در حالی که اجرای نمایش خنکای ختم خاطره در جشنواره تئاتر مقاومت متوقف شده بود، در مراسم پایانی مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. دوگانگی سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل استان‌ها، یک‌بار دیگر خود را در برگزاری و مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نشان داد و در حالی که مدیران استانی چندان تمایلی به اجرای نمایش خنکای ختم خاطره در آبادان نداشتند، قدردانی از این اثر در‌واقع دلجویی مرکزنشینان از هنرمندان آفریننده آن بود.
کد خبر: ۳۳۰۵۰۶

به گزارش «جام‌جم»، در پایان 4 روز رقابت 11 نمایش بخش مسابقه این جشنواره، هیات داوران متشکل از فرهاد مهندس‌پور، حسین مسافرآستانه و عبدالرضا حیاتی در مراسم پایانی که به میزبانی خرمشهر برگزار می‌شد،آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند.

جوایز بخش موسیقی به امید یوسفی و بهنام رحیمی تعلق گرفت و احمد عبدالله‌زاده، احمد کچه‌چیان، حمیدرضا نعیمی و محسن رهنما به عنوان برگزیدگان طراحی صحنه معرفی شدند. همچنین در حالی که مهدی نصیری، سیدعلی موسویان، آمنه پورحسینی و محسن رهنما جوایز نمایشنامه‌های برتر جشنواره را به دست آوردند، در بخش کارگردانی علیرضا مهران، علیرضا اسدی، صادق فرهمند و فرهاد درودگر به عناوین برتر دست یافتند.

در بخش بازیگری نیز آمنه پورحسینی، بهاره کریم‌زاده، ندا کوهی، راحیل رستمیان، ستایش رجایی، مهرنوش بهادری، خدیجه بابادی، فرزانه سهیلی، سیدعلی موسویان، مسعود بغلانی،‌علی عباسیه، احمد مسافری، حسین شفیعی، یونس مولایی، محمد سعیدی و سعید صادقی جوایز و نشان‌های قدردانی را به خود اختصاص دادند.

در مراسم اختتامیه، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان این که از بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر مقاومت در سال آینده حمایت خواهد کرد، افزود: تئاتر دفاع مقدس گام بلندی است که هنرهای نمایشی ما را در مسیر اصلی خود قرار می‌دهد. از این‌رو هنرمندان باید بر مبنای تحقیق کار کنند و آثاری را ارائه‌ دهند که با باورهای ما سازگار باشند.

در ادامه، محمد جمال‌پور، دبیر جشنواره تئاتر مقاومت، با تکرار گلایه‌هایی که پیش از آن در گفتگو با «جام‌جم» عنوان کرده بود، اظهار کرد: کار کردن در خرمشهر و آبادان کار ساده‌ای نیست؛ فعالیت‌ در منطقه محروم و دور از امکانات و با وجود سختی فراوان، همت، غیرت و تعصب دینی می‌طلبد تا بتوان کارهای فاخر را انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها