دکتر قلابی پول و طلا می‌دزدید

دکتر قلابی که به بهانه خرید خانه، اموال گرانقیمت مردم را سرقت می‌کرد، دستگیر شد. روز 6 اسفند سال گذشته، زن میانسالی با مراجعه به کلانتری 112 ابوسعید طی شکایتی اعلام کرد: از طریق آگهی برای فروش منزل اقدام کرده بودیم که مردی حدود 55 ساله پس از تماس و گرفتن نشانی به منزل ما آمد و با نشان دادن کارت شناسایی، خودش را دکتر امین معرفی کرد.
کد خبر: ۳۳۳۶۰۹

وی افزود: این مرد به عنوان خریدار ملک پس از دیدن آپارتمان، درباره قیمت آن نیز با ما صحبت کرد و چون همسرم یک بیماری قدیمی داشت، در حین بازدید این خریدار، از بیماری‌اش با وی گفتگو کرد و دکتر با خوشرویی به وی پاسخ می‌داد و چون در کیف خود وسایل پزشکی برای معاینه داشت، در یک اتاق، همسرم را معاینه کرد، سپس گفت باید داروی خاصی از داروخانه برای همسرم تهیه کند و به همین منظور از خانه ما خارج شد. تاخیر او ابتدا باعث نگرانی ما شد و وقتی پس از چند ساعت بازنگشت، ما شک کردیم و در بررسی وسایل منزل متوجه شدیم مقادیری طلا به ارزش 6 میلیون تومان، مقداری پول نقد و چک‌پول از یکی از اتاق‌ها به سرقت رفته است.

در پی این شکایت و با ارسال پرونده به شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، به دستور بازپرس زکی‌پور، پرونده برای رسیدگی به کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. کارآگاهان در نخستین گام با چهره‌نگاری از متهم اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری او آغاز کردند و در روزهای بعد 2 پرونده مشابه دیگر نیز به پایگاه هشتم ارسال شد.

مشاهده انگشتری

اوایل خرداد امسال، یکی از شاکیان با مراجعه به پایگاه هشتم، به افسر پرونده گفت: امروز انگشترم را که جزو اموال سرقتی بوده، به طور اتفاقی در یک طلافروشی در بازار تهران دیدم. با احضار صاحب طلافروشی، وی گفت: انگشتری را از یکی از مشتریان که خود را دکتر امین معرفی می‌کرد، خریده است.

با اطلاعاتی که از فروشنده به دست آمد، معلوم شد متهم (دکتر امین)‌ آدرس و مشخصات جعلی به طلافروش داده است.

به این ترتیب، کارآگاهان پایگاه هشتم در تحقیقات میدانی، محل تردد وی را در محدوده میدان امام حسین(ع)‌ روز 12 خرداد شناسایی و سرانجام وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم، کارت‌های ویزیت با اسامی دکتر امین، دکتر محمدعلی امین، دکتر امین‌الرعایا، کارت ملی افراد مختلف (سرقتی)‌، فرم آگهی استخدام و تجهیزات پزشکی کشف شد.

با انتقال این فرد به پایگاه آگاهی، هویت واقعی وی به نام قهرمان (54 ساله)‌ شناسایی شد. وی با اعتراف به سرقت از مالباختگان تحت عنوان خریدار ملک یا آپارتمان آنان، گفت: با این شیوه سرقت‌های بسیار زیادی از شهروندان در نقاط مختلف تهران انجام داده‌ام که نشانی بسیاری از این منازل را به خاطر ندارم. وی افزود: وقتی به عنوان خریدار وارد این منازل می‌شدم، برای جلب اعتماد ابتدا کارت شناسایی به آنها نشان می‌دادم و این افراد بدون کوچک‌ترین بررسی، به من اعتماد می‌کردند و مشکلات شخصی و وضعیت بیماری خودشان را با من در میان می‌گذاشتند و من نیز پس از معاینه، از منازل این افراد سرقت می‌کردم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم مبنی بر این که از افراد بسیار زیادی به این شیوه سرقت کرده ولی تاکنون شمار مالباختگان کمتر از تعداد اعترافات متهم است، بازپرس پرونده با انتشار تصویر بدون پوشش متهم در جراید موافقت کرده است. لذا از تمامی شهروندانی که به هر نحوی این فرد از آنها سرقت یا کلاهبرداری کرده است، دعوت می‌شود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان 12 فروردین (آگاهی میدان حر)‌ یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران مراجعه کنند یا با شماره تلفن 21866046 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها