نمایشگاه CES امسال برگزار شد. این نمایشگاه که از هفتم تا 10 ژانویه هرسال برگزار می‌شود، بزرگترین نمایشگاه و عرضه محصولات الکترونیکی دنیاست. تمام شرکت‌های بزرگ دنیا در این نمایشگاه گرد هم می‌آیند تا آخرین دستاوردهای فناوری دنیا را به‌نمایش بگذارند.
کد خبر: ۳۰۷۴۷۹

نمایشگاه امسال نمایشگاه عجیبی بود و با شگفت‌آوری‌ها، پیشرفت‌ها و همچنین نکات جالبی همراه بود. وب‌سایت‌های بزرگ خبری دنیا از جمله cnet، بتانیوز و پی‌سی‌ورلد، پوشش کاملی از این نمایشگاه ارائه دادند که خلاصه‌ای از آن‌ها در زیر آورده شده است:

تکلیف ویندوزفون مشخص شد

ویندوز موبایل 7بیش از یک سال است که قرار است منتشر شود و متأسفانه ویندوز موبایل 5/6 به علت همین فاصله بیش از حد با فناوری روز، زیاد استفاده نمی‌شود.

طبق تقویم قرار است ویندوز موبایل 7تا دوماه دیگر منتشر شود و مایکروسافت هنوز در مورد ویندوز7صحبت زیادی نکرده است.

گرگ سالیوان، مدیرارشد بازاریابی مایکروسافت به بتانیوز گفت: «ما در آینده نزدیک تلاش می‌کنیم ارزش خود را به مشتری ثابت کنیم. بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل با‌ارزشی که ویندوز موبایل از پیش داشت، آمدند و توجه زیادی را به‌خود جلب کردند در حالی که ما این امکانات را از قبل داشتیم.»

بزرگترین نقطه ضعف ویندوز موبایل، پشتیبانی از دستگاه‌ها و فرمت‌های قبلی است. سالیوان در ادامه گفت: «بزرگترین عامل کندی رشد ما، در نظر گرفتن حداقل‌ها است. حداقل پردازنده، حداقل فضای ذخیره‌سازی. این موضوع چالش‌برانگیز است و آزادی و راحتی را از ما می‌گیرد.»

ویندوز موبایل 7 با این صحبت‌های سالیوان، ویندوزی نو خواهد بود و ساختار قدیمی خود را از دست خواهد داد.

کوالکام پروانه آورد

کوالکام با‌عرضه یک کتابخوان تمام رنگی که شکل و ظاهری شبیه پروانه را دارد، چشم همه را خیره کرد. فناوری به‌کار رفته در این دستگاه، به‌طور خلاصه این است:

استفاده از فناوری بازتابشی به‌نام اینترفرومتریک ماژولاسیون‌ (IMOD). این فناوری از سیستم‌های میکروالکترومکانیکی استفاده می‌کند و درست همانند بال پروانه با لرزش و بازتاب رنگ‌ها را تولید می‌کند.

این فناوری که یکی از بخش‌های کوالکام است، از چند نظر از فناوری فعلی کتاب‌خوان‌های الکترونیکی فعلی بهتر است. نخست از این بابت که حافظه کمتری مصرف می‌کند، به این علت که تنها در زمان تغییر صفحه نمایش، باتری مصرف می‌شود. و دوم به این خاطر که سریع‌تر از فناوری‌های فعلی است که تا 2 ثانیه برای بارگزاری هر صفحه باید صبر شود.

صفحه‌های کوالکام تمام رنگی هستند و عناصر آن‌ها با طول موج قرمز، سبز وآبی بازتابش می‌کنند.

یو‌اس‌بی 3 آمد

رئیس اجماع USB با نمایش قدرت و قابلیت یو‌اس‌بی نگارش سوم، نشان داد که تفاوت میان این نگارش و نگارش دوم یو‌اس‌بی بسیار زیاد است. گفتنی است این آزمایش روی لپ‌تاپ‌های اسوس و اچ‌پی انجام شد و این نشان می‌دهد این دو شرکت از هم‌اکنون لپ‌تاپ‌هایی با استاندارد فردا تولید کرده‌اند.

استاندارد یو‌اس‌بی‌? قابلیت پشتیبانی از محصولات قدیمی هم دارد و دستگاه‌هایی که یو‌اس‌بی? هستند می‌توانند به این پورت متصل شوند.

نمایشگاه در تسخیر فناوری‌های سه‌بعدی

در نمایشگاه امسال، هر شرکتی که خود را به‌فناوری سه‌بعدی سازی نسبت نمی‌داد عقب‌‌مانده و غیرجالب محسوب می‌شد. تلویزیون‌های سه‌بعدی، فیلم‌های سه‌بعدی، مسابقات ورزشی سه‌بعدی و حتی پوسترهای روی دیوار همه از اهمیت این فناوری را به‌رخ می‌کشیدند. امسال تمام شرکت‌های مرتبط سوگند خوردند که در سال جاری تلویزیون‌های سه‌بعدی حتما در بازار موجود باشند. سامسونگ، تکنیکالر و دریم‌ورکز با همدیگر اتحادی بین‌المللی تشکیل داده‌اند که فیلم‌ها را به‌صورت کاملاً سه‌بعدی به‌چشمان مخاطب بکشانند.

ال‌جی سونی و پاناسونیک هم در این نمایشگاه تلویزیون‌های سه‌بعدی را به‌نمایش گذاشتند، ضمن آن که سونی اولین پخش‌کننده بلوری‌ سه‌بعدی را هم معرفی کرد.

افزون بر آن، دیزنی که بیشتر از دیگر استودیوهای انیمیشن‌سازی دنیا، محتوای سه‌بعدی تولید کرده است، اعلام کرد که در سال جاری بلوری‌های سه‌بعدی تولید خواهد کرد و اغلب فیلم‌هایشان از جمله آلیس در سرزمین عجایب و داستان اسباب‌بازی 3 به‌صورت سه‌بعدی عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود که تفاوت امسال با سال‌های گذشته که چنین فناوری‌هایی عرضه می‌شد این است که در سال جاری، اغلب محصولات از حالت مفهومی خارج شده‌اند و همگی آماده ارائه به بازار هستند.

اینتل و فروشگاه نرم‌افزار

برای هر چیزی یک نرم‌افزار هست. این جمله‌ای ایست که برای آیفون اپل کاملاً درست است. آیفون که به محبوب‌ترین گوشی هوشمند دنیا تبدیل شده است، دریافت نرم‌افزار، و چیزهای جالبی را ساده کرده است. تعداد نرم‌افزارهایی این شرکت به فروش رسانده‌ است نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که از این فضای بازاری بی‌بهره‌اند ضرر زیادی را متحمل شده‌اند.

اپل بیش از 100 هزار نرم‌افزار برای تلفن همراه خود در بازارچه دارد و برخی برنامه‌نویسان تا ماهی یک میلیون دلار هم از فروش نرم‌افزارهای ارزان آیفون بدست آورده‌اند.

حالا و با تشکر از مدل موفقیت آمیز تجاری اپل، شرکت‌های مختلفی این مدل را پیاده کرده‌اند، اینتل نیز با‌ ایجاد فروشگاهی به‌نام AppUp برای نت‌بوک‌ها به جمع بازارسازان تحت وب پیوسته است.

فناوری سبز

فناوری‌های حامی محیط زیست نیز در نمایشگاه امسال پیشرفت بسیاری داشتند. پشت دیوارهای پر از تلویزیون‌های عظیم‌الجثه مکان‌هایی برای مدیریت و کنترل انرژی به‌شیوه‌ای صحیح نیز وجود داشت. توشیبا به‌جای حباب‌های لامپ فعلی از LEDهای جدیدی پرده برداری کرد که دوام بیشتری دارند و حرارت کمتری تولید می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها