آخرین تمرینهای تیم ملی فوتبال در سایه حمایت فوقالعاده مردم مکزیک
پژوهشگران دانشگاه لیتزبرگ به سرپرستی دکتر النورشووارز طی یک پژوهش، 297 زن 45 تا 58 ساله را که حداقل یک فرزند داشتند را بررسی کردند. این افراد سابقه هیچگونه بیماریهای قلبی و علائم آن را نداشتند.
پژوهشگران توسط دو تکنیک اشعه الکترونیک توموگرافی و فراصوت سلامتی شریانهای خونی آنان را مورد بررسی قرار دادند.آنها دریافتند: 32 درصد از زنانی که به کودکانشان شیر ندادند در مقایسه با 17 درصد از مادرانی که به فرزندان خود شیر دادند دچار انسداد شریانی اکلیلی قلب هستند.
دکتر النورشووارز از دانشگاه لیتزبرگ میگوید: بدن زنان در دوران بارداری چربیهای لازم را ذخیره میکند تا در دوران شیردهی آن را آزاد کند، اما اگر زنان شیر ندهند بدن با چربیهای اضافه مشکل پیدا میکند.پژوهشگران دریافتند: مادرانی که به فرزندشان شیر ندادند بیشتر در معرض خطر رسوب و وجود پلاک در شریان اکلیلی قلب هستند.
وقتی پلاک و رسوب در شریانهای اکلیلی قلب رخ میدهد باعث کاهش جریان فوق میشود و اگر این رسوبات زیاد باشد منجر به سکته و حملات قلبی میشود.
پژوهشگر اصلی این پروژه پیشنهاد میکند که مادران برای 3ماه بعد از هر بارداری به کودکانشان شیر دهند تا رگهای خونی در وضعیت بهتری باشند.
آخرین تمرینهای تیم ملی فوتبال در سایه حمایت فوقالعاده مردم مکزیک
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....