تغذیه و تناسب اندام

پاکسازی بدن از مواد زائد

رژیم غذایی این هفته علاوه بر این که باعث کاهش وزن می‌شود به شما کمک می‌کند تا ظاهری متناسب نیز داشته باشید. این رژیم به رژیم پاکسازی نیز معروف است زیرا سموم را از بدنتان دفع می‌کند. این رژیم برای کمتر از یک هفته مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آن رژیم غذایی غنی‌تری دنبال می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۲۲۴

فرض کنید بدن شما همانند یک مخزن است که مواد زائد به مرور زمان در آن تجمع می‌یابند. این درست همان اتفاقی است که در روده شما رخ می‌دهد، یعنی مواد زائد که مدفوع نامیده می‌شود در روده شما تجمع می‌یابند. مقدار تجمع مدفوع در بعضی افراد بیش از حد طبیعی است و در نتیجه می‌تواند باعث پس زدن سموم به داخل خون شده و فرد را با مشکلات عمده‌ای مواجه کند. بنابراین داشتن رژیم غذایی برای چند روز به طوری که بتواند روده را پاکسازی کند بسیار مفید خواهد بود.

از یک رژیم پاکسازی می‌توانید هر یک از موارد زیر را انتظار داشته باشید: ناخن‌های براق‌تر، موهای قوی‌تر، کاهش بوی بدن، کاهش وزن، کاهش سلولیت پوستی، چهره‌ای شاداب‌تر و چشمانی براق‌تر.

کبد شما به طور معمول سعی می‌کند تا از دست سموم مزاحم راحت شود. اگر بتوانید به آن با کم کردن بار گوارشی استراحت بدهید، کمک بزرگی به خودتان کرده‌اید.

رژیم‌های پاکسازی نباید با گرسنگی کشیدن اشتباه شوند. پاکسازی یک روش کوتاه مدت برای تمیز شدن بدن و از دست دادن قسمتی از وزن اضافی می‌باشد.

این رژیم غذایی به کبد و کلیه‌ها اجازه می‌دهد تا از دست سموم و نگهدارنده‌های غذایی و دود و آلودگی که هر روز بدون آن که متوجه آنها شوید وارد بدنتان می‌شوند خلاص شوند.

در ضمن مصرف مواد غذایی کمتر برای یک مدت محدود باعث می‌شود که بتوانید فست‌فود و تنقلات ناسالم را کنار بگذارید. شادابی روحی و روانی روزهای پس از رژیم به شما کمک می‌کند تا همین روش را ادامه دهید و به عادات غذایی نامناسب قبلی خود بازنگردید.

رژیم غذایی شما باید شامل مخلوطی از هویج تازه، کرفس، چغندر، اسفناج، سیب و نارگیل باشد. اگرچه ممکن است که آب مرکبات یا گوجه را دوست داشته باشید ولی آنها اسیدی‌‌تر از آنند که بتوانید در رژیم خود جای دهید. به یاد داشته باشید که آب بیشتری بنوشید و از مصرف ماده دیگری غیر از سوپ، آب و مصرف داروها و مکمل‌های غیرضروری پرهیز کنید.

برای تغییر طعم نوشیدنی‌ها می‌‌توانید به آن زنجبیل اضافه کنید. در طول روز می‌توانید شربت هم بنوشید ولی مصرف کمتر شربت به فرآیند سم‌زدایی سرعت می‌‌بخشد. در این مدت سبزی و میوه بیشتری مصرف کنید تا به بیرون راندن مواد زائد باقیمانده در روده بزرگ کمک کنید.

این رژیم غذایی باید به طور معمول از 3 روز تا یک هفته به طول بینجامد و پس از آن باید به رژیم غذایی طبیعی خود برگردید. در پایان دوره از این که توانستهاید تغییری در رژیم غذایی خود بدهید و به ارگان‌های خود استراحت بدهید احساس سبکی و آرامش خواهید کرد.

دکتر محبوبه محمدزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها