یافتن مشخصات ویدئو

آیا تابه‌حال تلاش کرده‌اید یک فایل صوتی یا تصویری را پخش کنید، اما هر پخش‌کننده‌ای که امتحان کردید جوابگو نبوده است؟ با خواندن یکی دو پاراگراف زیر قادر خواهید بود هر فایلی را شناسایی کنید و پخش‌کننده مناسب آن را هم بیابید.
کد خبر: ۳۳۴۳۸۶

در گام نخست، نرم‌افزار رایگان زیر را دانلود کنید:

http://mediainfo.sourceforge.net/en/Download

این نرم‌افزار به‌صورت بسته (Bundle) عرضه می‌شود بنابراین اگر نمی‌خواهید نرم‌افزارهای دیگری به‌جز آن نصب شوند، گزینه Do not install را انتخاب کنید.

اگر برای اولین بار این نرم‌افزار را باز کنید، مستقیما به صفحه تنظیمات خواهید رفت. در این صفحه تنظیماتی چون زبان، فرمت خروجی و امکان نصب به‌روزرسانی‌ها و... را تنظیم می‌کنید. روی گزینه Ok کلیک کنید. فایل یا فولدر مربوط را انتخاب کنید. این کار هم از طریق منوی File / Open و هم از طریق کشیدن و انداختن فایل روی برنامه ممکن است.

به‌همین سادگی مدیااینفو اطلاعات فایل شما را نشان‌تان می‌دهد. در نمای ساده، می‌توانید اطلاعات پایه را ببینید. حجم صدا، کدک تصویری و حجم فایل و مدت زمان پخش آن را نشان‌ می‌دهد. حتی برنامه‌ای که می‌توان با آن این فایل را مشاهده کرد هم در فهرستی راهنمایی می‌شود. اگر از طریق منوی View گزینه Sheet View را انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید با اطلاعات بیشتری را ببینید. جزئی‌ترین اطلاعات متعلق به نمای Tree است که می‌تواند جزئیات کامل یک فایل را به‌شما نشان دهد.

این ابزار هر چند بسیار ساده است اما در پاره‌ای از اوقات مهم‌ترین نرم‌افزاری است که می‌توانید داشته باشید، پس آدرس آن را گوشه‌ای یادداشت کنید. این نرم‌افزار در سه سیستم عامل لینوکس، ویندوز و مک قابل اجرا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها