«مستند ملیله‌کاری» امروز ساعت 45‌‌/‌‌18 از شبکه دوی سیما پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی این شبکه فرشاد فرشته‌حکمت، تهیه‌کننده مستند ملیله‌کاری با بیان این مطلب گفت: این برنامه قسمتی از مجموعه «رازهای ایران‌زمین» است که به معرفی آداب و رسوم و قوم‌شناسی ایران در نقاط مختلف کشور می‌پردازد و معرفی صنایع دستی، بخشی از مردم‌شناسی این مجموعه به شمار می‌رود. به گفته فرشته حکمت، مستند ملیله‌کاری ساختاری شاعرانه دارد و متکی بر ارائه اطلاعات مستقیم به مخاطب نیست، هرچند اطلاعات مختصری توسط نریشن در ابتدای آن به بیننده داده می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۳۴۸

کارگردان، پژوهشگر و آهنگساز مستند ملیله‌کاری حسن دهقان است. بهروز بهرام هم گویندگی آن را برعهده دارد. «رازهای ایران‌زمین» در 10 قسمت 28 دقیقه‌ای به معرفی مباحثی چون باستان‌شناسی، تاریخ و هنر، جغرافیا، طبیعت و آیین‌ها و رسوم استان‌هایی چون گیلان، گلستان، زنجان، فارس، اردبیل و قزوین می‌پردازد./ جام جم

«بیست و نهمین روز» از شبکه جهانی سحر

مجموعه مستند «بیست و نهمین روز» برای سیمای آذری شبکه جهانی سحر تهیه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی سحر، حمید سلیمانی‌نیا، تهیه‌کننده و کارگردان «بیست و نهمین روز» در توضیح این خبر گفت: این مستند ترکیبی در 4 قسمت 25 دقیقه‌ای می‌کوشد طی گفتگو و مصاحبه با دست‌اندرکاران برپایی قیام 29 بهمن تبریز و شاهدان عینی ماجرا و نیز ارائه اسناد و تصاویر مستند از قیام 29 بهمن تبریز، به تشریح چگونگی شکل‌گیری و وقوع این واقعه مهم تاریخی بپردازد.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: در گفتگو با کارشناسان سیاسی مختلف، اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران در قبل و بعد از سال 1356 و نیز نقش و جایگاه پراهمیت و تاثیرگذار قیام 29 بهمن تبریز در به ثمر رساندن نهایی انقلاب اسلامی ایران به تفصیل واکاوی و مورد بررسی و تحلیل کارشناسی قرار می‌گیرد.

سلیمانی‌نیا درخصوص ویژگی‌های این برنامه گفت: مهم‌ترین ویژگی این مجموعه آن است که در کنار بهره‌گیری از خلاقیت‌های هنری در کار، تلاش می‌شود با ارائه تعاریف و تحلیل‌های دقیق و درست از واقعه 29 بهمن تبریز سال 56 و همچنین روایت مستندگونه آن، وقایع این حرکت مردمی را از طریق ارائه اسناد و مدارک مستند برای مخاطبان آذری‌زبان ترسیم کند./ جام جم

«شهر دقیانوس» در خارج از کشور

ناصر عنصری از تصویربرداری دو قسمت از سریال تلویزیونی «شهر دقیانوس» ساخته مهرداد خوشبخت در خارج از کشور خبر داد.

ناصر عنصری تهیه‌کننده این سریال گفت: 12 قسمت از سریال 14 قسمتی «شهر دقیانوس» به کارگردانی مهرداد خوشبخت آماده است و علت این که قسمت سیزدهم و چهاردهم آماده نشده این است که این دو قسمت باید در یک کشور خارجی تصویربرداری شود و ما به دنبال کشور محل تصویربرداری هستیم. وی افزود: سیاوش طهمورث، سام درخشانی، محمود پاک‌نیت، عاطفه نوری و نگار فروزنده بازیگران «شهر دقیانوس» هستند و این سریال به ماجرایی می‌پردازد که در سال 80 و در شهر جیرفت اتفاق افتاد و  یک سری از آثار باستانی بر اثر سیل در جیرفت از زیر زمین بیرون آمدند و.../ فارس

«آشپزی خوشمزه» با 4 بازیگر طنز

مسابقه «آشپزی خوشمزه» در 52 قسمت 90 دقیقه‌ای و با بازی 4 بازیگر طنز به عنوان سرگروه برای پخش از شبکه تهران آماده می‌شود.

علیرضا عاصم یوسفی، تهیه‌کننده این برنامه گفت: طرحی با عنوان مسابقه «آشپزی خوشمزه» را به شبکه تهران ارائه کردم که با استقبال مدیران مواجه شد و در حال پیش‌تولید و آماده‌سازی دکور برای ساخت مجموعه هستیم.

وی افزود: برای این مسابقه از 4 بازیگر حرفه‌ای طنز تلویزیون دعوت به عمل خواهیم آورد تا سرگروه باشند و دو مجری ما را در این برنامه همراهی خواهند کرد. کارشناسان مواد غذایی درباره ارزش غذایی مواد صحبت خواهند کرد و هر گروه با موادی که در اختیار دارند غذایی را طبخ می‌کنند و پس از آماده شدن، غذا توسط سرآشپزان معروف رستوران‌های تهران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مسابقه «آشپزی خوشمزه» پس از تولید و آماده‌سازی از اوایل تیرماه پنجشنبه‌ها از شبکه تهران پخش خواهد شد./ فارس

«در روشنایی شب» کلید می‌خورد

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «در روشنایی شب» به کارگردانی عبدالحسن برزیده اواخر خرداد آغاز می‌شود.

سعید سعدی تهیه‌کننده این مجموعه در این باره گفت: فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «در روشنایی شب» توسط مهدی سجاده‌چی بازنویسی شده است. این مجموعه بر اساس خاطرات عزت‌شاهی از سال‌های 32 تا 57 است. تلاش می‌کنیم اواخر خرداد تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی را آغاز کنیم.

وی افزود: بازدید و انتخاب لوکیشن‌ها و ساخت دکور مدت زمان زیادی به طول انجامیده، به همین دلیل این مجموعه پیش‌تولید سنگینی داشته و هنوز بازیگران اصلی آن مشخص نشده‌اند و از آنجا که فاز اول این سریال اختصاص به دوران کودکی و نوجوانی عزت‌شاهی دارد، از بازیگران شناخته شده در این بخش استفاده نمی‌شود.

وی گفت: بعضی از سکانس‌های این مجموعه در شهرک دفاع مقدس ضبط می‌شود، اما بخش عمده‌ای از تصویربرداری در شهر تهران، اصفهان و خوانسار خواهد بود. تاکنون حضور مرجان گلزار به عنوان طراح صحنه و لباس قطعی شده است و بقیه عوامل نیز بزودی انتخاب خواهند شد. «در روشنایی شب» در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی موسسه شهید آوینی برای شبکه تهران تولید می‌شود./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها