فرمانده انتظامی استان تهران خبر داد:

کشف 845 هزار لیتر سوخت قاچاق

سردار حسین اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران با بیان اینکه طرح امنیت اجتماعی پیوسته در دستورکار این نیرو قرار دارد، از کشف 845 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۴۵۳

به گزارش ایسنا ، فرمانده انتظامی استان تهران روز سه‌شنبه افزود: اجرای طرح امنیت اجتماعی در موضوعات مختلف و در زمان‌های متفاوت همواره در دستورکار پلیس قرار دارد.

وی به تشریح فعالیت‌ های ماموران نیروی انتظامی در سه مرحله اجرای طرح امنیت اجتماعی در استان تهران پرداخت و در توضیح مرحله اول گفت: در مرحله اول هدف عمده برخورد با اراذل و اوباش بود که در این برخورد ماموران نیروی انتظامی بیش از 137 نفر را که توسط پلیس امنیت شناسایی شده بود دستگیر کرد و برخورد انتظامی و قضایی با این افراد صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان تهران ضمن قدردانی از مسوولان قضایی استان تهران گفت: با حمایت بی دریغ مسئولان قضایی 27 نفر از سرشاخه‌های اصلی اراذل و اوباش که اقدام به برهم زدن نظم و امنیت عمومی محلات می‌کردند روانه زندان شدند و با بقیه اراذل و اوباش دستگیر شده در مرحله اول اجرای طرح امنیت اجتماعی برخورد اطلاعاتی شد.

به گفته سردار اکبرشاهی از 37 نفر از اراذل و اوباشی که دستگیر شدند تعداد زیادی قمه و شمشیر کشف و ضبط شد.

وی در خصوص مرحله دوم طرح اجرای امنیت اجتماعی گفت: در یک حرکت ضربتی در شهرستان شهریار ماموران نیروی انتظامی توانستند در مدت زمانی کوتاه از 5 منطقه از این شهرستان به نام‌های ویره، شاه شهر، سراسیب، ملارد و وحیدیه را شناسایی و مورد بازرسی قرار دهند که در این عملیات 583 نفر دستگیر شدند که در میان این افراد 13 نفر قاچاقچی مواد مخدر و 61 نفر عامل توزیع و 509 نفر معتاد پرخطر بودند.

سردار اکبرشاهی گفت: با غربالگری که پس از دستگیری معتادان پرخطر در این مرحله انجام شد با هماهنگی مسوولان ذیربط اعم از فرمانداری شهرستان شهریار و بهزیستی این شهرستان تعداد 477 نفر از معتادان برای بازتوانی و ترک اعتیاد تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان داده شدند.برخورد با معتادان پرخطر و قاچاقچیان همواره در دستورکار ماموران نیروی انتظامی در سال 89 قرار دارد.

 وی تصریح کرد: در مرحله سوم طرح امنیت اجتماعی که در 10 روز گذشته انجام شد ماموران این بار به سراغ متخلفان در زمینه امنیت اقتصادی رفته و با شناسایی آنها با عملیات‌های متفاوت در سطح استان توانستند اقلام مختلفی را کشف و ضبط و قاچاقچیان کالا را روانه زندان کنند.

فرمانده انتظامی استان تهران کشف مقادیر زیادی از تجهیزات ماهواره‌ای، کشف بیش از 6 میلیون عدد داروی کمیاب اعم از داروهای مربوط به سقط جنین و تقویت قوای جنسی و کشف بیش از 400 دستگاه کولر گازی، 5 هزار بطری و قوطی مشروبات الکلی خارجی را از دستاوردهای اجرای مرحله سوم طرح امنیت اجتماعی در استان تهران عنوان کرد.

سردار اکبرشاهی افزود: در این مرحله ماموران نیروی انتظامی توانستند به بیش از 240 میلیارد ریال انواع فرآورده‌های نفتی را کشف کنند که 900 درصد افزایش کشف نسبت به سال گذشته داشتیم.135 دستگاه خودرو در رابطه با قاچاق فرآورده‌های نفتی توقیف شد و 276 نفر نیز بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران با بیان اینکه در این مرحله ماموران توانستند 845 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند گفت: 307 درصد افزایش کشف قاچاق سوخت داشتیم که در این راستا 276نفر بازداشت شدند.

به گفته وی در این مرحله 69 قبضه سلاح گرم نیز کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش کشف سلاح داشتند.

فرمانده انتظامی استان تهران در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اراذل و اوباش مخل امنیت اجتماعی مردم نباشند ، گفت: این سه مرحله پایان طرح ها نیست و طرح امنیت اجتماعی همچنان تداوم دارد و در دستورکار ماموران نیروی انتظامی استان تهران است و قرار است در مراحل بعدی همچنان برخورد با اراذل اوباش در دستور کار باشد.

وی در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح استان تهران گفت: این سوال باید در سطح ملی بررسی شود اما اگر افرادی در سطح استان عفت عمومی را رعایت نکنند ماموران محسوس نیروی انتظامی که آموزشهایی را در این خصوص دیده‌اند به این افراد تذکر زبانی خواهند داد و اگر این افراد با تذکر زبانی ماموران نیروی انتظامی حجاب خود را رعایت نکنند برخورد انتظامی و حتی برخورد قضایی در انتظار آنان خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان تهران در خصوص میزان وقوع قتل در استان تهران از دادن توضیحات بیشتر امتناع کرد و تنها گفت: وقوع قتل‌ها در استان تهران در سال جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

وی در پایان صحبت‌های خود نبود قانون مناسب و ضعف قانونی را یکی از مشکلات پیش روی نیروی انتظامی استان تهران عنوان کرد و گفت: این مساله در سطح ملی در حال پیگیری است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

در حاشیه این نشست خبری نمایشگاهی از کشفیات ماموران نیروی انتظامی در مرحله سوم طرح امنیت اجتماعی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها