متکی خواستار شد:

محاکمه سران رژیم صهیونیستی

وزیر امورخارجه ایران ، محاکمه سران رژیم صهیونیستی را به جرم همه جنایاتی که به ویژه بر ضد مردم مظلوم غزه و حمله به کاروان آزادی مرتکب شده اند ، خواستار شد.
کد خبر: ۳۳۲۴۵۷

به گزارش واحد مرکزی خبر ، منوچهر متکی امروز یکشنبه در در نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان کنفرانس اسلامی در جده عربستان گفت: نیازمند یک پیام قوی و قاطع در نشست امروزمان هستیم و نباید فقط به محکوم کردن اعمال رژیم صهیونیستی بسنده کنیم بلکه باید از شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی، شورای حقوق بشر و سایر نهادهای بین المللی بخواهیم برای پیگیری تصمیمات سازمان کنفرانس اسلامی ، تلاش عملی کنند.

متکی تصریح کرد: رفع کامل محاصره غزه و بازگشایی همه گذرگاه های ورود به غزه ازجمله خواسته هایی است که باید از همه بخواهیم در تحقق آن همکاری کنند.

وی گفت: در این زمینه از برادران مصری خود می خواهیم که مانند گذشته مجرای کمک رسانی کشورهای اسلامی به مردم غزه باشد و این مسیر را برای ارسال کمک های بشردوستانه باز نگه دارد.

وزیر امورخارجه همچنین ارسال فوری کمک های بشردوستانه به غزه از هر طریق ممکن ازجمله هوایی، زمینی و دریایی را خواستار شد.

حمله به کاروان آزادی، نقض همه حقوق بین المللی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حمله رژیم اشغالگر قدس به کاروان آزادی غزه ،حلقه دیگری از زنجیره جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی، دزدی دریایی دولتی و نقض همه حقوق بین المللی است.
 
منوچهر متکی افزود: حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی نمونه دیگری از رفتار گستاخانه و بی رحمانه این رژیم محسوب می شود که چندین دهه است مسلمانان منطقه به ویژه مردم مظلوم فلسطین با آن روبرو هستند.

متکی گفت: حرکت کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه به سوی سواحل غزه، فقط یک کاروان کمک رسانی نیست بلکه افکار عمومی و وجدان های بیدار بشریت را از سراسر جهان نمایندگی می کند.

متکی افزود: این حمله جنایت بار صهیونیست ها بار دیگر چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس را که چهره ای خشن تر از فاشیسم است به نمایش گذاشت.

وی ضمن عرض تسلیت به دولت ها و ملت ها به ویژه ترکیه که شماری از عزیزان خود را در این جنایت وحشیانه از دست داده اند ، گفت: برادران و خواهران مسلمان دربند ما و زنان و کودکان بی پناه و مظلوم آنها امروز در معرض غیرانسانی ترین حملات و وحشیانه ترین ظلم و سرکوب قرار دارند.

وزیر امور خارجه افزود: مردم مظلوم غزه در چنگال شرورترین رژیم تاریخ که برای هیچ یک از ارزش ها و اصول انسانی و قواعد بین المللی ارزشی قائل نیست با وحشیانه ترین شکل ممکن گرفتار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها