این روزها تکنولوژی حتی در طراحی و ساخت بازی‌ها و سرگرمی‌ها هم حرف اول را می‌زند و جذابیت‌های آن باعث شده است تا این حوزه به صنعتی جهانی وپر چالش تبدیل شود و هر ماه تولید و عرضه یک بازی رایانه‌ای متفاوت یا ورود یک شرکت تولیدکننده جدید در صدر اخبار قرار گیرد.
کد خبر: ۳۳۵۹۶۸

گواه این ادعا را می‌توان از طرفداران بازی‌های رایانه‌ای جویا شد که هفته گذشته شاهد بزرگ‌ترین رویداد سالانه این صنعت در E3 بودند. نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی یا E3 چند سالی هست که به عنوان معتبرترین و مهم‌ترین نمایشگاه مرتبط با صنعت بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود. این نمایشگاه که توسط انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزارهای سرگرمی (ESA) برگزار می‌شود، بهانه‌ای است تا تمام علاقه‌مندان صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای دور هم جمع شوند.

نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک امسال هم در حالی در مرکز کنفرانس شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا به کار خود پایان د اد که حضور بیش از 400 شرکت مرتبط با این صنعت از حدود 90 کشور دنیا، بیش از 45هزار بازدیدکننده و رویکرد تازه نسبت به بازی‌های سه‌بعدی در کنار رقابت بر سر کنترل حرکت، آن را به یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌های سال‌های اخیر مبدل کرده بود.

در این نمایشگاه، شرکت‌های بزرگی از جمله سونی و مایکروسافت طی کنفرانس‌های چند ساعته، علاوه بر ارائه آمار و ارقامی از دستاوردهایشان، به معرفی محصولات جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود پرداختند؛ اما یکی از جذاب‌ترین دستاوردهای این نمایشگاه را می‌بایست پروژه تکمیل شده مایکروسافت با نام کینکت دانست. این پروژه که برای کنسول‌های Xbox 360 جدید آماده شده، امسال با تغییر نام به کینکت، همراه با نمایش بعضی بازی‌ها مانند جنگ ستارگان و بازی‌های ورزشی در نمایشگاه ارائه شد.

به این ترتیب نمایشگاه E3 به عرصه بزرگی برای رقابت بزرگان فناوری تبدیل شده است و در جریان آن شرکت‌های تولیدکننده فعال در صنعت بازی‌های کامپیوتری بخصوص تولیدکنندگان کنسول‌ها، برای جذب خریداران بیشتر و بازاریابی به رقابت می‌پردازند.

بهاره صفوی / گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها