1- یکشنبه غمگین (1999:) این فیلم آلمانی که درباره زنی است که در جریان جنگ جهانی دوم در مجارستان درگیر رابطه‌ای عاطفی و گرفتار یک مثلث عشقی می‌شود، در آلمان در سال 1999 و در آمریکا در سال 2003 به نمایش در آمد. رالف شوبل کارگردان این اثر، فیلمش را با اقتباس از رمانی از نیک بارکو نوشته است.
کد خبر: ۳۰۶۳۵۹

2- خاطرات بریجیت جونز (2001): اثر «شارون مک وایر» یک فیلم شاد، کمدی و کاملا سرگرم کننده است که باید آن را فیلم رنه زلوگر نامید. احتمالا بهترین کمدی رومانتیک دهه هم همین فیلم است. این فیلم در شرایطی ساخته شد که زلوگر از چهره‌های بسیار مطرح دنیای سینما بود و هیوگرانت و کالین فیرث هم نقش مقابل او را بازی کردند. این فیلم بر اساس کتاب هلن فیلدینگ ساخته شده‌است.

3- بیست و پنجمین ساعت (2002): اثر اسپایک لی. این فیلم که بر مبنای رمان دیوید بنیوف نوشته شده درباره یک توزیع‌کننده مواد مخدر در نیویورک در آخرین روز آزادی‌اش و چند ماه پس از 11 سپتامبر است. این فیلم که نخستین فیلم بزرگ قرن بیست و یکم نامیده شده درباره موضوع‌های این قرن هم هست؛ تمرکزی بر نیویورک، بدبختی‌های روحی آن و همه آنچه به تراژدی ختم می‌شود. تمام فیلم در یک روز اتفاق می‌افتد و از صبح روز بعد این محکوم به 7 سال زندان، باید دوره محکومیتش را شروع کند. ادوارد نورتون و فیلیپ سیمور هافمن از بازیگران این فیلم هستند.

4- بهترین جوانی (2003): کارگردان مارکو تولیو جیوردانا. این فیلم که در سایتimdb امتیاز 1/8 را کسب کرده، برنده 19 جایزه شده و درباره زندگی دو برادر در رم در ده‌های پایانی قرن بیستم است.

5- سقوط (2004): اثری دراماتیک و تاریخی که چهره هیتلر را در آخرین روز زندگی‌اش به تصویر می‌کشد. اولیور هیرش بیگل کارگردان آلمانی این اثر را بر مبنای چند رمان و اثر مستند که درباره زندگی هیتلر وجود داشت، ساخته است. سقوط از نامزدهای دریافت اسکار بود و 15 جایزه را نیز از آن خود کرد. این فیلم از سایتimdb هم 4/8 امتیاز گرفته است.

6- پیش از غروب (2004): ریچارد لینکلیتر دنباله‌ای بر «پیش از طلوع» محصول سال 1995 نوشته که باید از آن به عنوان بهترین رومانس دهه نام برد. همه چیز به نوعی با زمان نسبت پیدا می‌کند. این فیلم 9 سال پس از فیلم اول ساخته شده و زوج فیلم اول، حالا پس از سال‌ها همدیگر را ملاقات می‌کنند.

7- دنیای نو (2006): این اثر تریسی مالیک درباره زندگی و عشق در یک شرایط ویژه است.

داستان فیلم بر اساس چگونگی کشف شهر جیمز تاون آمریکا در قرن هفدهم شکل گرفته است.

ترنس مالیک کارگردان متفاوتی است که سبک مخصوص خودش را دارد و داستان فیلم هم ترکیبی از شادی و غم، انسانی و تاثیرگذار است و به افسانه سرخپوستی پوکانتاس اشاره دارد. ترنس مالیک پس از 20 سال که از ساخت «روزهای بهشت» می‌گذشت در سال 1998 با فیلم «خط سرخ باریک» بازگشت. او دهقان‌زاده‌ای از تگزاس است که در هاروارد فلسفه خواند و فیلمنامه «هری کثیف» را نوشت.

داستان فیلم «دنیای نو» در سال 1607 می‌گذرد. 3 کشتی انگلیسی از انگلستان به قصد منطقه‌ای که امروز ویرجینیا نامیده می‌شود، حرکت کرده‌اند. در میان این مهاجران یک پسر شجاع که مسوول یافتن غذا می‌شود، به اسارت سرخپوست‌های منطقه در می‌آید و آنجا پوکانتاس دختر رئیس قبیله شیفته او می‌شود. این داستان، داستان عشق در میان دو فرهنگ مختلف است: یک رومئو و ژولیت این بار در جمع سرخپوست‌ها... درباره این فیلم گفته‌اند: نوشتن یک شعر کوتاه بزرگ سخت است، نوشتن یک رمان بزرگ سخت است. اما «نوشتن شعر کوتاهی که به اندازه رمان بلند تاثیرگذار باشد، تقریبا امکان‌پذیر نیست. مالیک با این فیلم این کار را کرده است.» کالین فارل و کریستین بیل در این فیلم بازی کرده‌اند.

8- زندگی دیگران (2006): فلوریان هنکل فون دونرسمارک این داستان را نوشته و کارگردانی کرده است. داستانی درباره عملکرد جاسوسی در زندگی یک زوج در آلمان شرقی که نتیجه‌ای متفاوت و نادر به بار می‌آورد. این فیلم آلمانی جایزه اسکار بهترین اثر خارجی زبان سال و 30 جایزه دیگر را تاکنون از آن خود کرده است.

9 - 4ماه و 3 هفته و 2 روز (2007): کارگردان و نویسنده رومانیایی این اثر «کریستین مونگیو» با روایت داستانی درباره یک زن جوان در دهه 80 قرن بیستم، داستان زندگی در حکومت دیکتاتوری کمونیستی رومانی را بازگو می‌کند. کریستین مونگیو نخل طلای بهترین فیلم شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی کن را برای این فیلم از آن خود کرد.

10- لعنتی‌های بی‌آبرو (2009): کارگردان کوئنتین تارانتینو. این فیلم که درباره جنگ جهانی دوم است، به شیوه فیلم‌های تارانتینو در پرده‌های مختلف نوشته شده و همچنان معجونی از دلهره، حیرت و خشونت است. او می‌تواند با این فیلم یک بار دیگر حس تراژدی رویدادهای خاص را به یاد مخاطبان بیاورد. در این فیلم بردپیت و کریستوف والتس بازی کرده‌اند و تماشاگران imdb هم به آن 5/8 امتیاز داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها