با حضور سرپرست فرمانداری چهارباغ،

پایگاه آتش‌نشانی بخش رامجین چهارباغ افتتاح شد

سال آینده راه‌اندازی می‌شود

100 پایگاه آتش نشانی در روستاهای کشور

مدیرکل دفتر عمران و توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: سال آینده 100 پایگاه آتش نشانی جدید در روستاهای کشور راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۱۰۳۸۸
"مجید عبدالهی" امروز در گفت وگو با ایرنا افزود: در این راستا و با هدف ارایه خدمات به روستاییان تاکنون 241 روستای کشور به خدمات ایمنی و آتش نشانی مجهز شدند.

وی تصریح کرد: توزیع ماشین آتش نشانی به دهیاری ها و آغاز مرحله جذب سربازان وظیفه برای پایگاههای آتش نشانی روستایی از دیگر برنامه های سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در سال 89 است.

عبدالهی با اشاره به اینکه تجهیز روستاها به خدمات ایمنی و آتش نشانی برای نخستین بار در کشور پس از راه اندازی دهیاریها در قالب یک برنامه جامع و نظام مند صورت گرفته، اظهار داشت : مطابق بند 3 ماده 10 اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاریها ،مصوب هیات وزیران ، وظیفه ارایه خدمات ایمنی و آتش نشانی در روستاها به دهیاریها واگذار شده است.

وی تاکید کرد: برای تحقق این وظیفه، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در قالب برنامه تجهیز روستاهای کشور به ماشین آلات آتش نشانی، تلاش شده تا بخشی از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات ایمنی و آتش نشانی قرار گیرد.

عبدالهی گفت: براساس این طرح برای نخستین بار 30 درصد از جمعیت کشور که در روستاها ساکن هستند تحت پوشش خدمات ایمنی قرار گرفتند.

مدیرکل دفترعمران و توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به تهیه و ابلاغ دستورالعمل جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی خاطر نشان کرد: حسب موافقت رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با بکار گیری نیروهای وظیفه در این پایگاهها موضوع نیروی انسانی مورد نیاز در پایگاههای آتش نشانی روستایی تا حدودی مرتفع می شود.

عبدالهی افزود: در حال حاضر برای جذب 12 نفر از مشمولین وظیفه واجد شرایط در یک پایگاه آتش نشانی روستایی اقدام لازم انجام شده و با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی صورت گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها