بسیاری از مورخین دنیا در کتاب‌هایشان زیبایی‌های ایران را با تصویری که از معماری باغ ایرانی در ذهن دارند معرفی کرده‌اند، اما در حال حاضر در ذهن کمتر ایرانی‌ای مفهومی به نام باغ ایرانی جای دارد.روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که براساس آن قرار است، نماد مجموعه باغ‌های ایرانی در دوازدهمین دوسالانه معماری ونیز به نمایش درآید.روبرتو روزلن، مدیر هماهنگی و امور بین‌الملل بی‌ینال ونیز چندی پیش به طور رسمی از ایران برای حضور در دوسالانه معماری ونیز دعوت کرده بود. او در ایـــن دعـــوت رسمی از ایــران به عنوان کشوری مهم در تاریخ معماری جهان یاد کرده بود که می‌تواند حرف‌های زیادی برای حضور در این رویداد جهانی داشته باشد.بر همین اساس قرار است 40 اثر مرتبط با 5 باغ ایرانی که شامل باغ‌های «شازده» ماهان کرمان ، باغ «فین» کاشان، باغ «دولت‌آباد» یزد، باغ «چهلستون» اصفهان و باغ «نارنجستان» شیراز می‌شود، در دوازدهمین دوسالانه معماری ونیز از سوی ایران نمایش داده شود.
کد خبر: ۳۳۲۱۵۷

به گفته کارشناسان، باغ ایرانی، تجلی تصویر مثالی بهشت است که در روح و خاطره‌های ازلی قوم ایرانی همیشه وجود داشته است و در گوشه ذهن هر ایــرانی باغی نهــفته است، به طوری که به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از جهان فرح‌بخش و سرشار این باغ‌ها یکی از اهداف نمایش این آثار است.

ایران برای نخستین بار است که در دوسالانه معماری ونیز شرکت می‌کند. این دوسالانه دوازدهمین دوسالانه معماری خود را از 29 آگوست برابر با هفتم شهریور ماه آغاز می‌کند و ایران به عنوان یکی از کشورهای صاحب سبک در معماری در این دوسالانه جهانی شرکت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها