مطالعه جدید نشان می‌دهد ؛ مصرف مرتب ماهی سفید و چرب ممکن است عاملی در برابر دیابت نوع دوم باشد، اما مصرف ماهی صدف ممکن است اثرات معکوسی داشته باشد.
کد خبر: ۲۹۲۳۴۳

به گزارش ایسنا، محققان در این خصوص اعلام کردند: مصرف بیشتر از یک بار ماهی سفید در هفته می‌تواند حدود 25‌درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش دهد و این در حالی است که در مقابل مصرف همان مقدار ماهی صدف، خرچنگ و میگو حدود 36 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد.

براساس گزارش رویترز، البته محققان اعلام کردند؛ ممکن است افزایش خطر دیابت براثر مصرف ماهی صدف به تنهایی نباشد و مخلفات سرو شده با این غذا مانند سس مایونز یا روغن و کرم استفاده شده در آن عامل اصلی این خطر باشند.

بر این اساس محققان مصرف ماهی صدف به علاوه انواع ماهی‌های سفید و ماهی‌های روغن‌دار را روی 9 هزار و 801 مرد و 12 هزار و 183 زن مورد مطالعه قرار دادند که افراد شرکت‌کننده در این مطالعه 40 تا 79 سال سن داشتند و در طی یک دوره 10 ساله 725 نفر از مردان و زنان به دیابت نوع دوم مبتلا شدند که کمترین خطر با ماهی‌های روغن دار و سفید مرتبط بود و بیشترین خطر شامل مصرف ماهی صدف می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها