پس از 5 سال

موزه مجلس بازگشایی می‌شود

همزمان با روز مجلس، موزه مجلس شورای اسلامی پس از 5 سال با حضور علی لاریجانی در ساختمان مشروطه بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۱۰۰

همزمان با دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، موزه مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 11 آذرماه با حضور علی لاریجانی افتتاح و بازگشایی می‌شود.

این موزه از ساختمان نگارستان واقع در خیابان امام خمینی جنب کاخ موزه مرمر به ساختمان موسوم به مشروطه منتقل می‌شود.

از سال 77 تا 83 موزه مجلس شورای اسلامی در ساختمان نگارستان چیدمان شده بود و دیدنی‌ها و گنجینه‌های آن بازدیدکنندگان فراوانی را به سوی خود جلب می‌کرد که این موزه از مرکز کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی گرفته شد و مدتی وسائل و گنجینه‌های موزه در انبار نگهداری شد.

با موافقت مجلس هفتم شورای اسلامی، ضلع غربی ساختمان مشروطه در اختیار موزه قرار گرفت که ضلع جنوبی مجلس فعلی و ضلع شرقی دفتر رئیس مجلس است که بخشی از فضای دفترش را در اختیار موزه قرار داد.

این اتفاق با حمایت رؤسای مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل و علی لاریجانی میسر شد تا فضای مجلس با موزه آن همخوانی داشته باشد.

ساختمان موزه جدید دارای چند تالار است؛ تالار رویدادها شامل فضاهای سیاسی ایران در سال‌های قبل و در شرف مشروطه است که آثاری را در این زمینه به نمایش می‌گذارد.

تالار هدایا و تابلوهای نقاشی که در برگیرنده آثاری از کمال الملک، علی محمودی، محمود اولیا، جعفر چهره نگار و اسماعیل آشتیانی است.

تالار نمایندگان و قانون‌گذاری که تکاپوی مجلس در دوران قبل و بعد از انقلاب را با استفاده از عکس و سند به تصویر می‌کشد.

تالار صحن مجلس شورای ملی که محل تشکیل جلسات این مجلس و معروف به تالار شهید مدرس است.
تالار تحولات تاریخی که تعدادی از غرفه‌های آن صحنه مبارزات مردم ایران از نهضت تنباکو تا انقلاب اسلامی در قالب عکس، سند و تندیس شخصیت‌های مهم است.

موزه مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ساعت 14 با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس و تعدادی از چهره‌های فرهنگی و هنری بازگشایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها