ادامه انتقادات به جابولانی

کاپلو:این بدترین توپ دنیاست

فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان ، «جابولانی» ، توپ مورد استفاده در رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را «بدترین» توپ دنیا نامید.
کد خبر: ۳۳۴۵۳۲

به گزارش مهر ، «جابولانی» تاکنون انتقادات شدیدی را به ویژه از جانب دروازه بان ها دریافت کرده است و تاکنون به دلیل حرکت غیر قابل پیش بینی اش اتهام اشتباه آشکار «رابرت گرین» دروازه بان تیم ملی انگلستان نیز بر دوش این توپ گذاشته شده است.

به نظر می آید کاپلو نیز با این دیدگاه موافق است و می گوید:«جابولانی» بدترین توپی است که تاکنون در یک جام جهانی از آن استفاده شده است. وی می گوید:«امکان کنترل این توپ برای دروازه بان ها غیر ممکن و برای بازیکنان مشکل است».

«وین رونی» مهاجم تیم ملی انگلستان نیز تایید کرد که عملکرد این توپ به ضرر دروازه بان های حاضر در این رقابت ها است. به اعتقاد وی زمانی که بازیکنان به این توپ عادت کنند دروازه بانان بیشتر دچار مشکل خواهند شد.

وی می گوید:«ما به تدریج داریم به این توپ عادت می کنیم. می توانم تصور کنم که این توپ برای دروازه بانان چه کابوسی است اما وجود آن برای مهاجمان زمانی که شوت می زنند یک امتیاز به شمار می آید. به همین دلیل من فکر می کنم ما هرچه بیشتر به این توپ عادت می کنیم و این خو گرفتن به نفع هافبک ها و مهاجمان است که بتوانند گل های بیشتری به ثمر برسانند».

کاپلو پیش از آغاز بازی ها نیز به مشکلات این توپ اشاره کرده و تایید کرده بود بازیکنان تیمش در حال تمرین با این توپ بوده و در تلاشند دروازه بانها را به آن عادت دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان  می گوید:«من به چشم خود دیده ام که این توپ بسیار سریع به مقصد می رسد و بازیکنان در کنترل آن مشکل دارند، شرایطی که برای دروازه بانان وحشتناک تر است زیرا توپ دائم در حال حرکت کردن است. به همین دلیل تمامی جلسات تمرینی ما با تمرین شوت زدن به سوی دروازه بان ها به پایان می رسد تا بازیکنان در برابر حرکات غیر طبیعی این توپ آمادگی پیدا کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها