آسمان به جشن زمین که می‌آید، سر و روی زمین برف شادی که می‌بارد، زندگی فصل دیگری را تجربه می‌کند. فصلی که با دوراندیشی می‌توان گرم‌ترین خاطرات را در کنار دوستان و خانواده رقم زد. سفر‌های زمستان کم‌کم جزیی از زندگی می‌شوند. بنابراین دوراندیشی و آینده‌نگری در مسافرت همراه با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح آن، امنیت سفر را بیمه می‌کند. در سفرهای زمستانی، آگاهی از وضعیت راه‌ها و ایمنی محورهای جاده اصلی غیرقابل انکار است. این اطلاعات را می‌توانید تنها با یک تلفن از روابط‌ عمومی ‌اداره کل راه و ترابری و پلیس راه کسب کنید. همچنین باید به تذکرها و راهنمایی‌های ماموران نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و راهداری توجه داشته باشید. حادثه خبر نمی‌کند در نتیجه همراه داشتن تجهیزات و وسایل ایمنی خودرو لازمه سفر است. راننده‌ای در جاده موفق است که علاوه بر رعایت تمام اصول ایمنی و قوانین رانندگی به لحاظ تجهیزات سفر نیز کمبودی نداشته باشد.
کد خبر: ۳۱۱۵۴۷

تجهیزات سفر به 2 بخش وسایل شخصی و تجهیزات ایمنی ترافیک و خودرو تقسیم می‌شوند. لباس گرم، آب، مواد غذایی کنسرو شده و خشکبار، کیسه خواب، پتو، چراغ‌قوه، کبریت و دستمال کاغذی، جعبه کمک‌های اولیه و... تجهیزات شخصی و مهمی هستند که باید در سفرهای زمستانی با خود همراه داشت. وسایلی مانند زنجیرچرخ، گالن 4 لیتری آب و بنزین، کپسول آتش‌نشانی، ترموستات سالم، برف‌پاک‌کن، ضدیخ، باتری، لامپ و فیوز اضافه، طناب و سیم، جعبه آچار و لاستیک اضافی، چراغ چشمک‌زن ایمنی، تابلوی هشداردهنده سیار، جداکننده‌های متصل، جلیقه، مخروط ایمنی و... نیز از تجهیزات خودرو هستند. برای نصب زنجیرچرخ، دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو مهم است تا با توجه به آن از زنجیرچرخ استفاده شود. همراه داشتن بنزین اضافی و کپسول آتش‌نشانی قابل شارژ نیز مهم است اما تا آنجا که امکان دارد در نزدیک‌ترین پمپ بنزین، باک خودرو را از سوخت مناسب پر کنید.

در سفر‌های زمستانی قبل از حرکت تمام قسمت‌های خودرو مانند ترمزها، روغن موتور، بادلاستیک‌ها و غیره را بازدید کنید تا سلامت خودرو از هر لحاظ تایید شود. ریختن ضدیخ و آب در رادیاتور و محفظه شیشه پاک‌کن فراموش نشود. همچنین بکوشید جعبه آچار شما به تمام ابزار لازم مجهز باشد. وقتی در جاده با مشکلی مواجه می‌شوید با روشن کردن چراغ‌راهنما در نزدیک‌ترین پارکینگ سمت راست جاده توقف کرده، چراغ‌های چشمک‌زن را روشن کنید. هنگام توقف، استفاده از تابلوهای هشداردهنده سیار در اعلام وضعیت خودرو و هوشیاری رانندگان دیگر نقش مهمی دارد. وقتی در جاده برای رفع نقص از خودرو پیاده می‌شوید، بهتر آن است که از جلیقه ایمنی نیز استفاده کنید.

در سفرهای زمستانی آگاهی از سلامت ترموستات و بخاری خودرو نیز اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است پیش از مسافرت نقص احتمالی آنها بر طرف شود. کمربند ایمنی و تنظیم آیینه‌ها نیز یادتان نرود. چراغ مه‌شکن، روغن ترمز و تسمه پروانه از وسایل مهمی هستند که باید آنها را در سفر به همراه داشت. اگر دید شما مشکل دارد و از عینک استفاده می‌کنید، هیچ وقت نگذارید چشم شما خسته شود و در مواقع لازم چشم‌هایتان را استراحت دهید. رعایت این نکات برای افرادی که در شب رانندگی می‌کنند و از جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی می‌گذرند، ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها