گروه سلامت: نیم تا یک ساعت پیاده‌روی در روز مانع از چاقی می‌شود معاون پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم گفت: یک ساعت پیاده‌روی در روز برای پیشگیری از چاقی لازم است که البته این میزان به بیماری زمینه‌ای فرد هم بستگی دارد. حسین دلشاد در گفتگو با فارس اظهار کرد: مقاومت به انسولین ارتباط تنگاتنگی با چاقی دارد و وزن هر کس افزایش یابد و به مرز چاقی برسد؛ در حقیقت به نظر کارشناسان می‌تواند مقاومت به انسولین پیدا کند و باید در نظر داشت که مهم‌ترین فاکتور ابتلا به دیابت مقاومت به انسولین است.
کد خبر: ۲۹۴۶۸۵

وی افزود: در حال حاضر شیوع چاقی در کشور 20 تا 25درصد است که به موازات آن مقاومت به انسولین هم افزایش می‌یابد و این موضوع زنگ خطری برای ابتلا به دیابت نوع 2 است. این متخصص غدد و متابولیسم تصریح کرد: زمینه ژنتیکی در ابتلا به دیابت تاثیر دارد، اما بی‌تحرکی، عوامل محیطی، فعالیت کم و پرخوری از فاکتورهای ابتلا به چاقی و افزایش مقاومت به انسولین در بدن فرد است.

وی افزود: وقتی از تحرک صحبت می‌شود منظور این نیست که تمام افراد جامعه روزی چند ساعت فعالیت‌های شدید ورزشی انجام دهند بلکه معمولا یک ساعت پیاده‌روی در روز برای هر فرد مناسب است. البته بستگی به بیماری زمینه‌ای شخص هم دارد که اگر فرد بیماری قلبی یا تنفسی داشته باشند نمی‌توانند به این میزان تحرک داشته باشند. دلشاد گفت: ورزش در حدی توصیه می‌شود که بیمار به وزن ایده‌آل خود برسد و برای این منظور معمولا نیم تا یک ساعت پیاده‌روی در روز توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها