بازجویی جنگ عراق

احضار بوش به کمیته چیلکات

رئیس کمیته تحقیقات جنگ عراق در انگلیس (چیلکات) از تصمیم این کمیته برای احضار دولتمردان سابق آمریکا و حتی جرج بوش به این کمیته خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۴۲۱

به گزارش آسوشیتدپرس، کمیته تحقیقات جنگ عراق در انگلیس پس از آنکه اظهارات تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلیس و سایر مقامات بلند پایه اسبق این کشور درباره دلایل لندن برای همراهی با آمریکا را در جنگ عراق شنید اکنون به دنبال آن است تا دلایل جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا و اعضای دولت وی را درباره دلایل حمله به عراق در مارس 2003 بشنود.

رئیس کمیته تحقیقات جنگ عراق گفت: ما نمی‌توانیم به طور رسمی از شهادت مقامات خارجی در این پرونده استفاده کنیم اما در پی آن هستیم تا با مقامات ارشد دولت سابق آمریکا و حتی جرج بوش صحبت‌هایی را درباره جنگ عراق داشته باشیم.

پیش از این بسیاری از مقامات سابق انگلستان در آغاز جنگ عراق از جمله جک استرا وزیر خارجه وقت ، جف هون وزیر دفاع سابق و نیز کلر شورت وزیر مشاور در کمیته چیلکات حضور یافته و به پرسش های اعضای این کمیته پاسخ داده اند .

اغلب مقامات سابق انگلیس در کمیته تحقیقات جنگ عراق براین نکته تاکید کرده اند که وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق امری کاملا نادرست بوده و انگلیس و آمریکا با پرونده سازی دست به این اقدام زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها