کد خبر: ۳۱۶۴۲۸

فواید و معایب آرایش کردن

همانطور که گفتیم آرایش کردن باعث زیباتر شدن و پوشاندن عیب‌های ما می‌شود و به چهره ما تنوع می‌بخشد، اما برای این‌که آرایش کردن مفید واقع شود، شرایطی لازم است تا آرایش صحیح انجام شود.

ابتدا معایب آرایش کردن:

1 زیادتر شدن زحمت انسان: همه می‌دانند که آرایش کردن چه وقت، هزینه و زحمتی می‌برد که اتفاقا روز به روز نیز دارد بیشتر و متنوع‌تر می‌شود و غیر از صورت به جاهای دیگر بدن مثل دست و پا نیز کشیده شده است.

2 نارضایتی بدنی: وقتی با آرایش زیبا می‌شویم، بدون آن احساس زشتی می‌کنیم و احساس می‌کنیم بدون آرایش زیبا نیستیم.

3 اعتیاد: آرایش کردن زیاد باعث می‌شود انسان به آن معتاد شود طوری که هر روز و هر ساعت در حال آرایش خود باشد.

4 به خطر انداختن سلامتی: استفاده از لوازم آرایشی به مدت چند ساعت در روز حتی بهترین انواع آن برای پوست و چشم ضرر داشته و باعث جلوگیری از تنفس بهتر پوست و تغذیه بهتر چشم شده و پوست زودتر چروک می‌خورد و مشکلات عدیده دیگری به وجود می‌آید. از عوارض کارهایی مثل تتو، خالکوبی و کاشت ناخن هم که مطلع هستید.

فرهنگ آرایش

در هر فرهنگی برای آرایش تعریفی وجود دارد مثلا در اکثر کشورها آرایش کردن تنها در زمان‌ها و مکان‌ها یا جشن‌های خاص انجام می‌شود و در بقیه مواقع و حتی مهمانی‌های خانوادگی همه با ظاهری ساده حاضر می‌شوند.

در بعضی کشور‌ها مثل هند و چین هم آرایش‌های مخصوصی وجود دارد که سنت گذشته را به همراه دارد و در مراسم‌های باستانی و خاص آن آرایش‌ها انجام می‌شود.معمولا در هیچ کشوری آرایش‌های تند و زننده زیبا نیست و معنی و مفهوم خوبی هم ندارد؛ چرا که آرایش‌های تند و زننده غیر از جلب توجه کردن، کار دیگری نمی‌کند و همه بر این باورند که این افراد قصد جلب توجه بقیه را دارند و نه زیبا شدن.امروزه فرهنگ آرایش کردن در بسیاری از جوان‌ها بخوبی جا نیفتاده است و بعضا دیده می‌شوند افرادی که در این زمینه تعادل را رعایت نمی‌کنند که البته اکثرا کسانی که زیادتر از حد معمول آرایش می‌کنند، از مشکلات شخصیتی مثل عدم اعتماد به نفس، خودکم‌بینی و دارای شخصیت نمایشی هستند که می‌خواهند با جلب توجه بخشی از این ضعف‌ها را جبران کنند. بعضی‌ها هم فکر می‌کنند چون دوستانشان زیاد آرایش می‌کنند آنها نیز باید همانطور باشند و به اصطلاح دنباله‌رو و بدون شخصیتی مستقل هستند که قبل از مقابله با این افراد باید مشکلات شخصیتی آنها را حل کرد و با توضیح و اطلاع‌رسانی دست به یک فرهنگ‌سازی زد که برای همه نهادینه شده و زیبایی را بخوبی بشناسند و درواقع قدرت تشخیصشان بالا رود.

محاسن آرایش کردن

هدف از آرایش کردن زیباتر شدن است. پس در قدم اول مراقب باشید آرایش کردن نتیجه عکس روی چهره شما نداشته باشد و هدفتان را گم نکنید. بهتر است شما چهره‌ای زیباتر داشته باشید نه آرایشی زیبا؛ چرا که آن چهره برای شما و دائمی است اما آرایش چیزی موقتی و گذراست به همین جهت به جای این‌که وقت و هزینه خود را صرف آرایش کردن کنید، به زیباتر شدن چهره واقعی خود بپردازید و این کار را می‌توانید با رسیدن به پوست خود به جای استفاده از کرم‌های مختلف انجام دهید تا پوست واقعی‌تان خوب شود و دیگر نیازی به کرم نداشته باشید. شما می‌توانید با کمک از یک متخصص پوست و مو به این دو مورد که از جلوه‌های مهم زیبایی‌اند یعنی مو و پوست خود برسید. نکته مهم دیگری که خیلی‌ها به آن دقت نمی‌کنند و حتی نمی‌دانند، کسب آرامش و حفظ روحیه، عدم افسردگی و خستگی است. اگر بدانید با تغذیه و رسیدگی به روح و روان خود و نشاط روحی زیبایی شما دو چندان می‌شود دیگر به سمت آرایش نخواهید رفت و راه‌هایی برای داشتن روحی زیباتر را امتحان می‌کردید.

آرامش و نشاط روحی به طور مستقیم روی حالت چشم‌ها، طرز نگاه، لبخند و پوست شما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند شما را زشت یا زیبا جلوه دهد. اندامتان را نیز ورزیده کنید، ورزش کنید تا بدنی متناسب داشته باشید و زیباتر شوید.

همیشه بدانید یک چهره ملایم و محو بسیار زیباتر و خیره‌کننده‌تر از یک آرایش تند است. برای این‌که وقتی شما چهره ای ملایم دارید، کسی که شما را می‌بیند به کلیات چهره شما می‌نگرد ولی وقتی تند آرایش می‌کنید فرد بیننده ناخودآگاه بخش‌های صورتتان را جدا دیده و متوجه زیبایی شما نخواهد شد و فقط به طرز آرایش کردن شما توجه دارد. کلا چشم انسان برای درک زیبایی به هماهنگی و ملایمت تمایل بیشتری نشان می‌دهد و از تضاد و رنگ‌های تند شاید به هیجان بیاید ولی زود خسته می‌شود. شما نیز چون مدت کمی به خود نگاه می‌کنید شاید این موضوع را راجع به خود درک نکنید، اما می‌توانید این موضوع را راجع به دیگران امتحان کنید.

آرایش کردن یک چیز است و تمیزی چیز دیگری است. گاهی افراد فکر می‌کنند با آرایش کردن می‌توانند تمیز شوند. رعایت بهداشت فردی و تمیز بودن خود بر زیبایی انسان می‌افزاید و هیچ چیز نمی‌تواند جای تمیزی را بگیرد. رفتن حمام بموقع پوشیدن لباس تمیز و مویی مرتب لازمه یک ظاهر آراسته هستند.

نکته دیگری که در ظاهر انسان‌ها اهمیت فراوان دارد، اخلاق و رفتار آنهاست. حتما اطرافتان کسانی بوده‌اند که در نگاه اول به نظرتان زیبا نیامده‌اند ولی بعد از گذشت زمان و با شناخت بیشتر زیباتر به نظر آمده‌اند.

اگر کمی دقت کنید می‌فهمید که این برای اخلاق و رفتار خوب این افراد است که می‌توانند زیبا شوند و برعکسش هم است. افرادی که صورتی زیبا دارند و سیرتی نازیبا و بعد از این‌که این افراد را می‌شناسید، دیگر زیبایی چهره این افراد را نمی‌بینید. پس یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آرایش‌ها اخلاق و رفتار پسندیده است.

با توجه به مسائلی که گفتیم، انتخاب با شماست. زیبایی خوب است اما، بدانید آرایش آخرین راه و ناپایدارترین راه برای زیباتر شدن است.

حدیث‌السادات میرزایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها