تصویر کوتاه

«دور از مدینه» انیمیشن می‌شود

مرحله پیش‌تولید انیمیشن «دور از مدینه» تمام و تولید این انیمیشن آغاز شده است. محمدرضا امانی، کارگردان انیمیشن «بچه‌های مدرسه ایران» با اشاره به آغاز تولید انیمیشن «دور از مدینه» اظهار کرد: این انیمیشن سه‌بعدی است و در 26 قسمت 26 دقیقه‌ای برای شبکه دو سیما تهیه می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۷۲۲

وی گفت: داستان این انیمیشن حول محور پسری به نام حامد می‌چرخد که به دستور پیامبر اسلام(ص) با پدرش از مدینه خارج می‌شوند. امانی افزود: این انیمیشن که براساس داستانی تخیلی ساخته شده است، به مسائل تاریخی، اجتماعی دوران رسول‌الله می‌پردازد و محیط‌های مختلفی مانند ایران، یونان، یمن، اورشلیم و جاهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. ‌/‌ ایسنا

اضافه شدن «ماه پیشونی» به فیتیله‌ای‌ها

محمد مسلمی کارگردان و بازیگر «فیتیله جمعه تعطیله» اعلام کرد به زودی شخصیت ماه‌پیشونی به جمع فیتیله‌ای‌ها می‌پیوندد و تابستان هم بخش‌های جدیدی برای برنامه در نظر گرفته شده است.

محمد مسلمی در این باره گفت: قرار است به زودی شخصیت «ماه پیشونی» به فیتیله‌ای‌ها ملحق شود. با توجه به این‌که فیتیله‌ای‌ها مخاطبان دختر زیادی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم شخصیت «ماه پیشونی» اضافه ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تابستان هم سعی می‌کنیم آیتم‌های متفاوتی را به برنامه اضافه کنیم که برای بچه‌ها جذابیت داشته باشد. فیتیله محبت از آیتم‌های جدید است که از پنج تیرماه به مناسبت ولادت امام علی (ع) به برنامه اضافه می‌شود. این آیتم به صورت ویژه و مستند است. ‌/‌ مهر

شرلوک هلمز در «سینما اقتباس»

فیلم سینمایی «شرلوک هلمز شروع قرن بیستم» به کارگردانی ایگور ماسلنیکف محصول 1986 روسیه با بازی واسیلی لیوانف امشب در قالب برنامه «سینما اقتباس» از شبکه چهار پخش خواهد شد.

این فیلم براساس مجموعه داستان‌های شرلوک هلمز اثر «آرتور کانن ویل» ماجرای مرگ یکی از دوستان شرلوک هلمز را به تصویر می‌کشد که روز تشییع جنازه تابوتش شکسته می‌شود اما گویا کسانی که تابوت را شکسته‌اند، دنبال چیزی بوده‌اند. هلمز ماجرا را دنبال می‌کند و به سرنخ‌های تازه‌ای می‌رسد. برنامه «سینما اقتباس» یکشنبه‌ها ساعت 45‌/‌20 پخش و دوشنبه ساعت 40‌/‌15 تکرار می‌گردد. ‌/‌ جام‌جم

ستاره اسکندری در سریال «هم دختر»

ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در مجموعه تلویزیونی «هم دختر» ساخته بیژن بیرنگ بازی می‌کند.

اسکندری گفت: این سریال از 26 قسمت تشکیل شده است که برای نمایش از شبکه دوم سیما آماده می‌شود.

بازیگر فیلم مسافر ری عنوان کرد: این مجموعه تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، در فضایی متفاوت با کارهایی که تا به امروز ساخته شده است، تهیه می‌شود.

اسکندری افزود: دراین سریال نقش مقابل من را پژمان بازغی بازی می‌کند ومابقی بازیگران این سریال تئاتری هستند. ‌/‌ ایرنا

ممیزی‌ مستند‌ها خیلی کم است

مدیر شبکه یک تاکید کرد دستورالعمل خاصی برای حذف برخی صحنه‌های مستند ندارد و اگر در مستندی حذفیات کوتاهی انجام می‌شود به خاطر اقتضائات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روز است.

مهدی فرجی افزود: مستندهای خوبی در تلویزیون تولید می‌شود و برگزاری جشنواره مستند می‌تواند توجه سیما را در این باره که همیشه بوده، بیشتر نشان دهد. از سوی دیگر برگزاری جشنواره می‌تواند برای کارهای بهتر در سال‌های آینده راهی باز کند. تاکنون این نوع جشنواره در سیما برگزار نشده بود و این اتفاق خوبی است. در مجموع نشان می‌دهد معاونت سیما به مستند اهمیت زیادی می‌دهد. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها