تغذیه و تناسب اندام

مواد قندی‌ را فراموش کنید

برای حفظ تناسب اندام اغلب به شما توصیه می‌شود از مصرف مواد قندی خودداری کنید ولی اغلب کسی به شما نمی‌گوید که چه موادی قند بالا دارند و نباید آنها را مصرف کنید. همین باعث می‌شود که ندانسته موادی را مصرف کنید که قند بالایی دارند و نتوانید به اهداف برنامه تناسب اندام خود دست یابید.
کد خبر: ۳۰۳۸۲۸

آرد سفید: آرد سفید مانند شکر تصفیه شده باعث افزایش قند خون می‌شود و موادی که به آن اضافه می‌شود، می‌تواند باعث ابتلا به دیابت نوع 2 شود. فیبر آرد سفید اندک است و هضم آن به دستگاه گوارشی فشار زیادی وارد می‌کند. در مورد موادی که از آرد سفید تهیه می‌شوند احتیاط کنید (نان، کیک، پن‌کیک، ماکارونی، انواع پای)‌.

نوشابه: یک قوطی نوشابه تقریبا 15 قاشق چایخوری شکر دارد و حاوی رنگ‌های مصنوعی است که برای شما ضرر دارند. این نوشابه‌ها هیچ ارزش غذایی ندارند. بعضی نوشابه‌هایی که با برچسب رژیمی عرضه می‌شوند حاوی آسپارتام هستند که باعث آسیب مغزی، دیابت، اختلالات هیجانی، کاهش دید و... می‌شود.

سیب‌زمینی سرخ کرده و دونات: این مواد حاوی نشاسته هستند و با سرخ شدن ارزش تغذیه‌ای آنها نیز کاهش می‌یابد. یک دونات متوسط حاوی 300200 کالری است که بیشتر آن از قندهاست. تقریبا همه غذاهای رستورانی سرخ شده حاوی چربی ترانس بالا، رادیکال‌های آزاد خطرناک و آکریلامید بالا هستند. آکریلامید یک ماده شیمیایی سرطان‌زاست که در طی سرخ شدن در دمای بالا آزاد می‌شود.

سریال صبحانه: بیشتر سریال‌های صبحانه حاوی قند ساده فراوان هستند. در واقع این سریال‌ها همانند شکلات شیری هستند. اگر می‌خواهید از این سریال‌ها استفاده کنید، از انواع غلات کامل آن تهیه کنید.

بیسکویت و آب‌نبات: این مواد قند بالا و فایده کمی دارند و بیشتر آنها حاوی چربی ترانس بالا هستند. مصرف گهگاه آنها اشکال چندانی ندارد، اما اگر همیشه از آنها استفاده می‌کنید، بهتر است جایگزین بهتری مانند برگه و آجیل برای آنها پیدا کنید. در هر 100 گرم بیسکویت یا آب نبات 6/66 37 گرم قند وجود دارد.

بستنی و دسر: بیشتر بستنی‌های تجاری امروزی در بسته‌بندی‌های جذاب عرضه می‌شوند و حاوی روغن جامد، شیره ذرت با فروکتوز بالا و شیرخشک هستند. یک بستنی چوبی تقریبا 17 قاشق چایخوری قند دارد.

ژله: بیشتر انواع ژله‌های معمولی حاوی 19 گرم کربوهیدرات هستند که همه آنها از قندها می‌آیند.

میوه در مقابل آبمیوه: قند میوه فروکتوز نام دارد. فروکتوز به آهستگی در بدن شکسته می‌شود و به اندازه قند رومیزی (ساکارز)‌ باعث برهم خوردن تعادل قندی بدن نمی‌شود. بعضی از میوه‌ها مانند موز، انجیر، خرمالو، انگور و انبه قند بیشتری دارند و بعضی دیگر مانند گریپ فروت، لیمو و توت فرنگی از قند کمتری برخوردارند. محتوای قندی میوه‌های خشک شده و آبمیوه بسیار بالاتر از میوه تازه است. بنابراین مصرف میوه‌های تازه برای کنترل قند خون مناسب‌تر است.

قند سفید: مطالعه نشان می‌دهد که مصرف قند خانواده‌ها نسبت به 60 50 سال گذشته بیشتر شده است که بیشتر آن به شکل قند سفید کارخانه‌ای بوده است. علاوه بر آن، مصرف شکر قرمز، عسل و شیره نیز باید کاهش داده شوند. مصرف قند بیشتر باعث می‌شود تا به آن مقدار از قند عادت کنید و کاهش آن برایتان دشوار باشد. برای همین بهتر است از مواد با قند بالا تا جایی که امکان دارد اجتناب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها