جنجال قد کوتاه سارکوزی

درخواست سارکوزی برای دراختیار داشتن یک دستگاه تلویزیون در بازی مرحله پلی‌آف جام جهانی2010 بین تیم‌های ملی فرانسه و ایرلند، منجر به مشاجره داغ دیپلماتیک بین مقامات 2 کشور شد.
کد خبر: ۲۹۶۶۲۳

به نوشته تابناک، عامل اصلی این مشاجره که دامنه آن خیلی زود به اینترنت هم کشیده شد، قد کوتاه رئیس‌جمهور فرانسه و برداشت عمدا غلط وزارت خارجه ایرلند از نامه ارسالی دیپلمات‌های فرانسوی بوده است. ابتدا دپارتمان امور دیپلماتیک فرانسه نامه‌ای به وزارت خارجه ایرلند ارسال کرده و از آنها درخواست یکVIP BOX برای تماشای هر چه بهتر بازی کرده است. کلمهBOX در زبان انگلیسی به معنای دستگاه تلویزیون و جعبه است.

مسوولان وزارت خارجه ایرلند که گویا از همان ابتدا شوخی با سارکوزی و اطرافیانش را در نظر داشتند، با توجه به سابقه استفاده سارکوزی از جعبه چوبی برای بلندقدتر شدن در جمع رهبران جهان در مراسم بزرگداشت پیاده شدن نیروهای متفقین در نورماندی، خواهان انتخاب سایز اینBOX می‌شوند و فرانسوی‌های از همه جای بی‌خبر هم، خواهان اعلام سایز»Box«‌ها شده بودند.

ایرلندی‌ها که موقعیت خوبی برای تمسخر سارکوزی پیدا کرده بودند، در پاسخ نوشتند که اولین جعبه ما 30 سانتی‌متر ارتفاع دارد که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد تا بخش اعظم چمن را ببیند ولی شاید تماشای بازی در گوشه شمال غربی ورزشگاه برای او مشکل باشد. اما جعبه دوم ما ارتفاع 60 سانتی‌متری دارد که می‌تواند دید او از تمامی ورزشگاه را تامین کند، ولی در عین حال عکاسان هم می‌توانند این جعبه را (زیر پای او) ببینند و حریم خصوصی او را به خطر بیندازند!

وقتی مقامات فرانسوی در نامه دیگری اشاره می‌کنند که شاید اشتباهی رخ داده و انتظار چنین پاسخی را از وزارت خارجه ایرلند نداشته‌اند، مقامات ایرلندی بدون توجه به متن نامه فرانسوی‌ها اعلام می‌کنند جعبه 30 سانتی‌متری را در داخل جعبه 60 سانتی‌متری قرار داده و در بخش ویژه ورزشگاه دوبلین قرارمی دهند!

پس از این‌که وزارت خارجه فرانسه به دلیل پاسخ اهانت‌آمیز ایرلندی‌ها انصراف سارکوزی را از حضور در ورزشگاه دوبلین و تماشای بازی در پاریس اعلام کرده و وعده اعتراض به این رفتار ایرلندی‌ها را در مراتب بالاتر می‌دهد، ایرلندی‌ها در نامه‌ای تند امکان هرگونه شبهه درباره این‌که شاید قصد و غرضی در این کار بوده را از بین می‌برند و خاطرنشان می‌کنند: امیدواریم بازیکنان تیم ملی ایرلند تیم شما را له کنند! البته این بازی را ایرلند با نتیجه یک بر صفر باخت تا حداقل کمی دل سارکوزی خنک شود!

البته هنوز مشخص نیست سارکوزی که قرار بوده در ورزشگاه حضور یابد چرا به یک دستگاه تلویزیون نیاز داشته است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها