چه منشور اخلاقی در لیگ برتر ما حاکم باشد و چه نباشد حاشیه‌های فوتبال ما و جدال لفظی مربیان بازیکنان و مدیران تیم‌ها همچنان ادامه دارد. جدال‌هایی که گاهی اگرچه در حاشیه فوتبال ما مطرح می‌شوند اما آنقدر رنگ می‌گیرند که از حاشیه به متن می‌آیند. نیم‌فصل لیگ برتر اگرچه پایان یافته و تیم‌ها خود را برای آغاز نیم‌فصل دوم آماده می‌کنند اما این جدال‌ها هنوز هم به پایان نرسیده و معلوم نیست در نیم‌فصل دوم هم پایان یابد یا نه؟
کد خبر: ۲۹۶۶۳۳

دو تیم پر طرفدار ایران یعنی تیم قرمز و آبی پایتخت تیم‌هایی بودند که در فصل گذشته حاشیه‌های زیادی داشتند. حاشیه‌هایی که احتمالا در نیم فصل دوم هم ادامه می‌یابند.

جنگ بعد از صلح

ماجرای امیررضا واعظی آشتیانی و امیر قلعه‌نویی درست پس از قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتبال ما شروع شد.

اگرچه خیلی‌ها معتقد بودند که در طول فصل گذشته روابط این دو آتش زیر خاکستر بوده و بعد از قهرمانی استقلال زبانه کشیده اما این دو نفر در تمام طول فصل گذشته هیچ‌وقت درگیری لفظی که به رسانه‌ها کشیده شود پیدا نکردند.

با این حال پس از قهرمانی استقلال در فصل گذشته شایعه جدایی قلعه‌نویی از این تیم خیلی زود به واقعیت تبدیل شد تا صمد مرفاوی مثل گذشته برجای مربی تیم قهرمان لیگ قبل بنشیند. امیر قلعه‌نویی هم راهی اصفهان شد تا سکان هدایت زردپوشان اصفهانی را به دست بگیرد.

هرچند در ابتدا همه چیز پایان یافته تلقی می‌شد اما بالاخره آتش‌ها زبانه کشید و جدال سپاهان و استقلال به خارج از مستطیل سبز کشیده شد.

قلعه‌نویی و واعظ جنگ تمام عیاری را با هم آغاز کردند،‌بیانیه‌های باشگاه استقلال و مصاحبه‌های این دو نفر تا مدت‌ها تیتر یک روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بود.

با این حال مدیرعامل استقلال قبل از سفر به مکه از قلعه‌نویی حلالیت طلبید تا ماجرا ختم‌به‌خیر شود. در روز‌هایی که مدیرعامل استقلال در سرزمین وحی به سر می‌برد، رحیم‌پور مربی استقلال بدون این‌که از شخص خاصی نام ببرد. به مربی در فوتبال ایران تاخت که سواد ندارد اما سوار ماشین مدل بالا می‌شود و در خانه‌ای لوکس زندگی می‌کند. این اظهار نظر با واکنش مدیران تیم اصفهان مواجه شد و آنها با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

اگرچه تیم سپاهان در نظرسنجی سایت استقلال برای پیش‌بینی مدعیان قهرمانی جایی نداشت اما این تیم به قهرمانی نیم‌فصل رسید و استقلالی را که زمانی خوب نتیجه می‌گرفت و بر صدر جدول تکیه زده بود جا گذاشت.

حالا باید دید که ماجرا این دو تیم در نیم‌فصل دوم به کجا می‌انجامد.

داستان دنباله‌دار قرمز

تیم قرمزپوش پایتخت ایران اما از فصل گذشته با حاشیه‌های زیادی مواجه شد. با جدایی کاشانی از این تیم، داریوش مصطفوی که زمانی رئیس فدراسیون فوتبال بود، جای او را گرفت. در زمان مصطفوی جدال حاشیه‌ای در درون تیم مدیریت این باشگاه بود و بیشتر بین هدایتی عضو پولدار هیات‌مدیره و مصطفوی جریان داشت. بعد از جدایی مصطفوی عباس انصاری‌فرد جای او را گرفت. نتایجی که او با این تیم به دست آورد هم چنگی به دل نزد تا اول جدال او و افشین پیروانی آغاز شد. پیروانی بعد از جدایی از این تیم بیانیه‌ای صادر کرد و به برخی از مشکلاتش با مدیریت تیم اشاره کرد.

این خنده‌ها و چهره‌های خندان دو مدیرعامل زیاد طولی نکشید. این روزهاآنها برای همدیگر در مصاحبه‌ها شاخ و شانه می‌کشند

 

 

 

 

نتایج بد این تیم در زمان انصاری‌فرد بالاخره راه خروج او را از این تیم هموار کرد تا دوباره کاشانی به تیم پرسپولیس بازگردد، اما این بار ورود حاج حبیب به جمع سرخپوشان بی‌سر و صدا نبود.

حاج حبیب با ورزش به این تیم اگرچه باعث دلگرمی هواداران شد اما حاشیه‌های این تیم را پررنگ کرد. اول جدال رسانه‌ای او با عباس انصاری‌فرد آغاز شد و بعد ماجرا به جدال رسانه‌ای او با هدایتی که حالا مالک باشگاه استیل‌آذین است ‌ کشیده شد.

داستان اختلاف کاشانی و انصاری‌فرد اگرچه به مدیریت تیم پرسپولیس باز می‌گشت اما درگیری کاشانی با هدایتی در رسانه‌ها بیش از هرچیز به بازیکنی برمی‌گشت که پس از پایان فصل گذشته از پرسپولیس جداشد و به استیل‌آذین پیوست.

علی کریمی که به استیل‌آذین رفته بود و برای این تیم هم خوب بازی می‌کرد، با بازگشت کاشانی به پرسپولیس زمزمه برگشتنش به پرسپولیس سر زبان‌ها افتاد. کاشانی هم این گمانه‌زنی‌ها را با اظهارنظر در این زمینه تقویت کرد تا اختلاف بین این دو باشگاه هم رنگ شروع شود.

تیم استیل‌آذین که با کریمی نتیجه خوبی در زمین می‌گرفت چندان راضی به انتقال این بازیکن نبود. حمید استیلی همه چیز را به هیات‌مدیره واگذار کرد و هیات‌مدیره هم نظر کادر فنی را خواست و بعد باشگاه استیل‌آذین اعلام کرد که کریمی را نمی‌فروشد.

در این گیر و دار البته بحث دیگری هم مطرح شد که آن هدایت لیدر‌های پرسپولیس از سوی هدایتی بود. این بحث با ارقام نجومی چون پرداخت 400میلیون تومان به لیدر‌های پرسپولیس آغاز شد.

هدایتی تکذیب کرد و برخی از لیدر‌ها هم گفتند که حقوق ماهانه‌شان را در زمانی که هدایتی عضو هیات‌مدیره بوده گرفته‌اند و بیشتر از آن هیچ‌وقت مبلغی از هدایتی دریافت نکرده‌اند.

این داستان خلاصه با منتقل نشدن علی کریمی به پرسپولیس ظاهرا پایان یافته اما بعید نیست که دوباره ادامه پیدا کند.

دعواهای فوتبالی

مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی: جدال این دو نفر محدود به لیگ امسال نیست. اختلاف این دو از لیگ سال گذشته و پس از بازی استقلال با سایپا شروع شد. مایلی‌کهن معتقد بود که تماشاگران استقلال به تحریک قلعه‌نویی به او هتاکی کرده‌اند. قلعه‌نویی هم در مقابل همه این اتهامات را رد می‌کند.

مجید جلالی و استقلال اهواز: مجید جلالی زیاد اهل حاشیه نیست، اما پس از بازی این تیم با استقلال اهواز او در مصاحبه‌ای نسبت به رواج دوپینگ هشدار داد و به نوعی انگشت اتهامش را به سمت تیم آبی‌پوش اهوازی نشانه گرفت. این ماجرا اگرچه ختم به خیر شد اما بحث دوپینگ را دوباره در فوتبال ما مطرح کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها