با حضور وزیر کشاورزی

واکسن جدید تب برفکی رونمایی شد

واکسن جدید تولید شده تب برفکی با سویه جدید در موسسه واکسن و سرم سازی کرج و با حضور صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۳۲۶۸۷۷

به گزارش مهر ، این مراسم ظهر دوشنبه در کرج برگزار شد و وزیر جهاد کشاورزی و معاونان و رئیس سازمان دامپزشکی به همراه مسئولان و محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی در آن حضور داشتند.

رئیس موسسه تحققیات واکسن و سرم سازی در این مراسم گفت: واکسن تب برفکی از جمله واکسن های کشته ویروسی است که عموما حاوی سویه های ویروسی در گردش کشور و تا حدودی کشورهای همسایه است.

عبدالحسین دلیمی افزود: این بیماری از جمله واکسن های ویروسی دام است که در زمان ابتلا سرایت بسیار فراگیر داشته و در مدت کوتاهی جمع کثیری از آنها را آلوده می کند.

وی بیان کرد: مهمترین نکته در گسترش بیماری در کشورهایی مانند ایران که بیماری در آنها اندمیک است ، تشخیص سریع و به موقع سویه در حال گردش است که به عوامل تصمیم گیرنده مربوطه کمک می کند تا تصمیمات لازم را جهت انتخاب نوع واکسن و روش مبارزه و کنترل اتخاذ کنند.

دلیمی اظهار داشت: نام سویه جدید تب برفکی را o2010 گذاشتیم که این سویه به سویه ویروسی Oindia 2001 قرابت 99 درصدی دارد و کاملا مشابه آن است.

وی خاطرنشان کرد: به سفارش سازمان دامپزشکی کار شبانه روزی بر روی تولید واکسن تب برفکی با سویه O به صورت مونووالان یا تک ظرفیتی و تتراوالان چهار ظرفیتی آغاز شد و در کمتر از دو هفته موفق شدیم واکسن جدید را تولید کنیم.

این مسئول اضافه کرد: از خصوصیات واکسن تهیه شده برای بیماری تب برفکی ، تطابق سویه های ویروس موجود در واکسن با سویه در حال چرخش است که در این صورت ، واکسن کارآیی لازم را خواهد داشت.

در این مراسم ، آزمایشگاه مرجع علمی تب برفکی نیز افتتاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها