کودکان همراه با فجر پیروزی

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است روز آمده تاج لاله بر سر زده است
کد خبر: ۳۱۱۳۱۸

از دوازدهم بهمن که امام آمد تا بیست و دوم بهمن که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یک دهه است، اما به پرباری ده قرن.

و این بار دهه فجر با سی و یکمین فجر پیروزی همخانه است.

به مناسبت این پیروزی گروه‌های کودک شبکه‌‌های مختلف، برنامه‌های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته‌اند.

یکی از این برنامه‌ها که در شبکه دو در حال پخش است، جنگ ترکیبی 1+30 است که به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب تولید می‌شود.

غلامرضا حبیبی تهیه‌کننده این برنامه می‌گوید: 1+30 طبق طرحی از سوی بهمن مشکینی مدیر جدید گروه کودک شبکه 2 و با هدف مشارکت مرکز صداوسیمای 30 استان کشور ساخته شده است.

بازدید از پروژه‌های صنعتی در مراکز استان‌ها توسط نوجوانان، تریبون انقلاب، نمایش طنز خاطره‌نویسی، انشا، سرود زنده، وبلاگ‌نویسی انقلاب، مسابقه و گفتگو با جانبازان انقلاب که در آن زمان نوجوان بودند از آیتم‌های این برنامه هستند که در 15 قسمت 150 دقیقه‌ای در حال پخش است.

عموپورنگ هم در این ایام هر روز در شبکه یک سیما مهمان خانه‌های بچه‌هاست.

او می‌گوید: ما در ایام دهه فجر هر روز برنامه داریم. بچه‌های امروز با بچه‌های سال‌های پیش با هم فرق دارند. امرو بچه‌ها رایانه و تلفن همراه دارند و تکنولوژی وارد زندگی آنها شده است.

او در ادامه می‌گوید: ما هر چه فرصت‌ها و امکانات را بیشتر کنیم خلاقیت هم بیشتر می‌شود. ما می‌توانیم با حفظ اصول و با توجه به فرهنگ غنی دیرینه‌مان و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی کارهای نو و جدیدی داشته باشیم.

یکی دیگر از کارهای ایام دهه فجر «بچه‌‌های محله گل‌ها» می‌باشد.

این تله‌فیلم با موضوع انقلاب اسلامی و برای یادآوری خاطره‌‌انگیز سال 57 و در سیمافیلم ساخته شده است.

داریوش ربیعی کارگردان بچه‌های محله گل‌‌ها می‌گوید: «توی یک محله‌ای که کلانتری بسیار سفت و سختی دارد و بزرگ‌ترها ترجیح داده‌اند که به خاطر شرایطی که کلانتری دارد از شعار‌نویسی پرهیز کنند، چند بچه تصمیم می‌گیرند کم و کسری بزرگ‌‌ترها را جبران کنند و در مسیر شعارنویسی و درگیری می‌‌افتند...‌‌

آنها تصمیم گرفته‌اند دفتر مشقشان صحنه دیوارهای کوچه باشد و کلاس درسشان صحنه تظاهرات خیابانی، ربیعی ادامه می‌دهد: 3 نفر از بچه‌هایی که برای این کار انتخاب شده‌اند برای اولین بار جلوی دوربین رفته‌اند و سه نفر دیگر قبلا بازی کرده‌‌اند.

فرخ نعمتی که نقش رئیس کلانتری را بازی می‌کند، می‌گوید: این کار در حول و حوش سال‌های ‌57 می‌گذرد و مربوط به سال‌های شروع انقلاب است و میان محله‌ای در این گوشه تاریخ.

فرهاد جم یکی دیگر از بازیگران این سریال می‌گوید: فکر می‌کنم بزرگ‌‌ترین ویژگی‌ این سریال پیروزی انقلاب است و کاراکتری که من بازی می‌کنم یک افسر شهربانی است که طرفدار انقلابی‌هاست و یکجورهایی به بچه‌‌هایی که دستگیر شده‌اند کمک می‌کند.

داستان این تله‌فیلم که توسط احسان جوانمرد نوشته شده در سال 1357 اتفاق می‌‌افتد، به طوری که برادر بزرگ «عارف» که از فعالان انقلابی است از بردن عارف به تظاهرات و شعارنویسی خودداری می‌کند. عارف تصمیم می‌‌گیرد به کمک دوستانش کارهایی بکنند که حتی بزرگ‌ترها از انجام آن وحشت دارند.

طولی نمی‌کشد گروه کوچک آنها تبدیل به بزرگ‌‌ترین مشکل فرمانده بی‌رحم کلانتری می‌شود.

فرهاد جم، فرخ نعمتی، مهدی عطاران، محمدرضا زادسرور، فرنوش محمدی، علی ابوذری و محمد و معین محمدی، مهدی فقیه، فرحناز منافی‌ظاهر، محرم رزاقی و مرتضی ذوالفقاری از بازیگران فیلم بچه‌های محله گل‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها