3 موتور سوار زورگیر که با تهدید سلاح سرد از شهروندان سرقت می‌کردند در تعقیب و گریز پلیس ، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۰۹۹۵۵

به گزارش فارس ،‌‌ اداره پنجم مبارزه با سرقت به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در جمع‌بندی شکایات و پرونده‌های متشکل در خصوص ارتکاب به زورگیری ، به اطلاعاتی در خصوص زورگیری سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار دست پیدا کردند که عمده سرقت‌های خود را در مناطق غربی تهران انجام می‌دادند.

با جمع‌بندی این اطلاعات مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار آبی رنگ‌، پس از انتخاب طعمه‌های خود در نیمه‌های شب و با استفاده از تاریکی هوا، در نقاط خلوت اقدام به زورگیری کرده و پس از آن بلافاصله از محل متواری ‌می‌شدند.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده در خصوص وسیله نقلیه موتوری و شیوه و شگرد سارقان ، این اطلاعات در اختیار همه کلانتری‌های سطح تهران و همچنین واحدهای گشت پلیس آگاهی قرار گرفت تا در صورت مظنون شدن به سرنشینان موتورسیکلت‌ها به ویژه موتورسیکلت‌های پولسار آبی رنگ، بررسی موضوع را با دقت بیشتری در دستور کار قرار دهند.

در ساعت 3 بامداد 10 بهمن، مأموران گشت کلانتری 148 انقلاب در حین گشت‌زنی در خیابان والعصر، به 3 سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت پولسار آبی رنگ که با سرعت بالایی در خیابان در حال حرکت بود. مشکوک شده و با وجود دستور ایست پلیس، سرنشینان آن تلاش داشتند تا به هر شکل ممکن از محل متواری شوند که به علت عدم توانایی راننده موتور در کنترل وسیله نقلیه موتوری، هر 3 سرنشین به زمین خورده و بلافاصله توسط مأموران کلانتری دستگیر و در بازرسی از آنها 3 قبضه چاقو کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی، متهمان دستگیر شده به اسامی پیمان 26ساله، سروش 31 ساله و پوریا 24 ساله جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان و بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار پلیس، 7413 متهم دستگیر شده به عنوان مجرمان سابقه‌دار که پیش از این به اتهام ارتکاب جرائمی از قبیل کیف‌قاپی، سرقت لوازم خودرو و سرقت منزل بارها دستگیر و روانه زندان شده بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

همچنین در تحقیقات صورت گرفته از محل سکونت متهمان در خیابان دامپزشکی و رودکی مشخص شد که این افراد دارای سوء شهرت در محل بوده و به عنوان افراد دارای سابقه شرارت و مصرف کننده مواد مخدر به ویژه شیشه، شناخته شده هستند.

در تحقیقات انجام شده و اعتراف متهمان، همدست آنها به نام جواد نیز مورد شناسایی قرار گرفت که بلافاصله وی در تاریخ 12 بهمن در حالی که تلاش داشت تا یک دستگاه موتور سیکلت هوندا 125 مشکی رنگ را از داخل یک منزل مسکونی که از سوی اهالی محل به عنوان محل تردد افراد سابقه‌دار معرفی شده بود، خارج کند که با حضور به موقع مأموران در محل، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها