ذکر شر آنفلوآنزای خوکی که اگر گفته شود«آنفلوآنزای نوع A» ؛ همچین یک خرده با کلاس‌تر است این روزها نقل بسیاری از محافل است.
کد خبر: ۲۹۲۰۸۱

علاوه بر در و دیوار شهر، سایر رسانه‌های جمعی پیشرفته‌تر نیز دارند راجع به راه‌های پیشگیری، مشخصات و عواقب این سرماخوردگی شدیداللحن، اطلاع‌رسانی عمومی می‌کنند که البته کار خوبی می‌کنند و جای تشکر دارد و ما همین جا تشکر می‌کنیم. این قضیه البته فقط دامنگیر مملکت محروسه ما نشده، بلکه در کشورهای زیادی اشاعه پیدا کرده که فی‌المثل در آمریکای جهانخوار باعث تعطیلی بعضی از مدارس شده و حتی بابای مدرسه هم از مدرسه در آمده است.

ویروس آنفلوآنزای خوکی مذکور، هیچ گرایش سیاسی خاصی نداشته، فلذا تمام صاحبان افکار و سلایق مختلف را به یک شکل و یک اندازه مورد هجمه و تهدید قرار می‌دهد. در این بین فقط آنهایی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض هجوم و حمله قرار می‌گیرند. مثل کسانی که حرف زیاد می‌زنند؛ که به خاطر پخش و پلا بودن ویروس در فضا، امکان دریافت و ارسال این ویروس را بیشتر از حد معمول و استاندارد جهانی‌اش دارند و باید جلوی دهان خود را به کمک ماسکی چیزی بگیرند.

مدیریت آنفلوآنزا: الحمدلله این بیماری در کشور ما دارد خوب مدیریت می‌شود و آمارهای شفافی هم در این ارتباط ارائه می‌شود که مو لای درز آن نمی‌رود. طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوعA موسوم به خوکی، با 515 مورد جدید از مرز 2000 نفر گذشت. البته درستش 2005 نفر است. چرا که همین الان در یک تماس تلفنی با خانواده برادرم در مشهد، متوجه شدم که دو هفته است هر 5 نفر آنها دور هم و در یک فضای آکنده از مهربانی و صمیمیت، به سلامتی، آنفلوآنزای نوعA گرفتند که چون خانواده برادرم هستند، از به کار بردن واژه نامأنوس آنفلوآنزای خوکی اجتناب ورزیدم.

علائم بیماری: بنا به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت(که خود یک ترکیب بامزه و بامسمایی است)!؛ بیماری آنفلوآنزای خوکی کثیف، یک نوع بیماری خفیفی است که حتی بدون داروهای ضدویروسی تا 98 درصد به صورت خود به خود بهبود می‌یابد؛ اما ممکن است در پاره‌ای افراد که زمینه‌های بارداری یا بیماری‌های قلبی و دیابتی و ریوی و کلیوی و غیروی)!( دارند،بسیار خطرناک باشد.

راه‌های جلوگیری: از قدیم گفتند که یک جو پیشگیری بهتر از صدخروار درمان است. لهذا به تمامی شهروندان عزیز توصیه می‌شود که توصیه‌های ایمنی بهداشتی را کاملاً جدی بگیرند تا آنفلوآنزا نگیرند.

1 . آنفلوآنزانگیرید: عقل سالم در بدن سالم است. سفارش می‌کنیم که حتی‌المقدور سعی نمایید خودتان آنفلوآنزا نگیرید.

2 . کلاس نگذارید: کلاس گذاشتن همیشه خوب نیست. از این رو به انواع آنفلوآنزاهای ساده دیگر قناعت کنید و دنبال نوعA آن نباشید. آنهایی که گرفتند، تا دو سه هفته کشیدند. چشم و همچشمی خوب نیست. کلی تب و لرز و استخوان‌درد و تهوع و سرگیجه به همراه دارد.

3 . سرفیدن در آستین: سرفه کردن و عطسیدن، یکی از راه‌های مطمئن پخش و توزیع عادلانه در برابر ویروس آنفلوآنزای نوعA است. فلذا از سرفه کردن مستقیم در صورت افراد بپرهیزید و اگر دستمال ندارید، آستین که دارید. آن را بالا بیاورید و توی آستین کت یا کاپشن خودتان سرفه کنید. سپس سر آستین را محکم با نخ یا بند موبایل خود ببندید تا ویروس‌ها در نروند و خفه شوند الهی!

4 . سرزدن به دکتر: برای مراجعه به پزشک، حتما منتظر خدای نکرده سرطانی چیزی نباشید. دکتر چیز خوبی است و زندگی‌اش هم خرج دارد. پس به نفع هر دوی شماست که هر از گاهی سری به پزشک خود بزنید. خصوصا اگر مشخصاتی از بیماری آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردید، قبل از هر کاری حتی تمام کردن همین مطلب به پزشک مراجعه کنید. اگر سالم بودید، دوباره ادامه مطلب را پی بگیرید. نترسید، ما همین‌جا هستیم تا شما به سلامت برگردید. از همین جای مطلب هم عرایضم را درز می‌گیرم که مطمئن شوید الکی حرف نمی‌زنیم. همین حرافی زیاد هم پیش از این عرض کردیم که مسبب هزار و یک نوع مرض و بیماری است. آنفلوآنزای خوکی یکیش!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها