل افزایش قیمت مواد مخدر ناخالصی این مواد افزایش یافته است که عوارض جانبی آن برای مصرف کنندگان خطرات بسیاری دارد.
کد خبر: ۳۳۷۵۰۴

به گزارش مهر، سردار حمیدرضا حسین آبادی روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی سراسری اساتید دانشگاهی همکار با ناجا با بیان این مطلب افزود: آفتی که در سال جاری به مزارع کشت خشخاش در کشور افغانستان وارد شده یک سوم این مزارع را از بین برده است. این در حالیست که اگر روند طبیعی سالیانه کشت خشخاش در افغانستان ادامه پیدا می کرد در سال جاری موجودی انبارهای این کشور به 20 هزار تن می رسید.

وی گفت: برهمین اساس مافیای مواد مخدر اقدام به ایجاد این آفت در مزارع کشت خشخاش کردند تا از این طریق ابتدا مواد داخل انبارها را به فروش برسانند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: با این اقدام در تمام کشورهای سطح منطقه قیمت مواد مخدر افزایش چشمگیری داشته است که سود آن تنها نصیب مافیای مواد مخدر می شود.
 
حسین آبادی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم تریاک در افغانستان 200 دلار معامله می شود و در ایران نیز هر کیلو تریاک یک میلیون تومان خرید و فروش می شود.
 
وی گفت: این افزایش قیمت مشکلات بسیاری را بوجود خواهد آورد که از جمله افزایش ناخالصیهای مواد مخدر است که این ناخالصی ها می تواند برای مصرف کنندگان عوارض جانبی بسیاری داشته باشد.
 
وی به مصرف کنندگان مواد مخدر توصیه کرد به جای استفاده از این مواد ناخالص برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها