لطفا فردای ورزش را ببینید

در اوج شور و التهاب برگزاری جام جهانی نوزدهم در آفریقای جنوبی ، قطری‌ها سخت مشغول کارند تا با توسعه زیرساخت‌های ورزش خود ، در رقابت برای تصاحب میزبانی جام جهانی سال 2022 ، از دیگر نامزدها کم نیاورند.
کد خبر: ۳۳۳۷۳۸

قطری‌ها که پیش از این بازی ‌های آسیایی سال 2006 را بخوبی میزبانی کرده‌اند، از چند سال پیش به این سو تلاش گسترده‌ای را به عمل آورده‌اند تا همراه با رایزنی‌های دیپلماتیک، امکانات ورزشی خود را نیز توسعه بیشتری دهند و نظر مسوولان فیفا را در جهت کسب میزبانی جلب کنند.

قطر در حال حاضر با طراحی 5 استادیوم پیشرفته که با استفاده از انرژی خورشیدی، دمای فضای درونی را به کمتر از 28 درجه سانتی‌گراد می‌رساند، یکی از مدعیان اصلی کسب میزبانی جام‌جهانی در سال 2022 به حساب می‌آید. ضمن آن‌ که قطری‌ها اگر همین‌طور پیش بروند، حتی برای کسب میزبانی بازی‌های المپیک نیز ذره‌ای تردید به خود راه نخواهند داد.

در حقیقت آنان با برنامه‌هایی که در جهت کسب میزبانی مسابقات مهم دنیای ورزش مورد توجه قرار داده‌اند، دست به سرمایه‌گذاری وسیعی زده‌اند که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد، علاوه بر کسب پرستیژ و اعتبار بین‌المللی در زمینه ورزش، سودهای کلانی را نیز به جیب خویش سرازیر خواهند دید.

بحث این نیست که ما نیز باید همچون قطری‌ها عمل کنیم، چون به هر حال هر کشوری شرایط خاص خود را دارد و علاوه بر آن، برگزاری مسابقات بزرگی چون جام‌جهانی و بازی‌های المپیک دارای الزاماتی است که برفرض توسعه زیرساخت‌ها نیز نمی‌توان آن شرایط و الزامات را دقیقا رعایت نمود.

اما حرف این است که ورزش ایران برای رسیدن به اهداف بزرگ باید از روزمرگی‌ها عبور کند و اهداف دوردست و بلندمدت را مورد توجه قرار دهد؛ مساله‌ای که حرف زدن از آن نیز دیگر برایمان تکراری شده، چرا که مدیریت‌ها در ورزش ایران بی ثبات است و هر مدیری که در راس ورزش قرار می‌گیرد،به‌جای توجه به مسائل کلان، تنها موضوعات کوتاه و دم دستی ورزش را مورد توجه قرار می‌دهد تا این نگاه سطحی و بدون عمق به ورزش، ما را به وضعیت موجود راضی نگه دارد.

حجت‌الله اکبرآبادی 
دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها