پایان خوش

بازگشت به زندگی با کمک مرد خیر

بعضی پرونده‌های جنایی با تلاش مسوولان دستگاه قضایی و کمک مردم نیکوکار به نجات متهم به قتل و بازگشت او به زندگی منجر می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۴۵۳

این هفته در بخش مرور مطبوعات به ماجرایی پرداخته‌ایم که آذر ماه سال گذشته رخ داد و در جریان آن یک متهم به قتل پس از 23 سال بلاتکلیفی با کمک یک تاجر آهن از زندان آزاد شد.

متهم به قتل که مردی 50 ساله به نام اصغر بود، می‌گوید: «قتل، یکی از شب‌های آذر 64 رخ داد من از مدت‌ها قبل با یکی از دوستانم اختلاف مالی داشتم. شب حادثه همراه همسرم از خانه مادرزنم برمی‌گشتیم که ناگهان 3 مرد ناشناس سد راهمان شدند. پس از جر و بحث کار به درگیری کشید که ناگهان متوجه شدم یکی از آنها به نام «حیدر»، برادر مردی است که با او اختلاف مالی دارم.

با این که آنها خودشان دعوا را شروع کرده بودند، دقایقی بعد حیدر را دیدم که با سر و صورت خونین روی زمین افتاد. در حالی که خیلی ترسیده بودم با عجله فرار کردم. اما 3 ماه بعد وقتی فهمیدم مرد جوان جان باخته.

به تهران برگشتم و خودم را معرفی کردم و به قصاص محکوم شدم. همسرم همان سال اول محکومیتم طلاق گرفت و رفت. پدرم نیز یک سال بعد از غصه فوت شد. وقتی به قصاص محکوم شدم، از آنجا که فرزندان مقتول صغیر بودند و خانواده‌اش هم قادر به پرداخت سهم بچه‌های مقتول نبودند، اجرای حکم اعدام به تعویق افتاد.

با گذشت چند سال از این ماجرا، وقتی فرزندانش به سن قانونی رسیدند، پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد اما با تلاش مسوولان واحد صلح و سازش دادسرا، اولیای دم اعلام کردند در صورت پرداخت دیه از قصاص من چشم‌پوشی خواهند کرد.

با این حال، به دلیل این که توانایی پرداخت دیه را نداشتم، سال‌ها بلاتکلیف در زندان ماندم و تنها امیدم به خدا و مردم نیکوکار بود تا این که یک تاجر آهن مبلغ 10 میلیون تومان به عنوان دیه به اولیای دم مقتول داد و باعث آزادی من شد.» اصغر اکنون به زندگی بازگشته و سعی می‌کند برای باقی عمرش کارهای صالح انجام بدهد. او آزادی‌اش را مدیون احسان یک مرد ثروتمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها