هر چند فابیو کاپلو سرمربی انگلیس از توقف تیمش برابر آمریکا چندان ناراضی نیست اما همتایش در تیم آمریکا معتقد است که آنها می‌توانستند بر مدعی جدی قهرمانی غلبه کنند.کاپلو پس از تساوی یک ـ یک تیمش گفت: جز نتیجه این بازی همه چیز برای ما خوب بود چرا که تلاش خوب و قابل ملاحظه‌ای داشتیم و بارها صاحب موقعیت گلزنی شدیم؛ ولی نمی‌دانم چرا از این همه موقعیت نتوانستیم به طور مطلوب استفاده کنیم. امیدوارم در بازی بعدی با رفع خستگی و تحلیل صحنه‌های گل، بتوانیم از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم. کاپلو خاطرنشان کرد: در بازی بعدی مقابل الجزایر حتما بهتر ظاهر خواهیم شد و 3 امتیاز بازی را کسب می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۴۴۹۸

استیون جرارد، کاپیتان انگلیس‌ نیز که بخوبی تیمش را در میانه میدان فرماندهی ‌کرد، در این باره گفت: دریافت گل مساوی شوکی بزرگ بر تیم وارد کرد، با وجود این باید از رابرت گرین، دروازه‌بان‌مان حمایت کنیم و به خاطر یک اشتباه همه چیز را به باد انتقاد نگیریم. در سوی دیگر باب برادلی، سرمربی آمریکا گفت: در بازی نخست هر دوره جام‌جهانی اولین هدفی که وجود دارد و بسیار مهم می‌باشد نباختن است؛ کاری که ما مقابل انگلیس بخوبی انجام دادیم و فکر می‌کنم موفق بودیم.

او افزود: وقتی بازی را به تساوی کشاندیم، می‌توانستیم برنده شویم زیرا صاحب چند موقعیت عالی برای گلزنی شدیم.

تکیه لیپی بر تجربه، عطش هلند برای قهرمانی

ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی و نارنجی‌پوشان هلند که صعودی مقتدرانه به پیکارهای آفریقای جنوبی داشتند به عنوان دو مدعی سنتی قهرمانی، امروز استارت خود را در جام نوزدهم می‌زنند.

مارچلو لیپی، سرمربی لاجوردی‌پوشان که با پذیرفتن مجدد هدایت تیم قهرمان جهان ریسک بزرگی را کرده است، کار بسیار دشواری برای دفاع از عنوان قهرمانی دارد. او که پیش از آغاز بازی‌ها با بدشانسی آندرا پیرلو، هافبک توانای خود را دست کم برای سه بازی مرحله گروهی از دست داد، چشم امیدش همچنان به بازیکنان با تجربه‌ای مثل بوفون درون دروازه، کاناوارو در خط دفاع، گتوزو، کامورانزی و ده‌روسی در خط میانی و جیلاردینیو، دی ناتاله و یاکوئینتا در خط حمله است تا بتواند حضوری شایسته و در قامت یک مدعی قهرمانی داشته باشد.

اولین حریف لاجوردی‌پوشان در گروه E، پاراگوئه است که با هدایت جراردو مارتینو از آرژانتین گام به این رقابت‌ها گذاشته است. تیمی که بازی تهاجمی را در دستور کار خود دارد و هر چند هیچ وقت حضور پرقدرتی در جام جهانی نداشته، اما هیچ‌گاه از پیش بازنده نبوده و لقمه گلوگیری برای تمام مدعیان به حساب آمده است.

امروز هلند نیز با کلکسیونی از ستاره‌های مختلف کار خود را در آفریقای جنوبی آغاز می‌کند. این تیم که در گروه E قرار دارد در نخستین گام با دانمارک دیدار می‌کند و می‌خواهد با ستارگانی چون فن برونکهورست، فان درفارت، درک کویت، فان پرسی، روبن و اشنایدر خط و نشانی جدی برای حریفانش بکشد. برت فن مارویک سرمربی این تیم تاکید می‌کند که شاگردانش قادر به شکست هر تیمی در جام نوزدهم هستند، همچنان‌که در دور مقدماتی با اقتدار کامل ظاهر شدند.

دانمارکی‌ها هم از بازیکنان باتجربه و شاخصی نظیر دانیل اگر از لیورپول، کریستین پولسن از یووه، نیکلاس بندتنر از آرسنال و یان دال توماسون با تجربه بهره می‌برند و حریف دست و پابسته‌ای برای نارنجی‌پوشان نیستند.

در دیگر بازی این گروه ژاپن به عنوان دومین نماینده قاره آسیا در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که رقیب سنتی این تیم یعنی کره‌جنوبی با برتری 2 بر صفر برابر یونان نگاه‌ها را به خود خیره کرد و ژاپنی‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند از کره کم بیاورند. تاکشی اوکادا، سرمربی این تیم تصریح کرد: روشن است که از جام جهانی 98 تا 2006 روند رو به رشدی داشته‌ایم و امسال نوبت نتیجه‌گیری ما فرا رسیده است. حریف امروز ژاپنی‌ها، کامرون است که با ستارگانی نظیر کارلوس کامنی دروازه‌بان اسپانیول، باسونگ مدافع تاتنهام، ژان ماکون هافبک لیون و از همه مهم‌تر ساموئل اتوئو مهاجم اینتر به دنبال کسب نخستین پیروزی خود در جام است. البته حضور پل لوگوئن مربی سابق لیون روی نیمکت شیرهای رام‌نشدنی خود نقطه قوت دیگری برای این تیم است.

نتایج بازی‌های دیروز

اسلوونی یک- الجزایر صفر

گل : روبرت کورن (79)

غنا یک - صربستان صفر

گل : آساموا ژیان(84- پنالتی)

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها