جام‌جم آنلاین: ریچارد گلدستون، رئیس هیات تحقیق سازمان ملل در مورد جنگ غزه، ادعاهای رژیم‌صهیونیستی که گزارش او را عامل مخدوش شدن روند صلح دانسته‌ است، رد کرد. به گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت گلدستون گفت: صحبت در مورد روند صلح معنا ندارد چون هیچ روند صلحی وجود ندارد.او در پاسخ به ادعای رژیم‌صهیونیستی مبنی بر این که گزارش کمیته تحقیق، روند صلح را خدشه‌دار می‌کند، افزود: این یک اتهام بی‌اساس است.
کد خبر: ۲۸۹۰۰۹

مدودف و زمان تغییر

جام‌جم آنلاین: دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه دیروز در سفر به بلگراد، پایتخت جمهوری صربستان تصریح کرد زمان تغییر فضا در روابط بین‌المللی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدودف گفت: زمان مناسب برای بررسی مسائل اروپا و همین طور موضوعات بین‌المللی در سطحی جدید فرا رسیده است.

مدودف با اعلام موافقت روسیه برای عضویت صربستان در اتحادیه‌اروپا افزود: روسیه مخالفتی با الحاق کشورهای شرق اروپا به اتحادیه‌اروپا ندارد.

موضع قاطع آمریکا در برابر کره

جام‌جم آنلاین: رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا با اتخاذ موضعی سرسختانه علیه کره‌شمالی، تهدید ناشی از این کشور را خطرناک‌تر از هر زمان دیگری خواند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گیتس که به کره‌جنوبی سفر کرده دیروز کره‌شمالی را به تلاش برای گسترش تسلیحات هسته‌ای در مقیاس وسیع متهم کرد.او تاکید کرد دولت آمریکا و همچنین سایر کشورهای غربی نه امروز و نه هیچ وقت، کره‌شمالی برخوردار از تسلیحات هسته‌ای را نمی‌پذیرند.

آمادگی عبدالله برای انتخابات

جام‌جم آنلاین: عبدالله عبدالله، یکی از 2 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که به دور دوم انتخابات راه یافته دیروز برای شرکت در دور دوم انتخابات اعلام آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدالله از مسوولان انتخاباتی افغانستان خواست تا زمینه برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه، قابل اتکا و امن را فراهم کنند.

او همچنین طی تماسی تلفنی با حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان از موافقت وی با برگزاری دور دوم انتخابات قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها