ابرهای سیاه بر آسمان آبی باشگاه استقلال سایه افکنده‌اند تا کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال با ابراز نگرانی از وضعیت این روزهای استقلال، ادامه این روند را برای تیم محبوب پایتخت در حد یک بحران تلقی کنند. در حقیقت با استعفای دسته جمعی هیات مدیره استقلال و فضای سرد و بی‌اعتمادی ایجاد شده، استقلال به نوعی دچار بن‌بست شده است. آن هم در فصل نقل و انتقالات که زمان در این عرصه به ضرر استقلال رقم خورده و اگر ورق بسرعت برنگردد، دور از انتظار نخواهد بود که استقلال تمام سرمایه‌های بازیکنی‌اش را از دست بدهد. تا اینجا سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی به استیل آذین پیوسته‌اند و جان واریو و هاشم بیگ‌زاده سر از سپاهان درآورده‌اند تا در چنین وضعیتی ناصر حجازی، پیشکسوت خوشنام استقلال وضعیت موجود را برای آبی‌ها در حد یک فاجعه توصیف کند.
کد خبر: ۳۳۲۳۵۰

جالب آن‌که در زمانی که انتظار می‌رفت علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی در مواجهه با استعفای اعضای هیات مدیره استقلال و برای برون رفت از وضعیت موجود، سرپرستی را برای رتق و فتق امور باشگاه معرفی کند، اما او دیروز مدیرعامل و هیات مدیره مستعفی را به نشست ساعت 17 چهارشنبه در محل سازمان دعوت کرد تا درباره بودجه فصل آینده استقلال تصمیم‌گیری شود. امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل مستعفی با اشاره به این دعوت به ایسنا گفت: دیروز از باشگاه با من تماس گرفتند و گفتند دعوت‌نامه‌ای از سازمان تربیت بدنی برای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه رسیده که جلسه‌ای را به منظور بررسی و تعیین بودجه باشگاه استقلال برای فصل آینده با حضور علی سعیدلو تشکیل دهیم.

وی افزود: اگر جلسه با رئیس سازمان تربیت بدنی برای حل مشکلات استقلال قرار بود نتیجه دهد، این نتیجه در پایان جلسه 4ساعته دوشنبه شب گذشته به دست می‌آمد. اتفاقا آن جلسه هم به بررسی و تعیین بودجه باشگاه برای فصل آینده اختصاص داشت که خیلی مفصل راجع به این موضوع صحبت شد که معتقدم جلسه‌ای بیهوده بود و تنها وقتمان را تلف کرد. به هر حال بنده لزومی برای حضور در این جلسه نمی‌بینم.

نگرانی ناصر حجازی

هر چند اهداف و دلایل برگزاری این جلسه به خود سعیدلو بر می‌گردد، اما یقینا بیش از این زمان را از دست دادن، به نفع استقلال نیست. ناصر حجازی که این روزها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، در این زمینه لب به سخن گشوده تا نگرانی‌اش را از ادامه این وضعیت اعلام کند.

حجازی مسوولیت اصلی را متوجه سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی می‌داند و معتقد است او باید هر چه سریع‌تر با اتخاذ تدابیر لازم استقلال را از وضعیت موجود خارج کند: «امیدوارم مسوولان سازمان تربیت بدنی زودتر از خواب بیدار شوند و به فکر این جزء کوچک از مشکلات کشور باشند.»

حجازی که از خانه‌نشین شدنش ناراضی است و معتقد است عده‌ای او را خانه‌نشین کرده‌اند، در عین حال آمادگی‌اش را برای سر و سامان بخشیدن به وضعیت تیم استقلال اعلام کرد:«اگر قرار بر حضورم باشد، طوری نمی‌آیم که مرا خراب کنند و آبرویم را ببرند. طوری نمی‌آیم که هیات مدیره‌ای بالای سر من باشد و زیر پایم را خالی کند. اگر من به استقلال بیایم می‌گویم چه می‌خواهم، می‌گویم چقدر پول می‌خواهم و اطمینان می‌دهم که چه نتیجه‌ای کسب می‌کنم. من اگر به استقلال بیایم، حتی می‌توانم قول قهرمانی را هم بدهم.»

هیات مدیره باید خویشتنداری می‌کرد

هر چند پیش از این نیز اشاره کردیم که سازمان تربیت بدنی به گونه‌ای در این ماجرا وارد شد که اختیارات تفویض شده‌اش در مجمع باشگاه استقلال به مسعود زریبافان را پس بگیرد، اما در روی دیگر سکه، هستند کسانی که معتقدند مدیرعامل و هیات مدیره استقلال با در نظر گرفتن عواقب وحشتناک استعفایشان برای باشگاه، باید خویشتنداری به خرج می‌دادند و از زیر بار مسوولیت شانه خالی نمی‌کردند.

کاظم اولیایی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با هشدار نسبت به تغییراتی که در هرم مدیریتی این باشگاه ایجاد شده است، به مهر گفت: در حالی که مسوولان از عملکرد هیات مدیره ابراز رضایت می‌کردند، آنها در یک واکنش عصبی و شرایطی که عواقب خطرناکی برای استقلال دارد، استعفا کردند.

وی افزود: مشکل استقلال رفتن مدیرعامل نیست بلکه باید برای این باشگاه تصمیم کلان و درستی گرفته شود. در استقلال ابتدا باید ساختار سازمانی مشخص شود تا هرکس که مدیرعامل می‌شود، کارها را پیگیری کند زیرا این بلاتکلیفی خوب نیست.

به هر حال آنچه در این میان باید بسرعت مورد توجه قرار گیرد، انتخاب سرپرست جدید باشگاه استقلال است تا برنامه‌های زمین مانده در فصل نقل و انتقالات را سروسامان بخشد و اجازه ندهد سرمایه‌های انسانی استقلال براحتی جذب دیگر تیم‌ها شوند.

به گفته هادی مباشری معاون پشتیبانی باشگاه استقلال، این باشگاه طی 2 روز گذشته با هیچ بازیکنی برای فصل بعد مذاکره نکرده و هیچ‌یک از بازیکنان فعلی نیز برای روشن شدن وضعیتشان به دفتر باشگاه مراجعه نکرده‌اند.

سوء استفاده ممنوع

در شرایطی که استقلال این روزها بدون مدیر مانده و بر این اساس بزرگ‌ترین ضربه را در فصل یارگیری و دورخیز برای لیگ دهم خورده است، باید امیدوار بود که عده‌ای از سوء استفاده بپرهیزند و حداقل به قراردادشان با باشگاه استقلال، پایبند باشند.

حنیف عمران‌زاده مدافع آبی‌ها نیز که تا دیروز خود را وامدار حمایت‌های همه‌جانبه مدیرعامل وقت استقلال می‌دانست، حالا که واعظی آشتیانی نیست، به جنب و جوش افتاده که سر از تیم دیگری درآورد. در شرایطی که او اعلام کرده می‌خواهد به استیل آذین برود، مانوسی‌فر مشاور باشگاه استقلال در امور قراردادها اعلام کرد که قرارداد عمران‌زاده 2 ساله است و هنوز یک سال دیگر از قرارداد او باقی است. به هر حال باشگاه بدون مدیر وضعیتی جز این نخواهد داشت و انتظار می‌رود سعیدلو با انتخاب مدیر مورد نظر خود، استقلال را از وضعیت کنونی خارج کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیرگروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها